• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jonaz

Rolex
Jag har snöat in på en Heritage Chrono, svart. Tydligen Tom också.

Tom-Cruise-Tudor-Heritage-Chronograph.jpg


PC-Peter-Tudor-Heritage-Chrono-New.jpg

Jag har en grå. Lätt den snyggaste klockan ever. IMHO

eje2ahu9.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tack! Faktiskt precis vad jag satt och funderade på, jag är lite tveksam på klockor som ligger på 42mm men det är nog precis som du säger lugg till lugg spelar stor roll. Har också ca 16-17 cm.

Har ingen butik i Umeå som säljer Tudor tyvärr, var i göteborg för någon vecka sen och gick in på Bergströms, men där klämde jag bara på Black bay.

Jag hade en 42mm Longines med bred lugg, då kändes hela klockan oversized för mig.

Jag sportade BB när jag testade Chrono. Det funkar! Jag är konsekvent med storleken så jag är övertygad om att du kan bära upp Chrono om du kunde bära upp BB.

Har du några fler frågor är det bara att skicka ett PM så svarar jag så fort jag kan.
 

Cryssarn

Rolex
Älskar min Black Bay. Sen dess så har tudor gått in som en form av personlig favorit. Ångrar så satan att jag inte högg på den hydronaut som var ute för 9 i våras :(
 

maxmol

Panerai
Hur vanligt är det att flingor har denna färg på visare och index? Har dålig koll på flingor och är bara nyfiken.
ImageUploadedByTapatalk1408385120.950781.jpg


Mvh



Den där bör vara från 68/69 då den har roulette datum......ingen ovanlig åkomma att index och visare mögat till sig....


Som Davvan sa så är det inte ovanligt att index (titrium) möglar i färg. Tavlan är dock en s.k. moondial och beror på färgen som Baylor (en underleverantör) använde för några av de första Snowflake modellerna. Med tid så bubblar färgen och ger ett rätt härligt men slitet intryck.

Visarna kan vara av senare modell dock inte helt säker. De kan dels åldras olika men det är ju inte ovanligt att man fick byta ut eller reluma dem eftersom timvisarens är rätt bred och uttorkat lume lätt kunde flagna av.

Korta svaret är att det är inte helt ovanligt. :)
 
Såhär spontant, vad gillar du bäst? Pelagos eller Blue Bay?


Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt! Pelagosen satt riktigt skönt på armen och vridningen var sjukt bra. Blackbay sitter med väldigt skönt men är tyngre vilket inte är så konstigt! Jag tycker den blå vridningen är riktigt fin och i lite mörkare ljus blir den nästan svart! Jag har den på länk och skulle nog inte kunna tänka mig den på det blå lädret, fast det är ganska snyggt! Men på frågan vilken jag helst vill ha så är det lika, funderar på att sälja min superocean heritage 46 och köpa en pelagos så jag har båda
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt! Pelagosen satt riktigt skönt på armen och vridningen var sjukt bra. Blackbay sitter med väldigt skönt men är tyngre vilket inte är så konstigt! Jag tycker den blå vridningen är riktigt fin och i lite mörkare ljus blir den nästan svart! Jag har den på länk och skulle nog inte kunna tänka mig den på det blå lädret, fast det är ganska snyggt! Men på frågan vilken jag helst vill ha så är det lika, funderar på att sälja min superocean heritage 46 och köpa en pelagos så jag har båda

Låter som en plan :)

Håller med, det blå lädret känns inge kul.

Själv önskar jag mig en röd BB med svart insert, det vore mumma!

Får klara mig med denna medan jag väntar.
qu4a6uhu.jpg
 
Topp