En kort recension beträffande BB58....Innan frugan tar den... Åtminstone om några dagar...
Jag har haft flera sportrolex sedan tidigare fyr, fem och klossiga sex siffriga. Seadweller 116600 var dock någorlund smalare. Bättre än t.ex SubC.
Boett: Känns ungefär som fyr och fem siffriga men ändå så mycket bättre. En fullträff måste jag erkänna. Sitter mjukt och skönt på min 19,5 cm handled. Vridningen är gedigen konstruerat helt utan glapp. Tydliga klickar. Toppbetyg.
Det kuperat safirglaset känns nästan som plexi med utmärkt AR behandling. Man ser in på tavlan rätt bra i alla vinklar. På safirrolexar blir det grått och tråkigt ärligt talat, utan man måste hitta en vinkel som funkar för fotografi.
Den ”giltad” tavla funkar rätt bra. Känns inte som fusk, utan man tagit fram den som egen kulör. Snygg!
Länken känns smidig och skön. De fejknitade plattorna ser faktiskt helt okej ut och de syns inte så mycket IRL jämfört med närbilder. Visst kunde man gjort det bättre dvs med riktiga genomgående nitar. Något skäl bakom det finns säkert.. Spännet saknar snabba mikrojusteringar som nya rolex sub och dweller har.
Mirkojustering finns men då krävs det ett form av verktyg. Inget som man kan justera på 5 sekunder.
Till sist;
Klockan är riktigt riktigt bra, även om jag egentligen är en Rolex nörd.. Kostar 50% mindre än 114060 och den är så mycket bättre förutom spännet..
Kommer att bli jobbigt att lämna över den till frugan..
Tack för mig
Aaah tusan också. Kommer förmodligen bli en sån där jäkel tillslut ändå! Är egentligen bara skeptisk till gilt i bezeln. Tror dock att nästa Baselsläpp kommer bli galet bra på 58an!