• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags att komma igång med första officiella posten på forumet efter halvobligatorisk ”Ny på forumet”-post.

Inskaffade BB58 på länk för några veckor sedan och kunde inte vara nöjdare. Dimensionerna på klockan är helt enkelt värda berömet man fått läsa överallt.

Jag var aningen fundersam över hur jag kommer att komma överens med den faux nitade länken och vintage inspirerade färgskalan men varken länken eller färgskalan stör mig i praktiken. Med klockan på armen lägger jag knappt märke till nitarna och färskalan är rätt blygsam i jämförelse med andra vintage inspirerade designs (syns ju visserligen inte i min svartvirta bild inser jag nu).

65A2209E-4BA2-43C4-BEFC-A56FF5FCB591.jpeg
Välkommen in i värmen på KS :) Mycket bra val av klocka!

Dags att komma igång med första officiella posten på forumet efter halvobligatorisk ”Ny på forumet”-post.

Inskaffade BB58 på länk för några veckor sedan och kunde inte vara nöjdare. Dimensionerna på klockan är helt enkelt värda berömet man fått läsa överallt.

Jag var aningen fundersam över hur jag kommer att komma överens med den faux nitade länken och vintage inspirerade färgskalan men varken länken eller färgskalan stör mig i praktiken. Med klockan på armen lägger jag knappt märke till nitarna och färskalan är rätt blygsam i jämförelse med andra vintage inspirerade designs (syns ju visserligen inte i min svartvirta bild inser jag nu).

Snyggt! Bra val av klocka och varmt välkommen in till dårskapen

Kanske lite opassande att fråga, men kan man ”förvänta sig” någon rabatt på en BB36 från AD? Jag bor för tillfället någon timma ifrån närmsta så har inte möjlighet att strolla in och snacka med säljare :)

Provade precis gmt och bb58, förväntningarna på 58:an var höga men den var tusan bättre än jag trodde :) Den på länk hamnade precis väldigt högt på listan över kommande klockor
20190408_155039.jpg

Bilagor

• 20190408_154802.jpg
    20190408_154802.jpg
    115.6 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

Ja det gäller att prova innan man dömmer ut något. Trodde att jag skulle störa mig på att kronan sticker ut på min bb36 men nu när jag har den på handleden så är det inget jag tänker på.

Står i valet och kvalet mellan BB36 eller satsa på en 58, vad känns bäst? Någon som har tips?
Vad som känns bäst kan nog bara du avgöra. Har du provat dem? Om inte är mitt tips att först göra det och se vilken som känns rätt när den sitter där på armen. Vilken du än väljer kommer du få en riktigt fin klocka :)

Råder dig också att försöka prova de båda. De skiljer sig ändå lite, 36 kontra 39mm. 36an med ett något elegantare utseende. Jag har själv en 36a men fick klämma på en 58a för ett tag sen och den kändes grym, lite stor på mig kanske men.
Vad har du för omkrets runt handleden / handledsbredd? Har en 36 och upplever att det är plats över på min smala handled. Tänkte spontantesta bb58 i helgen men bergströmsur hade ingen inne.

Står i valet och kvalet mellan BB36 eller satsa på en 58, vad känns bäst? Någon som har tips?

Såhär tänker jag:
Båda är sjukt snygga men dykare finns det miljoners miljoner att välja mellan. Ska du bara köpa en klocka och lägga en lite större summa så skulle jag ha gått på BB36 för i den kategorin så är urvalet betydligt mer begränsat. Och köper du en BB36 så får du dessutom pengar över till en annan dykare (kanske t.ex. en Squale eller Yema Superman som jag fastnat för).

Men visst BB58 är grymt fin..

• Like
Reactions: E.T
Jag valde också mellan dessa två. Blev till slut en BB36. Dels pga lägre pris, dels har den ett utseende som jag tycker är mer allround än 58:an. Sen var det magkänslan när jag testade den IRL första gången. Men jag gillar verkligen 58:an också. Båda är bra val. Mitt råd: testa båda och gå din magkänsla.

Kan för övrigt tipsa om att läsa den här jämförelsen mellan klockorna, den hjälpte mig en del:
https://www.rescapement.com/blog/comparing-the-tudor-black-bay-36-and-black-bay-58

Tillbaka
Topp