• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Asså sandlåde-stämningen..
E966B2C0-DFD1-43DD-893C-9D893058846D.jpeg

GMT på tvådelat läder-Zulu från Zuludiver. Tjo!

Längre tid? Har legat typ ute nån dag. Och många som är medlemmar på ks lever i sin lilla ks bubbla och tror att "-Om någon säger att klockan är värd tex 30k, så är den det". Men många säljer även sina klockor på andra ställen än ks. Facit ligger inte på KS utan vad du egentligen får för klockan i slutändan. Märkt att många på ks gör sina egna gissningar/spekulationer på ks ang "värdet" tillfrågan mm. Finns så mkt mer än ks.
Absolut! Instämmer i det! Dock är det ju sällan så att de realiserade priset överstiger det nominella Inte heller brukar marknadsvärdet definieras som denna högst prissatta affären utan snarare den lägsta. Min poäng var egentligen bara att värdet får nog sättas utifrån gjorda affärer. Sedan kan man ju alltid spekulera i ett ökat framtida värde.

Hörde av en relativt stor Italiensk handlare att de skulle ha BB58 tillgänglig i större skala någon gång i oktober. Om det stämmer eller ej vet jag inte, men lät trovärdigt.

Bättre att inse att välartikulerade teorier eller scenarier uppbackat med lite klassisk sannolikhetslära inte biter på vissa vars vilja och förhoppningar blockerar allt som skulle kunna ändra på originalförhoppningen, som alltid tycks vara att man själv sitter på guld.

Själv läser jag Vincents kommentarer med stor behållning då hjärnan redan är inställd och mottaglig för "komik".

Killen postar dessutom ofta mkt fina bilder, kanske tack vare den enorma kärlek som på kort tid utvecklar sig för varje förvärv på ett lika starkt sätt.

Med tanke på hans kommentarer så utesluts ju åtminstone att han tjänar pengar på sitt intresse. Så "sälja för premium" eller dylika kommentarer blir ju larviga.

Jag tror inte att killen mår bra av detta intresse. Det måste gnaga en oro efter varje köp. Jag skäms lite över att se komiken i detta faktiskt.

Bättre att inse att välartikulerade teorier eller scenarier uppbackat med lite klassisk sannolikhetslära inte biter på vissa vars vilja och förhoppningar blockerar allt som skulle kunna ändra på originalförhoppningen, som alltid tycks vara att man själv sitter på guld.

Själv läser jag Vincents kommentarer med stor behållning då hjärnan redan är inställd och mottaglig för "komik".

Killen postar dessutom ofta mkt fina bilder, kanske tack vare den enorma kärlek som på kort tid utvecklar sig för varje förvärv på ett lika starkt sätt.

Med tanke på hans kommentarer så utesluts ju åtminstone att han tjänar pengar på sitt intresse. Så "sälja för premium" eller dylika kommentarer blir ju larviga.

Jag tror inte att killen mår bra av detta intresse. Det måste gnaga en oro efter varje köp. Jag skäms lite över att se komiken i detta faktiskt.
Hahaha ditt inlägg var komiskt..

Ässh ska sluta skriva. Ni har era ks teorier och jag har mina åsikter. Vill jag sälja klockan nångång , säljer jag den. Alltid fått mina klockor sålda..ha en trevlig kväll.
:)

Mycket BB här och det med all rätt då det är fina klockor.
Men några modeller som inte är så vanliga är grantour ”fly back” och Heritage Chrono.
Tycket dom är snygga och var nära att byta till mig en ”fly-back” men gjorde ej det då det ej var med länk.
Dessa ligger ju högre i pris men verkar inte vara så vanliga.
Vad tycker ni? Är dessa bra köp? Dåligt andrahandsvärde?
Kant tillägga att jag ej haft någon Tudor och har inte så bra koll på detta märke.
Mvh

Bilagor

• C899FD9E-77D7-435E-AEB7-E338FDFDE510.jpeg
    C899FD9E-77D7-435E-AEB7-E338FDFDE510.jpeg
    63.3 KB · Visningar: 0
Mycket BB här och det med all rätt då det är fina klockor.
Men några modeller som inte är så vanliga är grantour ”fly back” och Heritage Chrono.
Tycket dom är snygga och var nära att byta till mig en ”fly-back” men gjorde ej det då det ej var med länk.
Dessa ligger ju högre i pris men verkar inte vara så vanliga.
Vad tycker ni? Är dessa bra köp? Dåligt andrahandsvärde?
Kant tillägga att jag ej haft någon Tudor och har inte så bra koll på detta märke.
Mvh

Hej! Jag gillar tudor, då du får bra klockor för pengarna. Har en pelagos själv, men också omega, tag, iwc etc. Värdebeständighet jmf med Rolex är så klart dåligt. Jmf med övriga standard märken så skulle jag säga normal minskning. Inget köp för att bli rik på. Vissa modeller säljs inte lika snabbt, som du är inne på själv. Men visst finns det köpare. BB är helt klart den mest populära. Märket kan sticka iväg om Rolex låter tudor lansera fler kockor.

Hej! Jag gillar tudor, då du får bra klockor för pengarna. Har en pelagos själv, men också omega, tag, iwc etc. Värdebeständighet jmf med Rolex är så klart dåligt. Jmf med övriga standard märken så skulle jag säga normal minskning. Inget köp för att bli rik på. Vissa modeller säljs inte lika snabbt, som du är inne på själv. Men visst finns det köpare. BB är helt klart den mest populära. Märket kan sticka iväg om Rolex låter tudor lansera fler kockor.
Tänkte mer specifikt på Fly-back och Heritage Chrono då de ligger högre i pris tex men inte syns så ofta.

Tänkte mer specifikt på Fly-back och Heritage Chrono då de ligger högre i pris tex men inte syns så ofta.

Heritage Chrono Blue är en riktig favorit och en ruskigt bra sommarklocka, framförallt på nato. Har haft den i bakhuvudet länge och man kan hitta begagnade för runt 25´. Den största invändningen brukar vara höjden på klockan, men jag har aldrig provat den själv så jag kan tyvärr inte uttala mig personligen.

Reklamen är hur som helst fantastisk och man får lust att bege sig till södra Frankrike på studs.

Heritage Chrono Blue är en riktig favorit och en ruskigt bra sommarklocka, framförallt på nato. Har haft den i bakhuvudet länge och man kan hitta begagnade för runt 25´. Den största invändningen brukar vara höjden på klockan, men jag har aldrig provat den själv så jag kan tyvärr inte uttala mig personligen.

Reklamen är hur som helst fantastisk och man får lust att bege sig till södra Frankrike på studs.

Ja den där är så jädrans läcker med Nato.

Min Chrono Blue är alldeles underbar. Visst, den är lite tjock men på länk eller gummi så märker man inte alls av det. Beroende på Nato så märks det (lite hur man sätter fast bandet) och på läder så märker man det mer. Oavsett så är det en kanonklocka som aldrig kommer lämna :)
884DE5D3-4F56-4B43-8994-9AAB3A51856B.jpeg

Tillbaka
Topp