Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis Bra val.Hämtade ut denna idag, nöjd!
Hur går era MT5612 verk ?
Efter första veckan är jag väldigt nöjd med min Pelagos. Plus 0,2sek/dygn. När klockan bärs så fortar den sig nån sekund på en dag men på natten ligger denna med kronan ner och tappar tbx det mesta.
Inte så lik? Fula ändlänkar och kronans placering är väl typ enda likheterna?Frågan är vem som var först på bollen. Oavsett så är det slående likheter!
Exakt det jag menar. Två detaljer som tillsammans inte är så vanliga och med det känns det som att den ena inspirerade den andraInte så lik? Fula ändlänkar och kronans placering är väl typ enda likheterna?
Menade inte så. Sinns ändlänkar må vara fula men de låser väl inte bezeln? Tror det är ett case av att leta likheter i två helt olika klockor. Känns sjukt långsökt tycker jag. Tror inte sinn kollat på en okänd prototyp och tror definitivt inte tudor kollat på sinn.Exakt det jag menar. Två detaljer som tillsammans inte är så vanliga och med det känns det som att den ena inspirerade den andra
Orginalet är ball. Den nya tycker jag är skitful. Alldeles för klumpig och dessutom trist band. Man typ tog allt dåligt från originalet men ändrade allt braTudors original kom 1968, frågan är vilken som ser mest corny ut, originalet eller den nya BB-varianten?
Riktigt fin bild! Börjar mer och mer gilla 1926
tack, den är fantastisk, grymt prisvärdRiktigt fin bild! Börjar mer och mer gilla 1926
Riktigt grym den där, fick SMS:et om jag ville ha en som jag satt på väntelista för sedan i December typ tre dagar efter jag köpte min Tudor Glamour...Trevlig kväll på er alla!
EXAKT!Orginalet är ball. Den nya tycker jag är skitful. Alldeles för klumpig och dessutom trist band. Man typ tog allt dåligt från originalet men ändrade allt bra
Frågan är vem som var först på bollen. Oavsett så är det slående likheter!
Haha. Håller med!En sak är i alla fall säker, Sinn-klockan väcker ett mycket större ha-begär än den andra klumpen
MummaLänge sedan jag var här inne, men klockintresset är på väg tillbaka. Här är min Snowflake från 1980.
Mysig patina!Länge sedan jag var här inne, men klockintresset är på väg tillbaka. Här är min Snowflake från 1980.
Länge sedan jag var här inne, men klockintresset är på väg tillbaka. Här är min Snowflake från 1980.
Har den inte kvar, så får bli gamla bilder. Körde natoläder och vanliga läderband från Watchgecko och var mycket nöjd. Jag upplevde dock att GMT’n behöver minst 3mm tjocka band, gärna upp emot 5-6mm.Någon som har sin BB GMT på ett am-läder? Posta gärna bild isåfall för söker inspiration!
Jävlar vad snyggt. Brukar inte gilla läder på Black Bay men det där såg riktigt snyggt ut.Har den inte kvar, så får bli gamla bilder. Körde natoläder och vanliga läderband från Watchgecko och var mycket nöjd. Jag upplevde dock att GMT’n behöver minst 3mm tjocka band, gärna upp emot 5-6mm.
Kanske adderar lite vintage-vibbar? Hur som, tycker den funkar bäst på läder.Jävlar vad snyggt. Brukar inte gilla läder på Black Bay men det där såg riktigt snyggt ut.
Ja precis, tillsammans med Aluminium-ringen så blir den så där härligt vintage-aktig. Riktigt coolt.Kanske adderar lite vintage-vibbar? Hur som, tycker den funkar bäst på läder.
Kring 2000 har jag för mig.Vad kostar det att köpa tudor-nato från AD?
Har ni något tips på kvalitéts-nato som skulle passa en BB58 men som inte nödvändigtvis behöver vara från Tudor?Kring 2000 har jag för mig.