Haha, tack!Fy satan vilken fin bild! (Dreglar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, tack!Fy satan vilken fin bild! (Dreglar)
En bekant med mkt bra känningar hos Rob E nämnde det. Vet ej mer än så.
Jämförelse mellan originalet och nyutgåvan från 2013.
Jämförelse mellan originalet och nyutgåvan från 2013.
Grymt, måste ta och klämma på en sådan.Jämförelse mellan originalet och nyutgåvan från 2013.
Fantastiskt fin klocka och kul att den är relativt ovanlig. Ser inte den så ofta.Min Chrono Blue är alldeles underbar. Visst, den är lite tjock men på länk eller gummi så märker man inte alls av det. Beroende på Nato så märks det (lite hur man sätter fast bandet) och på läder så märker man det mer. Oavsett så är det en kanonklocka som aldrig kommer lämna
Asså sandlåde-stämningen..
GMT på tvådelat läder-Zulu från Zuludiver. Tjo!
Yes, återkommer med det!Grym bild och fint läder! Kan vi få lite wristshots också?
Jag vet att @Richispice har postat riktigt fina bilder på sin 7017.Har snöat in lite på gamla Tudor Prince Day Date 7017.
Någon som äger? Någon som har lite trevliga wrist shots att dela med sig av?
Har snöat in lite på gamla Tudor Prince Day Date 7017.
Någon som äger? Någon som har lite trevliga wrist shots att dela med sig av?
Jag vet att @Richispice har postat riktigt fina bilder på sin 7017.
Kluven där. Vit eller svart (kanske bara finns i vit och svart? ), lutar mer åt svart just nu. Men å andra sidan så snubblade jag över den häromdagen.Ja den är riktigt fin. Letar också efter en. Vilken färg på urtavlan är du ute efter?
Det poppar inte upp så många fina ex om man bortser från svindyra och lite halv-dodgy C24 ex. Ljusa tavlor vanligare (+blå & grå), när det är svart tavla är det ofta medföljt av lite mer funky 70-tals index snarare än de enkla (och snyggare) stick index.Kluven där. Vit eller svart (kanske bara finns i vit och svart? ), lutar mer åt svart just nu. Men å andra sidan så snubblade jag över den häromdagen.
Tudor 76200 är ju ett alternativ annars. Någon som vet vad som skiljer den mot 7017? Bortsett från tillverkningsår...
Aha! Noterade länken nu när du sa det och lite "bulkigare" index på svart ja. 76200 verkar ha fått siffror på vissa platser på tavlan också istället för stick index.Det poppar inte upp så många fina ex om man bortser från svindyra och lite halv-dodgy C24 ex. Ljusa tavlor vanligare (+blå & grå), när det är svart tavla är det ofta medföljt av lite mer funky 70-tals index snarare än de enkla (och snyggare) stick index.
Idealexemplaret sitter denna killen på.
76200 är den nyare uppföljaren där man fasar ut Rolexmärkning på kronor, boetter, länkar. Tråkigare "modernare" look & finish imho, framförallt får de fantastiskt fula länkar.
Precis som till Rolex DJ och Day-Date så finns det en uppsjö tavlor. Dock ser man inte de ovanligare mycket, romerska siffror finns tex men måste vara superovanligt.Aha! Noterade länken nu när du sa det och lite "bulkigare" index på svart ja. 76200 verkar ha fått siffror på vissa platser på tavlan också istället för stick index.
Hmmm, den här tål att tänkas på. Men det känns som att en 7017 på länk hade suttit som en smäck...
Romerska såg vanligare ut på 76200. Att döma av de bilderna jag snubblat över iaf.Precis som till Rolex DJ och Day-Date så finns det en uppsjö tavlor. Dock ser man inte de ovanligare mycket, romerska siffror finns tex men måste vara superovanligt.
Tudortorsdag och förhoppningsvis åker min BB in på reparation idag. (Tidhållning och tappat svart insert av Tudorrosen på kronan).
Tog tillfället i akt och jämförde tjockleken med min reservklocka (Longines hydroconquest) och blev påmind hur tjock BB:n är
Man kan inte anklaga BB:n för att vara slimmad direkt...Tudortorsdag och förhoppningsvis åker min BB in på reparation idag. (Tidhållning och tappat svart insert av Tudorrosen på kronan).
Tog tillfället i akt och jämförde tjockleken med min reservklocka (Longines hydroconquest) och blev påmind hur tjock BB:n är
14.8mm, med glas inräknat. Lite knubbig men inte så horribelt tjock som vissa får det att låta som. Det är ju dessutom en dykarklocka, ingen dressare.Man kan inte anklaga BB:n för att vara slimmad direkt...
Handlar för min del inte bara om måttet. Mitt stora problem är sidprofilen, med en stor, tjock platt yta. Hade de gjort lite fasningar i boetten hade den förmodligen upplevts tunnare.14.8mm, med glas inräknat. Lite knubbig men inte så horribelt tjock som vissa får det att låta som. Det är ju dessutom en dykarklocka, ingen dressare.
Spegel och klocka i ett, perfekt juHandlar för min del inte bara om måttet. Mitt stora problem är sidprofilen, med en stor, tjock platt yta. Hade de gjort lite fasningar i boetten hade den förmodligen upplevts tunnare.
Haha, inte precisMan kan inte anklaga BB:n för att vara slimmad direkt...
Handlar för min del inte bara om måttet. Mitt stora problem är sidprofilen, med en stor, tjock platt yta. Hade de gjort lite fasningar i boetten hade den förmodligen upplevts tunnare.
Ja, den är bättre i den bemärkelsenDet har man gjort på GMT
Tudortorsdag och förhoppningsvis åker min BB in på reparation idag. (Tidhållning och tappat svart insert av Tudorrosen på kronan).