mega
Guld
Ser verkligen jättefin ut. Haft den länge?Lite vintage till tråden!
Vet du om det är originaltavla eller servicetavla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser verkligen jättefin ut. Haft den länge?Lite vintage till tråden!
Haft den i ett par år nu. Tavlan ska vara orginal så vitt jag vet. Servicetavlorna har ett annat typsnitt och "T SWISS MADE T" om det är tritium.Ser verkligen jättefin ut. Haft den länge?
Vet du om det är originaltavla eller servicetavla?
Ni som har testat BB58:an på länk och vet hur de gamla BB länkarna satt tidigare, upplever ni nån skillnad? Är lite sugen, men orsaken att jag sålde min BB blå förut var att jag inte klarade av länken helt.
Men 39 mm lockar något jäkligt.
inte ägt en vanlig bb men testat, vad är problemet? Har en 58 och kanske kan ge lite feedback trots allt.
Trevlig bild!!Dubbelpostar
Tyckte länken och själva klockan var lite topptung, och att länken inte smalnade av gjorde inte saken bättre. Är det ändrat mer på 58:an?
Det ena tar ju inte bort det andra, många med flipparsjukan (inkl mig själv).För allt snack om hur fantastiska 58orna är, tycker de åker ut på K&S rätt så raskt iallafall?
För allt snack om hur fantastiska 58orna är, tycker de åker ut på K&S rätt så raskt iallafall?
Rätt många som kom idag också. Men är väl som @micke_s säger. Flipparsjukan slår till. Eller så har tudor släppt en nyare BB58 vi inte vem om..
Menar du att det kom en leverans till handlare idag? Isf vet du vilken/vilka?
Ja, jag kollade precis efter jag skrev inlägget och insåg att det nog var det du menadeNej. Det var rätt många som kom ut på Köp & sälj idag. Mer än vanligt.
Ja, jag kollade precis efter jag skrev inlägget och insåg att det nog var det du menade
Jag såg iofs bara två men kan ha missat någon ytterligare?
Black Bay 58 är inte topptung alls vad jag tycker i alla fall. Den större kan upplevas så i och med den är högre och tyngre om inte länk är justerad exakt rätt men det är nog individuellt hur man upplever det också. Har/haft båda och visst är det skillnad.Tyckte länken och själva klockan var lite topptung, och att länken inte smalnade av gjorde inte saken bättre. Är det ändrat mer på 58:an?
Black Bay 58 är inte topptung alls vad jag tycker i alla fall. Den större kan upplevas så i och med den är högre och tyngre om inte länk är justerad exakt rätt men det är nog individuellt hur man upplever det också. Har/haft båda och visst är det skillnad.
BB 58-länken smalnar av från 20 till ungefär 16,5 mm får jag det till mätt med rassligt mekaniskt vintageskjutmått.
Du fick använda mina bilder till din annons. Sen hamnade dom även på blocket och nu hamnar de även i trådar. Du äger ju klockan, du kan faktiskt ta egna foton. Inte för att det gör mig något men tycker bara det är lite kul och konstigt att du inte fotar själv
Trasig mobil kamera men ska förhpppningsvis hinna få den lagad idag. Kan ta bort om de så pass önskasDu fick använda mina bilder till din annons. Sen hamnade dom även på blocket och nu hamnar de även i trådar. Du äger ju klockan, du kan faktiskt ta egna foton. Inte för att det gör mig något men tycker bara det är lite kul och konstigt att du inte fotar själv
The hype is overNej. Det var rätt många som kom ut på Köp & sälj idag. Mer än vanligt.
Ganska säker på att Vanguard inte har straps som passar 58an, endast "vanliga" BBHåller med @Floduttern om gamla BB. Har inte suttit bra på mig och därmed inte varit aktuellt. Däremot 58:an känns som en bra klocka som verkligen skulle kunna agera beater. Hoppas inte den dras med kvalitetsproblem som nya GMTn verkar dras med (?).
Är det 20mm bandbredd så kommer jag nog smacka på ett gummi kanske från Vanguard eller RubberB (de som är anpassade för vanliga BB).
The hype is over
Haha va... @Uret går alltså in i denna tråd och postar bilder som du @Luckyluciano har fotat?Du fick använda mina bilder till din annons. Sen hamnade dom även på blocket och nu hamnar de även i trådar. Du äger ju klockan, du kan faktiskt ta egna foton. Inte för att det gör mig något men tycker bara det är lite kul och konstigt att du inte fotar själv
Det är lugnt men kan vara bra att förtydliga eftersom du säljer klockan och det blir missvisande då bilderna visar skicket på hur den såg ut när jag sålde den till dig.Trasig mobil kamera men ska förhpppningsvis hinna få den lagad idag. Kan ta bort om de så pass önskas
Ja det stämmer
GMTn gör sig riktigt bra på nato också. Här på Tudors mörkblåa som ägaren före mig köpt till. Fortfarande nöjd!