• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

28E5D88A-086D-4B12-A424-215918B20176.jpeg

Då vart det dags att skicka GMT’n till ostlandet bortom bergen. Är det någon mer som har eller har haft krånglade datum-komplikation?
B057FC2A-6EF2-4B35-81A3-6F4E2387A273.jpeg

Min växlade först 1,5 dagar för att sedan konsekvent växla 2 dagar åt gången. Hmm..
Nä inte datumet..Men min GMT är i Genève nu då rotorn plötsligt började skramla utan nåt direkt våld mot klockan. Har fan separationsångest. Personal på nymans kom rusande och skulle klämma på klockan..Jag fick en liten papperslapp och att de hör av sig om 6-8 veckor.

Senast ändrad:
Nä inte datumet..Men min GMT är i Genève nu då rotorn plötsligt började skramla utan nåt direkt våld mot klockan. Har fan separationsångest. Personal på nymans kom rusande och skulle klämma på klockan..Jag fick en liten papperslapp och att de hör av sig om 6-8 veckor.

Borde man inte kunna fixa en lös rotor lokalt?

Då vart det dags att skicka GMT’n till ostlandet bortom bergen. Är det någon mer som har eller har haft krånglade datum-komplikation?
B057FC2A-6EF2-4B35-81A3-6F4E2387A273.jpeg

Min växlade först 1,5 dagar för att sedan konsekvent växla 2 dagar åt gången. Hmm..
Tyvärr tyvärr tyvärr är detta ett generellt problem på Tudors GMT urverk. De har haft stora problem med datumväxlingen precis på det sätt du upplever.

Jag fick också lilla papperslappen med löfte om att det ska vara klart innan sommaren. Dock läst om 3-4 månaders reptid. Tålamod, I guess. :cool:

Vore trevligt o få se några 7928’or nu när solen börjar titta fram. Kännt ett osunt sug efter ett opolerat ex med skön patina:)
Så ni som har 7928’or, posta pliiizzz!!!

Riktigt sugen på att införskaffa mig en Tudor Black Bay 41 (m79540-0006). Verkar som att det mest postas 36mm här i i tråden. Någon som haft båda storlekarna, och kan ge sitt utlåtande vilken ni gillade mest?

Har samlat Tudor ända sedan mitt klockintresse startade för fyra år sedan. Tudor Ranger II med dess integrerade länk har varit enormt svårt att finna då jag behöver en i stort fullänkad. Häromveckan dök en upp på bukten - i Australien. Landade den utan att bli rånad. Visst här behövs både service och länkrengöring, men sökandet är, just nu, över… I dag kom den till schtaan.
IMG_6376.JPG

Tillbaka
Topp