Visst är den, riktigt lyckad!
Grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visst är den, riktigt lyckad!
Den behöver sällskap av en 58Grattis
Den behöver sällskap av en 58
Jag är bra sugen, men man ska inte bestämma sig innan man sett den in the metal! Juli sägs det, frågan är däremot om inte vi i lilla Sverige får vänta ett litet tag till, jag gissar på augusti/september!Tror du att du kommer slå till på P01?
Har du hört något om när den kan tänkas landa i butik?
Boom! Grattis!
Tack så mycket!Boom! Grattis!
Den behöver sällskap av en 58
Din 7016 är onekligen väldigt finEller en flinga
komsi komsi..Längtar tillbaka till tudorgemenskapen
Tur att du snart är tillbaka dåLängtar tillbaka till tudorgemenskapen
Så jävla fin. Saknar min är i Genève på service fortfarande..
Denna har redan varit i moderlandet för åtgärd av datumbytet så det är skönt att slippa gå och oroa sig.Så jävla fin. Saknar min är i Genève på service fortfarande..
Fick du något utlåtande om vad Tudor gjort för åtgärd?Denna har redan varit i moderlandet för åtgärd av datumbytet så det är skönt att slippa gå och oroa sig.
Håller tummarna att din inte blir borta allt för länge, aldrig kul att vara utan.
Oklart då det var tidigare ägaren som skickade den på garanti.Fick du något utlåtande om vad Tudor gjort för åtgärd?
Jag hajjar.Oklart då det var tidigare ägaren som skickade den på garanti.
Man byter hela urverket rakt upp och ned. Problemet kommer ifrån något tillverkningsfel på datumskivan (rent fysiskt fel då) och inte fel ”oljning” som man först spekulerat i. Vissa klockor drabbades direkt, andra efter 7-8 månader.Jag hajjar.
Min är på åtgärd just nu för samma sak. Vore kul att veta vad man byter el justerar, men det brukar ju vara knäpptyst kring garantiåtgärder.
Jag drog min i backen så rotorn började skramla..Men tudor tar det på garantin..jävligt schysst av dem. De menar att rotorn borde inte gått sönder från ett 1,5 m fall.Denna har redan varit i moderlandet för åtgärd av datumbytet så det är skönt att slippa gå och oroa sig.
Håller tummarna att din inte blir borta allt för länge, aldrig kul att vara utan.
Aj aj! Skönt och bra gjort av Tudor att ta det på garantin.Jag drog min i backen så rotorn började skramla..Men tudor tar det på garantin..jävligt schysst av dem. De menar att rotorn borde inte gått sönder från ett 1,5 m fall.
5 veckor nu..skulle räkna med 6-8 veckorAj aj! Skönt och bra gjort av Tudor att ta det på garantin.
Hur länge har du väntat hittills?
Tudor har väl inte sagt så mycket i frågan, men har läst att man kör hela verket rätt av. Tycker det verkar lite konstigt om en eller ett par delar knasar pga tillverkningsfel. Känns det inte som om det är något mer komplext fel på komplikationen i sig i kombination med snabbtimvisaren och hur verket laddar upp mot datumbyte? Gissningsvis kanske Tudor har uppdaterat verket såpass mycket att det är motiverat att byta rubbet. Well, well. Intressant ändå.Man byter hela urverket rakt upp och ned. Problemet kommer ifrån något tillverkningsfel på datumskivan (rent fysiskt fel då) och inte fel ”oljning” som man först spekulerat i. Vissa klockor drabbades direkt, andra efter 7-8 månader.