• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hejsan. Är i jämna mellanrum uppe i huvudstaden på diverse jobbmöten. Imorgon är en sån dag. Tänkte ta min lunch till att kolla in Tudor. Grejen är den att jag åker bil. Sist jag körde på Hamngatan var det riktigt struligt att hitta parkering osv IOM diverse vägarbeten osv (2 veckor sen) Hur är det på biblioteksgatan? Är det lättare i dagsläget med bil? Tänker givetvis på om jag bör besöka nymans eller krons?
Finns ett p-hus på Regeringsgatan bakom NK. Parkera där och promenera.. :)

Hejsan. Är i jämna mellanrum uppe i huvudstaden på diverse jobbmöten. Imorgon är en sån dag. Tänkte ta min lunch till att kolla in Tudor. Grejen är den att jag åker bil. Sist jag körde på Hamngatan var det riktigt struligt att hitta parkering osv IOM diverse vägarbeten osv (2 veckor sen) Hur är det på biblioteksgatan? Är det lättare i dagsläget med bil? Tänker givetvis på om jag bör besöka nymans eller krons?

Ja.. parkera på nks garage, kostar nästan en Tudor i timmen haha, stod där själv när jag skulle på krons.. tror de va typ 20 eller 30 kr per 10 minuter eller liknande..

Jag föreslår att du inte kör bil på Biblioteksgatan ;)
Kan alltid försöka med att hitta plats på Östermalm (på gatan), mycket billigare men ens tålamod prövas och sen promenad till Nymans/Krons.
Om tålamodet tryter så har du tre garage på Brahegatan.

Ställ dig direkt norr om humlegården, runt villagatan/Östermalmsgatan/floragatan/Karlavägen finns det alltid platser på. Gå genom humlegården ner till Nymans på 5 min!

Edit: lycka till och hoppas du hittar någon klocka som tilltalar dig :)

Älskar detta låset. Sjukt enkelt att justera i tre fasta lägen eller ett fjädrande läge för aktiviteter som kräver våtdräkt eller om man helt enkelt vill ha klockan utanpå vinterjackan.

DSC_1471.jpeg
DSC_1476.jpeg

Ställ dig direkt norr om humlegården, runt villagatan/Östermalmsgatan/floragatan/Karlavägen finns det alltid platser på. Gå genom humlegården ner till Nymans på 5 min!

Edit: lycka till och hoppas du hittar någon klocka som tilltalar dig :)
Tack för tipset. Ställde mig på brahegatan och hann besöka både krons och nymans. Hamnade dessutom på en väntelista, får se vad det blir av det BB GMT är det jag ör ute efter. Givetvis fanns ingen inne (vilket jag förstått redan) Men kunde kolla in BB i motsvarande storlek iaf

Brahegatan leverar nästan alltid!
Om inte så är smultronstället Cardellgatan. Stockholms säkerligen kortaste gata men man hittar nästan alltid parkering där :)

Brahegatan leverar nästan alltid!
Om inte så är smultronstället Cardellgatan. Stockholms säkerligen kortaste gata men man hittar nästan alltid parkering där :)
Så jävla drygt när man är utböling! När man väl lärt sig hitta är det vägbyggen! Thank god for gps! Men som sagt, det löste sig bra! Det var du som tipsade om p-husen igår. Tack för det!! Trångt som fan men hel bil har jag fortfarande. Och på nymans fick jag både bra service och kunde kolla i lugn och ro. Kaos inne på krons! Fler som hade lunchplaner förmodligen...

Så jävla drygt när man är utböling! När man väl lärt sig hitta är det vägbyggen! Thank god for gps! Men som sagt, det löste sig bra! Det var du som tipsade om p-husen igår. Tack för det!! Trångt som fan men hel bil har jag fortfarande. Och på nymans fick jag både bra service och kunde kolla i lugn och ro. Kaos inne på krons! Fler som hade lunchplaner förmodligen...
P-garagen är lika tight som delarna i ett urverk

Det gör mig nästan ännu mer förvirrad, vad är det som gör snowflakes speciella? :sorry: Gjordes det en begränsad upplaga eller liknande?
Kan väl säga att det är som med gamla Rolex Subs:
- Kanske inte så många av en speciell ref.
- Vissa har en provenans som tex militär historia.
- En del har måntavla (ser ut som sandkorn på tavlan).
- En del har blekts till fantastiska kulörer.

Ta en titt på senaste Talking Watches där man får se två härliga gamla Tudors.

Gissar detta redan diskuterats (sorry i förväg), men hittar inget med sökfunktionen.
Är det någon som hört något kring om det jobbas på en mindre Pelagos? Typ en 40mm Pelagos.
Känns inte helt ologiskt med det nya urverket som sitter i BB58..

Tillbaka
Topp