• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ozzyozzy

Cartier
Snabb fråga, vad får man dega i Sverige för nya GMT? Är på resande fot och tänkte se om det är lönt att plocka upp en på vägen eller vänta till hemkomst.

Edit: se nedan...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Lite mysig frukostläsning gällande BB58.. :)
http://magazine.bulangandsons.com/tudor-black-bay-fifty-eight-review/
xBS-Tudor-Black-Bay-58-review-08.jpg.pagespeed.ic.cWdXsUR3-k.jpg
xBS-Tudor-Black-Bay-58-review-03.jpg.pagespeed.ic.GAVVVr6luu.jpg
xBS-Tudor-Black-Bay-58-review-05.jpg.pagespeed.ic.QPGK_mXvKp.jpg
Stort tack för den! :) det låter som en fullträff!
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor

Jag tycker verkligen att nya 58:an är en riktig fullträff.
Helt klart det intessantaste Tudor släppt på länge och den rättar till, i mitt tycke, de bristerBB 41mm har främst map. boettens storlek och utformning.
Ett domat glas på det dessutom så kan det inte bli annat än riktigt jäkla bra!

Det enda jag inte kan komma överens med riktigt är den "nitade" länken.
Jag förstår att det är tidsenligt och lite som fejkpatina, men jag kan ändå inte riktigt tycka att det är lika snyggt som om man sluppit det.
Då är det väl ändå tur att den, precis som storebror, gör sig så jäkla bra på olika band :)
 

Kai

Rolex
Jag tycker verkligen att nya 58:an är en riktig fullträff.
Helt klart det intessantaste Tudor släppt på länge och den rättar till, i mitt tycke, de bristerBB 41mm har främst map. boettens storlek och utformning.
Ett domat glas på det dessutom så kan det inte bli annat än riktigt jäkla bra!

Det enda jag inte kan komma överens med riktigt är den "nitade" länken.
Jag förstår att det är tidsenligt och lite som fejkpatina, men jag kan ändå inte riktigt tycka att det är lika snyggt som om man sluppit det.
Då är det väl ändå tur att den, precis som storebror, gör sig så jäkla bra på olika band :)
Håller med, tycker inte det "nitade" ser så bra ut. Maybe true to original, men inte snyggaste utförandet.
Dock ser klockan ut att vara en fullträff i övrigt!
 
Senast ändrad:

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Sitter och funderar på om man ska sälja sin Rado Captain Cook Reissue och köpa sig en BB58. Gillar verkligen Captain Cook, men har länge varit sugen på en BB.
Vad tror ni, sälja och köpa eller behålla CC för att senare köpa BB58?
IOlkgIL.jpg
TudorBlackBay58-1.jpg
 

Sammeh

Cartier
Så stört nice. Måste fan klippa en. Är orolig över storleken då jag är van med 42 mm. Är väl troligtvis en vanesak och borde funka riktigt bra då jag inte har så stora handleder...
Tidigare hade jag alltid klockor mellan 40-43 mm, tänkte att under 40 mm aldrig skulle passa en handled på 18 cm som. BB36 fick mig att göra en vändning till att söka mig mot ur mellan 36-40 mm. Bjuder på en bild på 36:an ;)
BDF753F7-A73A-4758-9560-23504D880987.jpeg
 

humlegarden

Cartier
Eller hur! Var dock inte min klocka på bilden men här kommer en!:cool:

22C7191C-3E70-40CC-8DF1-E75E0F29AAE8.jpeg

Tidigare hade jag alltid klockor mellan 40-43 mm, tänkte att under 40 mm aldrig skulle passa en handled på 18 cm som. BB36 fick mig att göra en vändning till att söka mig mot ur mellan 36-40 mm. Bjuder på en bild på 36:an ;)
BDF753F7-A73A-4758-9560-23504D880987.jpeg

Underbara bilder och tack för input gällande storlek. Är det Krons/Nymans/Rob som gäller om man vill klämma på en i Sthlm eller finns det andra handlare som säljer Tudor?
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker det är så pass olika att de funkar båda två i en samling. Tudor på länk och Rado på annat :)
Tycker din Rado är fin.
Behåll och spara till en Black bay.
Instämmer med de andra. Behåll CC samt spara till BB58!!
Tack för svaren och kul att ni också gillar CC :)
Följer ert råd och behåller den, gissar på att jag skulle ångra mig om jag sålde kapten.
 

McOak

Omega
Blev uppringd idag och har fått möjlighet att plocka ut en ny GMT från svensk AD. Jag tänker att jag ska gå och klämma på den i veckan då jag tidigare inte sett den live.

Skulle jag mot all förmodan inte klicka med klockan så undrar jag om det är någon medlem på KS som vill att jag köper klockan i samband med besöket hos AD och låter den passera vidare direkt? Kan köra F2F eller posta mot betalning. PM:a vid intresse! :)
 

Hyperkub

Omega
Som OWG trodde jag att jag hittat min själsfrände i min speedmaster men den där jäkla 58:an gnager om kvällarna. Fan vad snygg den är!
 
  • Like
Reactions: Kai
Topp