Robbanc76
Silver
En sån där klocka har jag haft länge nu =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur väljer jag mellan BB58 & GMT?
(Ni behöver inte svara)
Ja, du var förstEn sån där klocka har jag haft länge nu =)
16,8 cm räcker!
16,8> = räcker
16,8< = otillräcklig
Tänk va livet hade vart Nice om alla BB modeller var 39mm även chronograferna.Själv har jag 18.5-19 cm och tycker ändå att t.ex BB 41mm bär lite stort och bulkigt mot vad jag personligen föredrar men det har mer med höjden på boettsidorna att göra än själva diametern på klockan.
Vh
Tänk va livet hade vart Nice om alla BB modeller var 39mm även chronograferna.
Tkr med att det blir klumpigt med 41 eftersom det är beater klockor och man skall ha dom dagligen. En klocka man använder kanske 1 gång i månaden osv den kan se ut lite hur som helst. Stort grattis iaf till din 58 iaf!!Btw smalnar länken?
Samma upplevelse fick jag av vanliga BB och även jag har 18,5 runt armen och ganska platta armar. Den blev aningen klossig.Nu svarar jag ändå
Detta är ju en helt subjektiv fråga men jag tyckte att 41mm BB kändes för klumpig när jag hade den och det var en av huvudorsakerna till att den inte fick stanna.
Jag hade den versionen med ETA:verket som är något tunnare vad jag förstår.
När jag igår klämde på nya GMT:n tyckte jag att, trots den nya fasningen på boetten, att den gav samma intryck på armen.
Jag tycker, bortsett från storleken, att BB GMT är en riktigt snygg klocka och ett riktigt prisvärt alternativ med tanke på GMT-komplikationen och att man får en "poor mans" Rolex GMT.
Mvh
Samma upplevelse fick jag av vanliga BB och även jag har 18,5 runt armen och ganska platta armar. Den blev aningen klossig.
Nån här jämförde 58an med femsiffrig sub. Kan man göra den liknelsen så är 58an klockan för mig. Enda felen på femsiffrig sub är enligt mig låset och priset.
Snälla Tudor, kan vi få 58-gmt?
Jag tycker, bortsett från storleken, att BB GMT är en riktigt snygg klocka och ett riktigt prisvärt alternativ med tanke på GMT-komplikationen och att man får en "poor mans" Rolex GMT.
Mvh
Grattis! Vad listar den på i SEK? Är det kötid på modellen?Just spontanshoppat lite
Haha du måste varit där precis efter mig Krons har GMT inne på länk och läder. Slutsåld hos Rob och Nymans. Trevligt bemötande på alla ställen jag var men gick inte att diskutera priset på GMTn.Stannade förbi och provade hos Rob. Riktigt trevlig.
B
De två till vänster är perfekt duo enligt mig och långsiktigt mål. Expy först sen spara lite och införskaffa BB58 härnästStannade förbi och provade hos Rob. Riktigt trevlig.
Kan man känna sig trygg i att det kommer en BB58 GMT 2019?
Ja den är fan fin!Bär fortfarande min blåa BB36. Grymt trevlig klocka
De två till vänster är perfekt duo enligt mig och långsiktigt mål. Expy först sen spara lite och införskaffa BB58 härnäst
...
Kan man känna sig trygg i att det kommer en BB58 GMT 2019?
Plus 1 på den. En gmt i 39mm boett skulle innebära ytterligare ett nytt urverk. Känns inte som de kommer ske så tätt inpåSpontant tror jag mer på andra färger, typ röd osv. Sätter inte mina pengar på en GMT 58.
Om du jämför expy mot BB58 på handleden hur tycker du den känns? Lika bekväm? Bar den ungefär lika stort iom 39mm med vridning mot 36mm utan.Det är ungefär så jag tänker - att komplettera med en BB58
/B
Trist att det är så faktiskt.Hittade info om att ”nit” plattorna lasersvetsas på den redan fixerade länken. Så grymt synd att man inte byggde ihop den med lite mer själ och teknisk finess..
Tack!Grattis! Vad listar den på i SEK? Är det kötid på modellen?
BB58 var väl lika bekväm, men men större. Det dock mycket som stökar till jämförelsen. 36 mot 39 mm. Länk mot band. Det var därför jag även provade 41:an på länk. Den kändes väldigt stor men framförallt VÄLDIGT tjock i jämförelse.Om du jämför expy mot BB58 på handleden hur tycker du den känns? Lika bekväm? Bar den ungefär lika stort iom 39mm med vridning mot 36mm utan.
Trist att det är så faktiskt.
Dock upplever jag nitarna mindre störande IRL än på bild.
Hade ändå helst haft ett vanligt oyster.