• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag läste om @micke_s resa till London och den übercoola Harrods-Tudorn. Tänkte för mig själv att en sån där är jag sugen på. Men inte till det här priset. Eller?
Screenshot_20180724-204231.png
Screenshot_20180724-204242.png

Var inne på Bergströms idag.
- Nyheterna har inte riktigt släppts än. Fick jag som svar när jag frågade efter 58an och GMTn.
- Men stockholmarna har ju fått sina. Sa jag.
-Mmmhhh, men de har inte kommit hit än.

Måste personalen i den butiken vara stela och tråkiga?
Bergströms GBG känns inte helt prioriterade när det gäller leveranser.. hmm.

Var inne på Bergströms idag.
- Nyheterna har inte riktigt släppts än. Fick jag som svar när jag frågade efter 58an och GMTn.
- Men stockholmarna har ju fått sina. Sa jag.
-Mmmhhh, men de har inte kommit hit än.

Måste personalen i den butiken vara stela och tråkiga?
Jag var också inne på Bergströms (GBG), där jag frågade efter nya GMTn.

Lika trött svar av butiksbiträdet och lika snabbt slängde han fram ”jag kan skriva upp dig på en kölista... Den kommer till hösten”.

Varpå mitt svar var att den redan rullats ut till andra AD och tackade nej.

Efter det gick han och kortade länken på en 116610LN åt en asiat.

Det var kompisen som ville in och kolla. Jag själv håller mig till Nymans/Krons.

Det är otroligt farligt av AD att bli för bekväma - just för att affärerna just nu verkar tuta på i all världens fart.

Jag var också inne på Bergströms (GBG), där jag frågade efter nya GMTn.

Lika trött svar av butiksbiträdet och lika snabbt slängde han fram ”jag kan skriva upp dig på en kölista... Den kommer till hösten”.

Varpå mitt svar var att den redan rullats ut till andra AD och tackade nej.

Efter det gick han och kortade länken på en 116610LN åt en asiat.

Det var kompisen som ville in och kolla. Jag själv håller mig till Nymans/Krons.

Det är otroligt farligt av AD att bli för bekväma - just för att affärerna just nu verkar tuta på i all världens fart.

Låter som Tudor inte har Bergströms prioriterat....
Första GMT leverans senare till hösten är ju otroligt jäkla sent. Trött AD....

Någon som är duktig på Photoshop som kan slänga ihop en mix av bb36, med den blå urtavlan, och den blå bezeln från BB blue? Skulle vara roligt att få en hint av hur en blå bb58 skulle tänkas se ut! :):bookworm:

Liknande erfarenhet med Bergströms i GBG som andra i tråden. Frågade om BB GMT men de sade bara att de trodde de skulle få in några i September. Ändå lite konstigt att de verkar ligga så efter många andra ADs. Säljer de så mycket mindre klockor än t.ex. Krons och Rob verkligen? Eller kanske mer beror på att de har sämre relation med Tudor?

Någon som vet ifall ruckning av urverk går på garantin om den fortfarande är giltig? Cert är såklart ifyllt av AD tillsammans med datum av köp, men inget namn på 'Purchaser' raden, utan två streck, det bör inte vara något problem?
Min BB36 saktar sig närmare 15s per dag, inget jag avlider av men en aning tråkigt då verket är av Top-grade från vad jag läst mig till, vilket bör hålla en någorlunda bättre tidshållning!?

Någon som vet ifall ruckning av urverk går på garantin om den fortfarande är giltig? Cert är såklart ifyllt av AD tillsammans med datum av köp, men inget namn på 'Purchaser' raden, utan två streck, det bör inte vara något problem?
Min BB36 saktar sig närmare 15s per dag, inget jag avlider av men en aning tråkigt då verket är av Top-grade från vad jag läst mig till, vilket bör hålla en någorlunda bättre tidshållning!?
Lämnade in min BB36 i ett annat garantiärende, men AD’n erbjöd sig också rucka den, så värt att höra. Det är inget stort ingrepp, så kan ev vara en goodwill-sak från AD.

Vet ej svar på din fråga egentligen men min BB36 går stadigt +4spd så förstår att -15 är lite tråkigt

Lämnade in min BB36 i ett annat garantiärende, men AD’n erbjöd sig också rucka den, så värt att höra. Det är inget stort ingrepp, så kan ev vara en goodwill-sak från AD.
Får man vara nyfiken och fråga i vilket ärende du lämnade in den? Kikade lite på bilder på urverket och verkar vara en baggis att rucka

Tillbaka
Topp