Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ställ dig i kö på flera ställen? Jag satte upp mig på kö i maj på Krons och Nymans och fick klockan hos båda nu i veckan .Jag har äntligen lyckats spara ihop till en BB och det lutar helt klart mot 58:an.
Någon som har koll på var väntetiderna är kortast i Stockholm?
Tack för svaret. Får nog bli så!Ställ dig i kö på flera ställen? Jag satte upp mig på kö i maj på Krons och Nymans och fick klockan hos båda nu i veckan .
Roliga är att vi hade den här diskussionen i sommras ang väntetid, sa att det var ca 5-6mån väntetid på dom. Folk kunde fixa dom på 1 vecka, under list mm. Nu ser man vem som hade rätt..Ställ dig i kö på flera ställen? Jag satte upp mig på kö i maj på Krons och Nymans och fick klockan hos båda nu i veckan .
Rob hade kortast när jag frågade runt för 1,5 veckor sedan. Dock får du lägga handpenning där. Det behövdes inte på Krons.Jag har äntligen lyckats spara ihop till en BB och det lutar helt klart mot 58:an.
Någon som har koll på var väntetiderna är kortast i Stockholm?
Rob hade kortast när jag frågade runt för 1,5 veckor sedan. Dock får du lägga handpenning där. Det behövdes inte på Krons.
Hur lång väntan hade dom?Rob hade kortast när jag frågade runt för 1,5 veckor sedan. Dock får du lägga handpenning där. Det behövdes inte på Krons.
1 - 3 månader sade de hos Rob. Uppemot 6 mån hos Krons.Hur lång väntan hade dom?
Nej, frågade inte om storleken. Men kan tänka mig 10 - 20%.Stort tack! Vet du hur mycket handpenningen ligger på?
Tack igen! Låter rimligt, men otålig som man är känns det också långt med upp till 3 mån Får väl hålla utkik efter begagnat under tiden.Nej, frågade inte om storleken. Men kan tänka mig 10 - 20%.
Nej, frågade inte om storleken. Men kan tänka mig 10 - 20%.
Jo, jag förstår dig. Håll koll på K&S, har väl dykt upp en och annan där antar jag.Tack igen! Låter rimligt, men otålig som man är känns det också långt med upp till 3 mån Får väl hålla utkik efter begagnat under tiden.
Ser bara en annons som är för byte mot Rolex och en som är tillbakadragen?Bara att knipa den @JSthlm!!
Fråga om han kan tänka sig sälja..Ser bara en annons som är för byte mot Rolex och en som är tillbakadragen?
Skrev till honom i morse, så håller tummarna.. Antar att strax över retailpris (retail är ca 32k precis som ”vanliga” BB visst?) är OK för en 58:a som är endast använd i någon månad?Fråga om han kan tänka sig sälja..
Begagnad över retail är inte okejSkrev till honom i morse, så håller tummarna.. Antar att strax över retailpris (retail är ca 32k precis som ”vanliga” BB visst?) är OK för en 58:a som är endast använd i någon månad?
Tack för infon! KS levererar för en rookie i denna världBegagnad över retail är inte okej
Som sagt 6mån väntetid. Samma sak gäller Rolex, fantasipriser pga väntetid. Kolla tex nya Pepsin. Om du verkligen vill ha så är 35k bra pris. Kommer nog få tillbaka pengarna om du skulle sälja..Skrev till honom i morse, så håller tummarna.. Antar att strax över retailpris (retail är ca 32k precis som ”vanliga” BB visst?) är OK för en 58:a som är endast använd i någon månad?
Som sagt 6mån väntetid. Samma sak gäller Rolex, fantasipriser pga väntetid. Kolla tex nya Pepsin. Om du verkligen vill ha så är 35k bra pris. Kommer nog få tillbaka pengarna om du skulle sälja..
Vill inte bygga någonting. Konstigt att Tudor 58 är DYRARE Överallt i andrahand. Kolla ebay, chrono24 mm. Nej Sorry du bestämmer ju priserna..Rätt irrelevant att blanda in Rolex och nya Pepsin även om du gärna vill bygga värde som vanligt.
Vill inte bygga någonting. Konstigt att Tudor 58 är DYRARE Överallt i andrahand. Kolla ebay, chrono24 mm. Nej Sorry du bestämmer ju priserna..
Ok ta vilka priser du vill orkar inte.. Ha en trevlig Söndag..Din agenda är så pass uppenbar att jag knappast behöver ta diskussionen. Men nej, jag bestämmer inte priserna. Jag försöker heller inte blåsa upp priserna innan jag ska sälja som är ditt standard MO.
Att blanda in Rolex andrahandspriser på Pepsi, Batman, Hulk och keramiska Daytonas när det diskuteras BB58 är helt irrelevant. Det förstår alla utom den som medvetet vill försöka blåsa upp priserna vilket kan vara bra att veta för eventuella nytillkomna på KS som inte har koll på din historik.
Ok ta vilka priser du vill orkar inte.. Ha en trevlig Söndag..
Tillägg :Vet inte om du märkt men klockor som är eftertraktade samt har långa väntetider brukar gå upp i andrahandsvärde. Men du kanske inte har märkt det..
35k på en som listar 32k är det 100%?Jorå...alla får ett påslag på 100% som Pepsi och keramiska Daytonas. Superrelevant för diskussionen gällande andrahandsvärde på BB58, tummen upp för det och trevlig söndag.
Finns väl en Tudor 58 ute nu på ks med länk för 35k..
Din agenda är så pass uppenbar att jag knappast behöver ta diskussionen. Men nej, jag bestämmer inte priserna. Jag försöker heller inte blåsa upp priserna innan jag ska sälja som är ditt standard MO.
Att blanda in Rolex andrahandspriser på Pepsi, Batman, Hulk och keramiska Daytonas när det diskuteras BB58 är helt irrelevant. Det förstår alla utom den som medvetet vill försöka blåsa upp priserna vilket kan vara bra att veta för eventuella nytillkomna på KS som inte har koll på din historik.