• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Hej.
Är sugen på en Tudor BB, BB58 eller Ranger.
Har ingen åf i närheten där jag kan känna och klämma, så jag hoppas att någon av er forumrävar kan hjälpa mig. Har sökt utan att finna svar.
Vad jag undrar över är tjockleken på gamla BB, nya BB, BB58, BBtt om det skiljer på nya BB och BBtt och slutligen på Rangern.
Vill minnas att BB med nya urverket blev tjockare.
Tack på förhand.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
vad skiljer egentligen Tudor mot Rolex, nu snackar vi inte de stora långa bibelbabblet.. utan mer vad går jag miste om, om jag köper en Tudor för 1/3 av Rolex sinnessjuka priser.. är det urverket och thats it? informera mig gärna!
 

Rulle

Audemars
vad skiljer egentligen Tudor mot Rolex, nu snackar vi inte de stora långa bibelbabblet.. utan mer vad går jag miste om, om jag köper en Tudor för 1/3 av Rolex sinnessjuka priser.. är det urverket och thats it? informera mig gärna!
stålet är annorlunda...
tudor använder väl fortfarande sig utav alubezels?


sen blir man ju nyfiken på tudors in-house..
är där några likheter mot rolex urverken?
 

hooods

Panerai
2-Faktor
vad skiljer egentligen Tudor mot Rolex, nu snackar vi inte de stora långa bibelbabblet.. utan mer vad går jag miste om, om jag köper en Tudor för 1/3 av Rolex sinnessjuka priser.. är det urverket och thats it? informera mig gärna!
Andra urverk, Rolex har bättre finish och dyrare material och världens starkaste varumärke. Om det är värt pengarna är upp till var och en. Jag tycker inte det.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
stålet är annorlunda...
tudor använder väl fortfarande sig utav alubezels?


sen blir man ju nyfiken på tudors in-house..
är där några likheter mot rolex urverken?
Det är väl mer högkvalitativa komponenter i Rolex urverk gentemot Tudor. Men Tudors inhouse med 72 timmars gångreserv imponerar, det är än så länge bara några Rolex modeller som har det, även om det ökar på senare tid. Tudors silicon hair spring är ju också väldigt bra mot magnetism, medan Rolex kör parachrom blue i sina urverk som skall motstå magnetism bra, men om det är lika tåligt som silikon är frågan. Tudors inhouse urverk känns väldigt genomarbetade och prisvärda
 
7017 anno 1969

2C72896C-9B53-4F31-A777-4873F1622D7F.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hade möjligheten funnits att få önska sig en enda ändring så skulle det vara AR. Hade gjort sån stor skillnad. Det är trots allt de små detaljerna som räknas. Vill ju kunna fota klockan i alla lägen :D
D5B7E362-1ED2-42C0-8A14-69D370FE6127.jpeg
B98A13FF-7EFC-4369-B064-BF345FDFC7D7.jpeg
Dock skönt att det inte finns AR att repa. Men AR på insidan hade inte skadat på någon klocka egentligen
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Sent på bollen men nu är även jag uppmärksammad på den fantastiska BB58 och ha-begäret är stort!! Ingen här som hunnit tröttna på sin....? ;)
 
Topp