• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu när det närmar sig höst kan man ju tänka sig att t.ex. en BB i varma toner skulle passa bra. Jag kan också tycka att blåa toner funkar bra som kontrast mot höstfärgerna dock. :)

20180910-Stranden-154617-2509.jpg

Vikten kan jag förstå de som vill ha lättare även om det inte är för mig men metal känslan tycker jag är konstig och undrar om fler tycker det?

Hade denna i ett antal å,r det som i mitt tycke som är mindre bra med titan är att det är väldigt repkänsligt, dock ganska lätt att ta bort med en svamp. Känslan var helt ok. Som helhet var denna väldigt trevlig.
2420_01 733 7541 7154-07 8 24 70peb_verticale.png

https://www.oris.ch/en/watch/oris-divers-titan-date/01-733-7541-7154-07-8-24-70peb

Senast ändrad:
Om man ska tro Uret.se så kan de leverera BB GMT inom 2-5 veckor. Kan ni se någon nackdel att handla av dem? Är certen ostämplade?

Kan ni inte bara sluta hacka på varann? Sandlådenivån kan förpassas till "Dagens sandlådetråd" som snart skapas om ni inte lägger ner tramset. Vet inte om ni tjafsar med glimten i ögat men det blir tjatigt för alla andra som bara råkar dela intresset för Tudor.

Är det bara jag som tycker Tudor titanium känns jätte skumt? dels metallens känsla mot huden och sen avsaknaden av vikten?

Den är substantiell nog att det inte känns konstigt i sig själv. I direkt jämförelse med en motsvarande klocka med länk i stål etc är den förstås markant lättare. Jag tycker det är en feature, och efter ett par minuter försvinner den på armen som alla andra välpassande klockor. :)

Edit: Jag förstår vid en andra läsning att du nog inte frågar hur den upplevs utan helt enkelt uttrycker din åsikt om saken. Jag låter mitt stå kvar ändå. ;)

Den är substantiell nog att det inte känns konstigt i sig själv. I direkt jämförelse med en motsvarande klocka med länk i stål etc är den förstås markant lättare. Jag tycker det är en feature, och efter ett par minuter försvinner den på armen som alla andra välpassande klockor. :)

Edit: Jag förstår vid en andra läsning att du nog inte frågar hur den upplevs utan helt enkelt uttrycker din åsikt om saken. Jag låter mitt stå kvar ändå. ;)

Har haft en "man cold" sedan helgen så är lite luddig kanske ;) men jag gillar skarpt Pelagos LHD utseende men gillar inte "känslan" av titanium så kul att höra hur andra upplever det... men om det fanns en helt i stål som såg ut så här...
m25610tnl-0001.png

MMMMMM :)

Sedan håller jag med att kan vi sluta tjata om hur svårt det är att få tag i klockor osv utan mer lägga upp bilder och prata om olika frågor än att tjafsa om vem som skall sälja vad eller hur svårt det är att få tag i Tudor?

Har haft en "man cold" sedan helgen så är lite luddig kanske ;) men jag gillar skarpt Pelagos LHD utseende men gillar inte "känslan" av titanium så kul att höra hur andra upplever det... men om det fanns en helt i stål som såg ut så här...
m25610tnl-0001.png

MMMMMM :)

Sedan håller jag med att kan vi sluta tjata om hur svårt det är att få tag i klockor osv utan mer lägga upp bilder och prata om olika frågor än att tjafsa om vem som skall sälja vad eller hur svårt det är att få tag i Tudor?
Bara jag som stör mig på att vridringen inte är riktigt centrerad? ;)
902A1C60-3D20-4B55-BE43-D11F23E74324.png

Hej alla Tudor-experter! Köpte en Tudor Date+Day 7017 här på forumet för ca ett år sedan. Den har tickat på riktigt fint och tidhållningen är klart bättre än vad man kan förvänta sig. Så all-in-all riktigt nöjd! Veckodagsskivan vrids som den ska men datumskivan har börjat släpa lite. I början ställdes den rätt hela tiden så börjar fundera på om det kanske är dags för en renovering. Är det någon annan som upplevt samma sak och hittat något smart sätt att lösa det? Om inte, har någon av er koll på någon urmakare man kan anlita i Stockholmtrakten som ni vet fixar till vintageverk från Tudor? All hjälp uppskattas!

Tillbaka
Topp