• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mycket prat om tull & moms i nästan varenda tråd man läser, haha

Trevlig lördag på er!!
451DB274-5F33-44C1-BA6B-2D514D846CCD.jpeg
 
Hej alla Tudor-experter! Köpte en Tudor Date+Day 7017 här på forumet för ca ett år sedan. Den har tickat på riktigt fint och tidhållningen är klart bättre än vad man kan förvänta sig. Så all-in-all riktigt nöjd! Veckodagsskivan vrids som den ska men datumskivan har börjat släpa lite. I början ställdes den rätt hela tiden så börjar fundera på om det kanske är dags för en renovering. Är det någon annan som upplevt samma sak och hittat något smart sätt att lösa det? Om inte, har någon av er koll på någon urmakare man kan anlita i Stockholmtrakten som ni vet fixar till vintageverk från Tudor? All hjälp uppskattas!

Tja, vet inte om du fått svar på din fråga så jag kör på!

När jag skulle serva min 7017, 2014, så var det ingen AD i Stockholm som ville ta i klockan. Kron´s tog dock emot den och skickade den direkt till Schweiz, men efter 3 månader fick jag komma och hämta den, oservad, med hälsningen "Varför serva en gammal klocka när du kan köpa en ny!?".

Jag har tyvärr ingen koll på det där med datumskivan, jag vill dock tipsa om Werner Koch på ABC Urmakeri för att lösa problemet med den. Han beställde nya delar till min och servade den till ett bra pris på bara ett par veckor.

Mvh
 
Tja, vet inte om du fått svar på din fråga så jag kör på!

När jag skulle serva min 7017, 2014, så var det ingen AD i Stockholm som ville ta i klockan. Kron´s tog dock emot den och skickade den direkt till Schweiz, men efter 3 månader fick jag komma och hämta den, oservad, med hälsningen "Varför serva en gammal klocka när du kan köpa en ny!?".

Jag har tyvärr ingen koll på det där med datumskivan, jag vill dock tipsa om Werner Koch på ABC Urmakeri för att lösa problemet med den. Han beställde nya delar till min och servade den till ett bra pris på bara ett par veckor.

Mvh

Stort tack för det, inte fått något svar så mycket uppskattat. Får smita förbi ABC och höra med honom om han kan bistå. Förstod från andra delar av forumet att ABC avsäger sig att serva Tudor/Rolex just av anledningen att det är svårt att hitta reservdelar. Men det bästa sättet att ta reda på det är att knalla dig själv. Tack!
 
Stort tack för det, inte fått något svar så mycket uppskattat. Får smita förbi ABC och höra med honom om han kan bistå. Förstod från andra delar av forumet att ABC avsäger sig att serva Tudor/Rolex just av anledningen att det är svårt att hitta reservdelar. Men det bästa sättet att ta reda på det är att knalla dig själv. Tack!

Werner var den ende som ville och kunde hjälpa mig så jag är nöjd iaf.
 
Tja, vet inte om du fått svar på din fråga så jag kör på!

När jag skulle serva min 7017, 2014, så var det ingen AD i Stockholm som ville ta i klockan. Kron´s tog dock emot den och skickade den direkt till Schweiz, men efter 3 månader fick jag komma och hämta den, oservad, med hälsningen "Varför serva en gammal klocka när du kan köpa en ny!?".

Jag har tyvärr ingen koll på det där med datumskivan, jag vill dock tipsa om Werner Koch på ABC Urmakeri för att lösa problemet med den. Han beställde nya delar till min och servade den till ett bra pris på bara ett par veckor.

Mvh

Oj, händer det? Att Tudor inte server sina egna klockor? Så gammal är den inte? Var det nått särskilt med den? AM-delar eller så?

Edit, det var 2014 du ville serva den?
 
Oj, händer det? Att Tudor inte server sina egna klockor? Så gammal är den inte? Var det nått särskilt med den? AM-delar eller så?
Jag tror det är väldigt viktigt på en vintageklocka att man inte ställer datum osv. med visarna för nära midnatt och växlingen, man får va noga att de står på 6.00 läget, det brukar vara orsak till att det ballar ur, detta gäller väl även nyare klockor föressten
 
Oj, händer det? Att Tudor inte server sina egna klockor? Så gammal är den inte? Var det nått särskilt med den? AM-delar eller så?

Edit, det var 2014 du ville serva den?

Ja, absolut, det hände ju mig. De hade inga delar till den och ville inte försöka få fram några heller och min klocka är helt kosher och har inga AM-delar i sig.

Japp, det var 2014 jag servade den, ledsen om jag var otydlig.
 
Vet inte om det tagits upp innan men var nyss på Nymans angående tavelbyte på en BB36; i mitt fall svart till blå.
Svaret var att det är absolut möjligt, tavlan går lös på 5300kr med en lev. tid på ca 2-4 veckor. Man får behålla bägge tavlor efter bytet.

Något som var intressant var att om man vill byta vridningen på ex en BB41 så får man tydligen inte behålla vridningen man bytte från :)
 
Vet inte om det tagits upp innan men var nyss på Nymans angående tavelbyte på en BB36; i mitt fall svart till blå.
Svaret var att det är absolut möjligt, tavlan går lös på 5300kr med en lev. tid på ca 2-4 veckor. Man får behålla bägge tavlor efter bytet.

Något som var intressant var att om man vill byta vridningen på ex en BB41 så får man tydligen inte behålla vridningen man bytte från :)
Måste vara nytt. Jag skulle få behålla förut när jag fråga
 
Gamla subsen innan ETA-verken ska tydligen vara jävliga att få fram delar till

Ja, absolut, det hände ju mig. De hade inga delar till den och ville inte försöka få fram några heller och min klocka är helt kosher och har inga AM-delar i sig.

Japp, det var 2014 jag servade den, ledsen om jag var otydlig.

@Richispice du var inte otydlig jag läste fel!

Tänkte det var ett 2836 eller motsvarande i den.. men pre ETA kan jag förstå det är lite grottforskning.

Synd att det är svårservat, det är fina klockor!
 
Tillbaka
Topp