• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min trogna vapendragare ;)
25176D29-75EF-49C0-AD99-ACF7060203A6.png

Suger riktigt detta. Min gmt skramlade ju och jag gick in till nymans. De tror rotorlager eller liknande är paj så nu får den en resa på 6-8 veckor till Genève. Och så hoppas vi garantin tar detta med...

Suger riktigt detta. Min gmt skramlade ju och jag gick in till nymans. De tror rotorlager eller liknande är paj så nu får den en resa på 6-8 veckor till Genève. Och så hoppas vi garantin tar detta med...
Tror inte du behöver vara orolig över att garantin ska täcka det, fick precis tillbaka min tudor från ett garantiärende var inga problem.

Har bara hunnit ta av länken en gång än så länge, det var extremt enkelt. Så hittills känns den bra! Har dock läst att den inte funkar på alla typer av spring bars så det återstår att se om den duger till mina andra klockor :)
Motverkar den skrapmärken på baksidan av lugs när man sätter tillbaka?

Motverkar den skrapmärken på baksidan av lugs när man sätter tillbaka?
Ja, man nyper ju åt bandstiftet från två håll vilket gör att man kan undvika att nudda bandhornen överhuvudtaget så länge man är försiktig. Man får se till att ha ett stadigt grepp bara :)

Detta var de billigaste jag hittade när jag letade. Leverans efter 5 vardagar vilket jag tyckte var bra jobbat :)
https://www.ebay.com/itm/263528816557

Ja, man nyper ju åt bandstiftet från två håll vilket gör att man kan undvika att nudda bandhornen överhuvudtaget så länge man är försiktig. Man får se till att ha ett stadigt grepp bara :)

Detta var de billigaste jag hittade när jag letade. Leverans efter 5 vardagar vilket jag tyckte var bra jobbat :)
https://www.ebay.com/itm/263528816557
Ja det är den jag oxå hittat men den har inte svarta gummi skydden så jag var tvek om den var legit. Har en billigare variant som jag inte är nöjd med när man sätter tillbaka bandet

Ja det är den jag oxå hittat men den har inte svarta gummi skydden så jag var tvek om den var legit. Har en billigare variant som jag inte är nöjd med när man sätter tillbaka bandet
Har också tittat på plier/tweezer och funderat på att köpa en billigare variant. Vilken har du, vad är flaskhalsen?
Annars tänker jag att man kan sätta på Bergeron-pinnar på en billigare pincett..

Tillbaka
Topp