• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LUFC

Cartier
2-Faktor
18FE0D79-DDB0-448F-9B63-D18B5BBE0488.jpeg
 

JSthlm

Breitling
Jag har äntligen lyckats spara ihop till en BB och det lutar helt klart mot 58:an.

Någon som har koll på var väntetiderna är kortast i Stockholm?
 

Kai

Rolex
Tack igen! Låter rimligt, men otålig som man är känns det också långt med upp till 3 mån :) Får väl hålla utkik efter begagnat under tiden.
Jo, jag förstår dig. Håll koll på K&S, har väl dykt upp en och annan där antar jag.
De flesta verkar dock väldigt nöjda med sina, inkl jag själv, så hade jag varit du hade jag satt upp mig på kö.
 

Code

AKA Vincent B
Skrev till honom i morse, så håller tummarna.. Antar att strax över retailpris (retail är ca 32k precis som ”vanliga” BB visst?) är OK för en 58:a som är endast använd i någon månad?
Som sagt 6mån väntetid. Samma sak gäller Rolex, fantasipriser pga väntetid. Kolla tex nya Pepsin. Om du verkligen vill ha så är 35k bra pris. Kommer nog få tillbaka pengarna om du skulle sälja..
 

Code

AKA Vincent B
Kolla tex vad Rolex Batman och Hulk kostar retail och beggade? Nya Tudorn 58 med länk blir svårare o svårare o få tag på så betala nån tusing extra, skulle jag gjort om jag verkligen vill ha den. Annars är det väl bara vänta 6 mån... :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vill inte bygga någonting. Konstigt att Tudor 58 är DYRARE Överallt i andrahand. Kolla ebay, chrono24 mm. Nej Sorry du bestämmer ju priserna.. ;)

Din agenda är så pass uppenbar att jag knappast behöver ta diskussionen. Men nej, jag bestämmer inte priserna. Jag försöker heller inte blåsa upp priserna innan jag ska sälja som är ditt standard MO.

Att blanda in Rolex andrahandspriser på Pepsi, Batman, Hulk och keramiska Daytonas när det diskuteras BB58 är helt irrelevant. Det förstår alla utom den som medvetet vill försöka blåsa upp priserna vilket kan vara bra att veta för eventuella nytillkomna på KS som inte har koll på din historik.
 

Code

AKA Vincent B
Din agenda är så pass uppenbar att jag knappast behöver ta diskussionen. Men nej, jag bestämmer inte priserna. Jag försöker heller inte blåsa upp priserna innan jag ska sälja som är ditt standard MO.

Att blanda in Rolex andrahandspriser på Pepsi, Batman, Hulk och keramiska Daytonas när det diskuteras BB58 är helt irrelevant. Det förstår alla utom den som medvetet vill försöka blåsa upp priserna vilket kan vara bra att veta för eventuella nytillkomna på KS som inte har koll på din historik.
Ok ta vilka priser du vill orkar inte.. Ha en trevlig Söndag..

Tillägg :Vet inte om du märkt men klockor som är eftertraktade samt har långa väntetider brukar gå upp i andrahandsvärde. Men du kanske inte har märkt det..
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ok ta vilka priser du vill orkar inte.. Ha en trevlig Söndag..

Tillägg :Vet inte om du märkt men klockor som är eftertraktade samt har långa väntetider brukar gå upp i andrahandsvärde. Men du kanske inte har märkt det..

Jorå...alla får ett påslag på 100% som Pepsi och keramiska Daytonas. Superrelevant för diskussionen gällande andrahandsvärde på BB58, tummen upp för det och trevlig söndag.
 

Kai

Rolex
Finns väl en Tudor 58 ute nu på ks med länk för 35k..

Din agenda är så pass uppenbar att jag knappast behöver ta diskussionen. Men nej, jag bestämmer inte priserna. Jag försöker heller inte blåsa upp priserna innan jag ska sälja som är ditt standard MO.

Att blanda in Rolex andrahandspriser på Pepsi, Batman, Hulk och keramiska Daytonas när det diskuteras BB58 är helt irrelevant. Det förstår alla utom den som medvetet vill försöka blåsa upp priserna vilket kan vara bra att veta för eventuella nytillkomna på KS som inte har koll på din historik.

Ta en kik på Chrono24 så hittar du en beggad med länk i UK för 32 kkr, nya i Tyskland från 34 kkr inkl frakt. Suget är väldigt stort, och det driver upp priser, tillgång och efterfrågan. När Tudor levererar i samma takt som efterfrågan kommer priserna normaliseras. Men just nu så är de svårare att få tag på, vilket gör att du antingen får vänta, eller betala premium.

https://www.chrono24.se/search/inde...eTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1
 
Topp