• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nytillskottet. 76100 -83
9bGU3GN.jpg
 

Sputniq

Panerai
Har jag haft en väldig otur eller är det någon form av kvalitetsfel (på vilket sätt vet jag ej...) på mitt Pelagos-glas - har nu fått min tredje repa i glaset! Bryr mig egentligen inte avsevärt, men undrar hur detta är möjligt? Har inte stött i glaset i något anmärkningsvärt mer än normalt användande...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har jag haft en väldig otur eller är det någon form av kvalitetsfel (på vilket sätt vet jag ej...) på mitt Pelagos-glas - har nu fått min tredje repa i glaset! Bryr mig egentligen inte avsevärt, men undrar hur detta är möjligt? Har inte stött i glaset i något anmärkningsvärt mer än normalt användande...

Hur är det möjligt? Kolla med en AD om det kan vara fabrikationsfel?
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Den stora skillnaden mellan vintage Tudor och Rolex är att det sitter ETA-verk i Tudorn och Rolex-verk i Rollen. Det gör att nästan alla urmakare har delar och kan pilla med Tudorn vilket ger en billigare servicekostnad.

Fast Jonas på Rob påstod att de började bli ont med delar till just dessa verk. Känns ju lite oroväckande och dom reserverade sig även för detta när jag lämnade in min Snowflake på service. Håller dock tummarna att de får tag på alla delar som behövs.
Servicen startar förövrigt på lika mycket som den gör för Rolex.
 

Mr Chance

Kalmar
Fast Jonas på Rob påstod att de började bli ont med delar till just dessa verk. Känns ju lite oroväckande och dom reserverade sig även för detta när jag lämnade in min Snowflake på service. Håller dock tummarna att de får tag på alla delar som behövs.
Servicen startar förövrigt på lika mycket som den gör för Rolex.

Usch, det där med brist på delar låter inget vidare! Vad gäller pris på service syftade jag på att den lokale urmakaren oftast är billigare än AD.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nää faktiskt inte.. Ja jag förstod det nu när jag läste igen :) Men kan vara värt för folk att veta att hos AD pratar vi samma priser som för Rolex more or less.

Hos AD kan det nog vara svårt men ber man en "vanlig" urmakare leta delar så är det nog inga problem. ETAverken i tidiga Tudors delar många komponenter med andra ETAverk. Svårt blir ju såklart dekorerade delar som rotor och kanske delar till 390-verket.
 

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Jag har en Pelagos som jag tycker mycket om av följande anledningar.
  • Extremt välbyggd
  • Borstad/matt finish
  • Sinnessjuk lume (se profilbild)
  • härlig 3-dimensionell urtavla
  • Inte så skrytig
  • Att den faktiskt är gjord för att dyka med (även om inte jag dyker med den... ;) )
 
Topp