• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En hästabild.
20180901_154851.jpg
Riktigt bra är den där femtioåttan! Dubbelpostar en bild på min GMT bara för den är så bra :)

B0A2123B-6CFB-4447-B087-0C5C29F0A0F5.jpeg

Hej!
Tänkte bara dubbelkolla hur vidare nya tudor BB GMT kommer med fabric strap om man köper den på länk?
Eller är det så att man måste köpa till fabric strap'et om man är sugen på det man samtidigt vill ha klockan på länk?
Vad kostar det isåfall? :)

Om jag inte missminner mig säljs de nya Tudor utan strap, vilket är synd då de är bra.
Hej!
Tänkte bara dubbelkolla hur vidare nya tudor BB GMT kommer med fabric strap om man köper den på länk?
Eller är det så att man måste köpa till fabric strap'et om man är sugen på det man samtidigt vill ha klockan på länk?

Hej!
Kommer tyvärr inte med extra fabric strap längre. Ligger på 2-3000kr att köpa lös.

Ända sen Tudor lanserade BB36 har den varit min absoluta favorit i Tudor-katalogen. Detta svalnade när BBGMT och BB58 droppade. Men nu måste jag säga att BB36 ändå drar längsta stråt hos mig igen efter att ha testat och sett alla tre. Att den fortfarande har ETA känns dock lite tråkigt, och det är nog därför jag inte klippt till. Vad säger ni, ska man bry sig om det?
a737d103-8a01-402f-b77d-7d4d798319fa-jpeg.677104

Ända sen Tudor lanserade BB36 har den varit min absoluta favorit i Tudor-katalogen. Detta svalnade när BBGMT och BB58 droppade. Men nu måste jag säga att BB36 ändå drar längsta stråt hos mig igen efter att ha testat och sett alla tre. Att den fortfarande har ETA känns dock lite tråkigt, och det är nog därför jag inte klippt till. Vad säger ni, ska man bry sig om det?
Det är ju klockan du ska bära och titta på, inte urverket.
Det är ju absolut inget fel på ETA - stabilt urverk som används av massor med tillverkare.
Köp det som känns rätt på handleden!

Det är ju klockan du ska bära och titta på, inte urverket.
Det är ju absolut inget fel på ETA - stabilt urverk som används av massor med tillverkare.
Köp det som känns rätt på handleden!
Helt rätt. Sorry, blev lite fel i frågan. Menade egentligen om man skall vänta till/om de gör inhouse även till denna?

Jag har Tudor med både ETA o inhouse. Väldigt glad över båda verken. Inhouse känns nytt, modernt och en gnutta mer exklusivt, men ETA känns mer Tudor om man ser tillbaka. Kbk! Låt det inte vara en dealbreaker.

Helt rätt. Sorry, blev lite fel i frågan. Menade egentligen om man skall vänta till/om de gör inhouse även till denna?
Nej tycker jag! Min Ranger har ju samma verk o har gått superstabilt runt 3plus /dygn. Ej särskilt positionskänslig heller Tror inhouse skulle bygga klockan på höjden också (?) o det blir ju trist på den modellen.

Nybliven ägare till min första Tudor:), har tidigare haft Omega Speedmaster(1994), Oris TT1(2010, såld), Oris Diver 65(2017,såld) och Longines Legend Diver(2017) på Mesh som jag fortfarande har kvar. Den här lär jag ha kvar ett tag.
IMG_20180908_141914.jpg
Grattis till förvärvet :)
Faktiskt riktigt go den där, ser framemot fler bilder av vart det lider.
Precis lagom diskret:)

Jag är riktigt sugen på nya BB41 i blått men hittar inte så mycket bilder på den. Skulle vara kul med bilder som visar nyans i olika omgivningar/vinklar eller åtminstone lite info från någon som sett den live. Vad tycker Ni? Bättre än svart?

För mig är den blå som gäller. Tycker att den dova blå färgen ger mer liv åt klockan än den rakt igen svarta.
Edit: svarar på fel modell men jag är nöjd med min "bb79220b"
IMG_20180906_084903.jpg
IMG_20180822_155154.jpg
IMG_20180807_082348.jpg
IMG_20180728_144746.jpg
IMG_20180726_093440.jpg

Jag är riktigt sugen på nya BB41 i blått men hittar inte så mycket bilder på den. Skulle vara kul med bilder som visar nyans i olika omgivningar/vinklar eller åtminstone lite info från någon som sett den live. Vad tycker Ni? Bättre än svart?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp