• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
35k på en som listar 32k är det 100%?

Ta en kik på Chrono24 så hittar du en beggad med länk i UK för 32 kkr, nya i Tyskland från 34 kkr inkl frakt. Suget är väldigt stort, och det driver upp priser, tillgång och efterfrågan. När Tudor levererar i samma takt som efterfrågan kommer priserna normaliseras. Men just nu så är de svårare att få tag på, vilket gör att du antingen får vänta, eller betala premium.

https://www.chrono24.se/search/inde...eTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1

Du orkade ju inte?

Du understryker bara mitt påstående att det är helt ovidkommande att dra in Rolex galna andrahandspriser i diskussionen med BB58. Det räcker alldeles utmärkt att visa hur BB58 står på egna ben. Tack!

Det enda han säger är att väntetid = premium på priset. Ingen har sagt att BB58 säljs för 100% mer? Det handlar om någon tusenlapp..

Fast det är inte riktigt det som han säger, och framförallt inte menar om du tittar på hur precis varenda modell av de klockor som han har ägt har försökts göras till premium, till och med billiga Seiko-modeller som med klor och näbbar har argumenterats för att de är superpremium. Om argumentet är att väntetid = premium på priset, varför då blanda in Rolex som i sammanhanget är ett extremundantag med bara Patek som jämförbart märke.

Tack. Avslutar nu denna diskussion innan den spårar ur...

Det ska bli spännande att se om du för en gångs skull klarar att hålla dig från sista ordet. Om nu inte så är fallet så bjuder jag på att du kan ta sista kommentaren. Jag har fått fram det jag vill, att du tyvärr Alltid försöker blåsa upp värdet på de modeller du köper.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Kolla tex vad Rolex Batman och Hulk kostar retail och beggade? Nya Tudorn 58 med länk blir svårare o svårare o få tag på så betala nån tusing extra, skulle jag gjort om jag verkligen vill ha den. Annars är det väl bara vänta 6 mån... :)

Svårare? Är der inte tvärtom nu, baserat på hur många de finns nu bland det lilla KS folket...
Försöker du skriva upp dig på en Batman eller Hulk kommer de att bara skaka huvudet åt dig, kan jag nästan lova..
 

gab

KS Explorers Club
Fast det är inte riktigt det som han säger, och framförallt inte menar om du tittar på hur precis varenda modell av de klockor som han har ägt har försökts göras till premium, till och med billiga Seiko-modeller som med klor och näbbar har argumenterats för att de är superpremium. Om argumentet är att väntetid = premium på priset, varför då blanda in Rolex som i sammanhanget är ett extremundantag med bara Patek som jämförbart märke.

Kan inte uttala mig på vad han har sagt och om han försökt göra någon klocka ”premium” innan, men i det här fallet tycker jag det är logiskt att BB58 kostar någon tusenlapp mer än listpris på andrahandsmarknaden (i nära nyskick) med tanke på väntetiden hos de flesta AD.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan inte uttala mig på vad han har sagt och om han försökt göra någon klocka ”premium” innan, men i det här fallet tycker jag det är logiskt att BB58 kostar någon tusenlapp mer än listpris på andrahandsmarknaden (i nära nyskick) med tanke på väntetiden hos de flesta AD.

Ja? Har jag sagt något annat? Det är oavsett om de kostar någon tusenlapp mer än listpris 100% orimligt att dra in Rolex andrahandspriser, för de mekanismerna har ingeting med Tudor att göra även om de ägs av samma stiftelse. Anledningen till att det ändå görs är att bygga värde. Jag vet inte hur mycket tydligare än så jag kan vara.
 

Code

AKA Vincent B
Black bay Monday ;)
PicsArt_10-29-08.42.29.jpg
PicsArt_10-29-08.43.56.jpg
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Är det någon som vet om det finns motsvarande Rubber B till 58:an? Såg att de hade en del till Tudor men inte just den modellen.
 

Primaris

Omega
Tudordag!! Testade 58:an i Köpenhamn i lördags, de hade en inne för test, inte till salu tyvärr. Riktigt imponerad av tjockleken, ska ställa mig i kö på en sådan och byta ut min "blue".
tud2.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Varför sälja?Gillar den skarpt men har inte provat den på länken.
Köpte den enbart för att börja bygga relation med handlaren i Marbella då jag är där relativt ofta och är trött på svenska ADs.
Så när den fanns i skyltfönstret och det är väntetid här hemma så kände jag att jag kunde vara skyst mot någon på forumet och gå plus minus noll samtidigt men nu kommer jag backa en del på den :banghead:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Köpte den enbart för att börja bygga relation med handlaren i Marbella då jag är där relativt ofta och är trött på svenska ADs.
Så när den fanns i skyltfönstret och det är väntetid här hemma så kände jag att jag kunde vara skyst mot någon på forumet och gå plus minus noll samtidigt men nu kommer jag backa en del på den :banghead:

Du får se det långsiktigt när du plockar ut stålrolex till list i Marbella så småningom :)
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Köpte den enbart för att börja bygga relation med handlaren i Marbella då jag är där relativt ofta och är trött på svenska ADs.
Så när den fanns i skyltfönstret och det är väntetid här hemma så kände jag att jag kunde vara skyst mot någon på forumet och gå plus minus noll samtidigt men nu kommer jag backa en del på den :banghead:
Tråkig att höra. Varför är du trött på svenska AD? Bra priser i Marbella?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Du får se det långsiktigt när du plockar ut stålrolex till list i Marbella så småningom :)
Aldrig brytt mig om att köpa hypeade modeller men om det kommer någon jag gillar så absolut men lägger hellre mina pengar där :)
Tråkig att höra. Varför är du trött på svenska AD? Bra priser i Marbella?
Hybris. Gillar inte att man ska bli påtvingad att handla saker man inte vill ha för att köpa det man vill ha. Nej dyrare då kronan är svag. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Aldrig brytt mig om att köpa hypeade modeller men om det kommer någon jag gillar så absolut men lägger hellre mina pengar där :)

Hybris. Gillar inte att man ska bli påtvingad att handla saker man inte vill ha för att köpa det man vill ha. Nej dyrare då kronan är svag. :)
Hmm...
1: Om du inte är intresserade av hajpade modeller behöver du väl inte bli tvingad att köpa nåt? Ta en hyllvärmare bara och var glad.
2: Att köpa nåt som du inte vill ha i Marbella är ju lite väl likt att känna sig påtvingad att handla nåt för att få köpa nåt annat.

Känns som du tänkt några varv för mycket där i Marbella :D:D:D
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hoppas det löser sig för dig. Hur är länken till gmt?

Hmm...
1: Om du inte är intresserade av hajpade modeller behöver du väl inte bli tvingad att köpa nåt? Ta en hyllvärmare bara och var glad.
2: Att köpa nåt som du inte vill ha i Marbella är ju lite väl likt att känna sig påtvingad att handla nåt för att få köpa nåt annat.

Känns som du tänkt några varv för mycket där i Marbella :D:D:D
Vad jag menade var att jag aldrig varit intresserad av hulken, daytona, batman osv tills nya pepsin släppte och då blev man utsparkad från "listan" om man inte köpte annat och tyckte inte det var okej även fast man aldrig köpt något där utan bara vänt sig dit vid batteribyte, inserts, packningsbyte osv innan.
Blev inte påtvingad något, eget initiativ som jag tyckte kändes bra för stunden att kunna vara skyst mot någon annan samtidigt som det kunde eventuellt gynna en själv. Kändes från eget håll bättre att vara kund där sen innan vid ev köp av något annat i framtiden då den uppfattningen jag fått av de spanska ADs är rätt trött på turister som vänder sig dit för hypeade modeller. :D
Vänder mig just till Marbella då jag brukar vara där. Hade känts onödigt att göra det i en håla man aldrig besöker vanligtvis
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vad jag menade var att jag aldrig varit intresserad av hulken, daytona, batman osv tills nya pepsin släppte och då blev man utsparkad från "listan" om man inte köpte annat och tyckte inte det var okej även fast man aldrig köpt något där utan bara vänt sig dit vid batteribyte, inserts, packningsbyte osv innan.
Blev inte påtvingad något, eget initiativ som jag tyckte kändes bra för stunden att kunna vara skyst mot någon annan samtidigt som det kunde eventuellt gynna en själv. Kändes från eget håll bättre att vara kund där sen innan vid ev köp av något annat i framtiden då den uppfattningen jag fått av de spanska ADs är rätt trött på turister som vänder sig dit för hypeade modeller. :D
Vänder mig just till Marbella då jag brukar vara där. Hade känts onödigt att göra det i en håla man aldrig besöker vanligtvis
Säg som det är. Du var bara extremt köpsugen:D#shopoholic
 

JSthlm

Breitling
Tack alla för hjälpen! Gick ju riktigt smidigt detta då Nymans hade en 58:a inne utan väntetid :D Helt underbar klocka!

Tror att de har någon till kvar ifall det är fler som letar. Krons och Rob är fortfarande några månaders väntetid..
 

Bilagor

  • 1C6693C0-947B-4FCE-AC7C-8F854D5D4301.jpeg
    1C6693C0-947B-4FCE-AC7C-8F854D5D4301.jpeg
    139.8 KB · Visningar: 2
Topp