Har jag förstått det hela helt fel eller är inte BB58 också ett inhouseverk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har jag förstått det hela helt fel eller är inte BB58 också ett inhouseverk?
Det är korrekt. Vanliga BB finns (fanns) ju dock med eta, det var bara för att tydliggöra vilken modell som det jämfördes med.Har jag förstått det hela helt fel eller är inte BB58 också ett inhouseverk?
Känns som att lockpriser är standard även i auktionsvärlden..?Är det bara jag som kan tycka att värderingsansvarig på Kaplans inte riktigt gjort sitt jobb?!
En sökning på Chrono24 så hittar man den lägsta liggandes på 37 000 kr. Men Kaplans sätter istället Utrop på 16 000 kr! Känns som en oseriös mäklare som sätter ett lockpris på denna 79090 istället för att värdera realistiskt...
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3493/vara/1499797
Lockpriser i auktionsvärlden visar nästan mer på en viss inkompetens i att värdera ett objekt. Värderingen är något både en köpare och säljare är intresserade av.Känns som att lockpriser är standard även i auktionsvärlden..?
Trevlig helg!
Exakt! Kände att en gammal flinga bara MÅSTE var den optimala klockan till Selvedge Denim. Och så var det!superfin! Bokstavligt Vristskott?
...märks om inte annat på var den igger prismässigt nu när folk börja buda.Känns som att lockpriser är standard även i auktionsvärlden..?
Kan bara instämma!Exakt! Kände att en gammal flinga bara MÅSTE var den optimala klockan till Selvedge Denim. Och så var det!
Jäklar vilken fredag, grattis! Första intryck?Efter många månaders väntan kom samtalet från Bergströms i Gbg
Tack, fantastisk fredag! återkommer med intryck!Jäklar vilken fredag, grattis! Första intryck?
Bra fredags-vibe!Jäklar vilken fredag, grattis! Första intryck?
Grattis till 58an! Den är grym!Efter många månaders väntan kom samtalet från Bergströms i Gbg
Ja det är intressant det där med utgångspriser. Christies NYC 6 dec har bl.a. en rödsub full set och en komplett flinga (extremt sällsynta) till priser som känns som halva marknadspriset. Blir intressant att se var de landar.Lockpriser i auktionsvärlden visar nästan mer på en viss inkompetens i att värdera ett objekt. Värderingen är något både en köpare och säljare är intresserade av.
Tack känns riktigt bra! Har avundats din längeGrattis till 58an! Den är grym!
Pelagos är en fantastiskt härlig klocka att bära! Rekommenderas varmt!Någon som köpt denna modell?
Tudor Pelagos Titanium 25600TB
Finns de inne hos åf eller är de beställningsvara? Finns det någon prutmån? Listpris 40900kr tror jag o finns på Chrono24 för under 35k
Titan så bör väl vara lättare än stål tänker jag?
En fundering på retro-designen. När man nu går så lång att man t.ex. gör fejkknitar , varför kör man då inte med borrade hål till bandstift? Det är ju en klassisk designdetalj som dessutom är en bättre teknisk och praktisk lösning. Tycker folk generellt att det är så mycket fulare att man tror det skulle inverka negativt på försäljningen? Själv tycker jag det ger boetten mer "liv" om något.Det är väl old news vid det här laget men här är lite jämförande bilder på BB inhouse och BB58.
Jag hade gillat hål. Gillar för övrigt inte nitningen eller låtsasgilt. En 39mm Pelagos i stål med lug holes är perfekt vintageflört i min värld. Utan massa "låtsasvintage". Solid länk med nitar känns bara tramsigt och ser klumpigt ut imho.En fundering på retro-designen. När man nu går så lång att man t.ex. gör fejkknitar , varför kör man då inte med borrade hål till bandstift? Det är ju en klassisk designdetalj som dessutom är en bättre teknisk och praktisk lösning. Tycker folk generellt att det är så mycket fulare att man tror det skulle inverka negativt på försäljningen? Själv tycker jag det ger boetten mer "liv" om något.
Nej tyvärr, är den vanliga länken.Häftigt! Är det en pelagoslänk?
Nej tyvärr, är den vanliga länken.
Har du satt pers?Fortfarande riktigt bra efter 128 dagar..