• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Back

Vacheron
2-Faktor
Tror det är ett sådant "single-pass" "NATO" som inte har den där säkerhets-"flärpen". Bygger alltså mindre på höjden.
Ett Nato behöver inte nödvändigtvis bygga mer på höjden - beror helt på hur man ”trär” bandet på handleden. Mao kan man få samma effekt som med ett Nato och ett ”Tudor-nato”
 

Erik Z

Omega
Tackar!

Roligt!
Du får posta bilder om du köper den.



Tittade förbi Nymans idag....
Voilá !

FJ9DWdA.jpg


pUT7BR9.jpg



Storlek vs Sinn 104:
eLMOQM3.jpg
 

Erik Z

Omega
Upplevs den även mindre än 104an? Har ägt en 104 förr och skulle gärna ha den något mindre.

Tyckte även kronan på 104 kunde vara lite oskön mot handen ibland.

Grattis btw! :)

Tack !
Ja, den upplevs mycket mindre och lättare.
Förutom att den är lite tunnare så lutar bezeln nedåt så profilen blir mycket snävare.
Plus att mycket av höjden på bb58 är glaset som kupar sig upp. Se bild .
Stor skillnad i tyngd som sagt också.
Gillar verkligen Sinn 104 men det här är en annan liga. Länken på 104 är Ingen höjdare, men den på 58an är magisk
IMG_20181024_232452.jpg




Grattis till BB58an!! Den är verkligen ett kap!!
Tack !
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tack !
Ja, den upplevs mycket mindre och lättare.
Förutom att den är lite tunnare så lutar bezeln nedåt så profilen blir mycket snävare.
Plus att mycket av höjden på bb58 är glaset som kupar sig upp. Se bild .
Stor skillnad i tyngd som sagt också.
Gillar verkligen Sinn 104 men det här är en annan liga. Länken på 104 är Ingen höjdare, men den på 58an är magisk
IMG_20181024_232452.jpg





Tack !
Stort tack! Inte för att jag var speciellt orolig men nu vet jag med säkerhet att BB58 kommer sitta så mkt bättre än 104an :)
 

Erik Z

Omega
Fattar ingenting. Min Nya Black bay 58 som jag hämtade ut igår och som jag direkt ställde efter ett atomur verkar vara bisarrt exakt.
Efter 30 timmar går den fortfarande +-0 typ.
Kanske en halv sekund efter ??
 

Code

AKA Vincent B
Fattar ingenting. Min Nya Black bay 58 som jag hämtade ut igår och som jag direkt ställde efter ett atomur verkar vara bisarrt exakt.
Efter 30 timmar går den fortfarande +-0 typ.
Kanske en halv sekund efter ??
Nice min går ca - 3.5 sek på 11 dagar, sist jag mätte den. Så 11dagar/-3,5sek = ca - 0,31sek per dygn. :)
Screenshot_20181025_203503.jpg
 
Topp