• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Glömt hur snyggt länken satt.. :)
PicsArt_10-06-12.12.34.jpg
PicsArt_10-06-12.12.44.jpg
Riktigt bra på länk! Den ska inhandlas snarast!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När man köper den ny på länk är det specifika stift för länken och specifika stift för textilbandet. Stiften till länken ligger inte i boxen?
Men bredden borde väl vara samma?
Går stiften in mellan hornen med stiften avsedda för band så borde de ju gå in även med länken?

Tillverkare som har olika stift för länk och läder/gummi brukar ha olika skuldror. Mjuka för band och kantiga för länk (så de sitter säkert på band men är lätta att plocka ur med länk).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej precis. Fattas nog lite drygt en mm.
Tänkte om man kanske brukar köra en längre sprint när man använder läder eller gummiarmband just för att man då har möjlighet att föra in ena sidan först?
Men så går det inte göra med länken för det är sån passform så det går absolut inte föra in den snett.
Använd två bandverktyg på samma gång. Men kolla som sagt så det inte är mjuka/runda skuldror, då kan det bli ett helsike att få loss länken.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
But why? Olika tjocklek?
Om det är som till Speedyn så är banden för läder längre än de till länken.
Kör du de som tillhör läder på länken så blir det jävligt svårt att få av länken igen.

Dvs man lyckas inte greppa med gaffeln så det blir för tight vid hålen. (För långa)
 

Andyrew

Cartier
Har någon tips på snygga läderband till 58? Har kikat på Bulang & sons men har någon testat typ hirsch eller kanske mocca? Nato är inte intressant!
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Vilka i tråden äger eller har testat BB 36 blue? Fruktansvärt sugen men är osäker på om den slår den svarta.

Har ägt den blåa på länk och läder. Tycker den gjorde sig bättre på läder än länken. Trevlig klocka helt klart. Personligen tycker jag den slår den svarta på fingrarna. Det enda egentliga störningsmomentet jag hade var att kronan sticker ut lite, men det lider ju även den svarta av även om färgen matchar bättre. Testa i butik vilken du gillar bäst innan köp :)
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Har ägt den blåa på länk och läder. Tycker den gjorde sig bättre på läder än länken. Trevlig klocka helt klart. Personligen tycker jag den slår den svarta på fingrarna. Det enda egentliga störningsmomentet jag hade var att kronan sticker ut lite, men det lider ju även den svarta av även om färgen matchar bättre. Testa i butik vilken du gillar bäst innan köp :)
Tack, det ska jag absolut göra!
 

jborg

Omega
Vad är gruppens visdom om Pelagos på nato? Borde vara grymt, ju, eller hur?

20181008-Hemma-210545-2651.jpg


OK, låtsas att jag hade valt ett nato som på ett perfekt sätt kompletterade/framhävde/koordinerade med det blåa, och kanske hade byglar i titan eller whatever. Från det här hållet, allt väl. Här däremot blir jag tveksam:

20181008-Hemma-210609-2654.jpg


Den här klockan är inte speciellt snygg från sidan. Nu är inte ljuset det bästa, men den biten av boetten som normalt täcks av ändlänken... gör sig verkligen bäst under en ändlänk. Den är rätt grovt finishad, och eftersom bandstiften sitter lågt och långt ut blir den väldigt synlig. Det hjälper inte heller att ett nato bygger lite extra på höjden, vilket den kanske inte direkt behövde.

Inte jättesnyggt? Eller är jag tramsig?
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är gruppens visdom om Pelagos på nato? Borde vara grymt, ju, eller hur?

20181008-Hemma-210545-2651.jpg


OK, låtsas att jag hade valt ett nato som på ett perfekt sätt kompletterade/framhävde/koordinerade med det blåa, och kanske hade byglar i titan eller whatever. Från det här hållet, allt väl. Här däremot blir jag tveksam:

20181008-Hemma-210609-2654.jpg


Den här klockan är inte speciellt snygg från sidan. Nu är inte ljuset det bästa, men den biten av boetten som normalt täcks av ändlänken... gör sig verkligen bäst under en ändlänk. Den är rätt grovt finishad, och eftersom bandstiften sitter lågt och långt ut blir den väldigt synlig. Det hjälper inte heller att ett nato bygger lite extra på höjden, vilket den kanske inte direkt behövde.

Inte jättesnyggt? Eller är jag tramsig?
Njaaa, föredrar nog länk/gummi
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vad är gruppens visdom om Pelagos på nato? Borde vara grymt, ju, eller hur?

20181008-Hemma-210545-2651.jpg


OK, låtsas att jag hade valt ett nato som på ett perfekt sätt kompletterade/framhävde/koordinerade med det blåa, och kanske hade byglar i titan eller whatever. Från det här hållet, allt väl. Här däremot blir jag tveksam:

20181008-Hemma-210609-2654.jpg


Den här klockan är inte speciellt snygg från sidan. Nu är inte ljuset det bästa, men den biten av boetten som normalt täcks av ändlänken... gör sig verkligen bäst under en ändlänk. Den är rätt grovt finishad, och eftersom bandstiften sitter lågt och långt ut blir den väldigt synlig. Det hjälper inte heller att ett nato bygger lite extra på höjden, vilket den kanske inte direkt behövde.

Inte jättesnyggt? Eller är jag tramsig?
Tyvärr inte alls snyggt.. Länk känns givet på en titandykare dessutom
 
Topp