• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Supercool! Hur ser prisbilden ut för en sån jämfört med den "vanliga" varianten? Större eller mindre intresse på marknaden?

Jag vet inte om efterfrågan är större men utbudet är mindre av den blåa versionen. Överlag så brukar den blåa kosta ca 5 000-10 000kr mer på de annonser jag har sett. Om man sedan verkligen får så mycket mer betalt vet jag inte.
 
Snyggt! Vad är det för något som har gjorts på lugsen?

Jag har sådana kontakter. Jobbar i guldsmedsbranchen, och uppskattar en bra gravyr. Tror dock att du ska ta dig en funderare på om ”offra” är rätt ord, och om en Steinhart är rätt klocka. Det ligger rätt många timmar i en bra gravyr.

OnT, här är min graverade Bronzo. Gjord av Sam Alfano, master_engraver på insta.
7A32E8AF-7D16-40AE-A98E-7DEF707E3171.jpeg
7CE6D3A3-3887-4C52-9439-026782E66159.jpeg

Testar att citera från flera trådar. Det är en ganska omfattande handgravyr, som är uppepå lugsen och på boettsidorna.
 
Jag är dålig på när mässor är och produkter avslöjas osv, men OM BB58:an skulle komma i någon mer färgskala, när tror ni det skulle ske?

Älskar verkligen måtten och designen, men färgerna är inte riktigt min kopp te. Egentligen är 79230 så rätt. Den svarta, röda och blå är alla snäppet vackrare än 58:an, men finge man välja mellan modeller gör skillnaden i urverk och mått det ändå inte till ett lätt val...

Vad tror ni? För visst borde de bredda BB58:an???
 
Jag är dålig på när mässor är och produkter avslöjas osv, men OM BB58:an skulle komma i någon mer färgskala, när tror ni det skulle ske?

Älskar verkligen måtten och designen, men färgerna är inte riktigt min kopp te. Egentligen är 79230 så rätt. Den svarta, röda och blå är alla snäppet vackrare än 58:an, men finge man välja mellan modeller gör skillnaden i urverk och mått det ändå inte till ett lätt val...

Vad tror ni? För visst borde de bredda BB58:an???
Kanske de gör. Men de har nog inte så stor anledning till brådska vad det ser ut. De har fullt upp med den som är. Det hade varit svårbegripligt om de kommit med fler färgversioner i år till Basel som det pratades om.
Och att 79230 skulle vara vackrare är ändå en subjektiv åsikt och inte nåt allmänt giltigt konstaterande?
 
Någon som har koll på om det finns oyster/jubilee länkar att köpa till 1926? Det finns ju aftermarket länkar till BB osv men har inte hittat några till 1926
 
Jag är dålig på när mässor är och produkter avslöjas osv, men OM BB58:an skulle komma i någon mer färgskala, när tror ni det skulle ske?

Älskar verkligen måtten och designen, men färgerna är inte riktigt min kopp te. Egentligen är 79230 så rätt. Den svarta, röda och blå är alla snäppet vackrare än 58:an, men finge man välja mellan modeller gör skillnaden i urverk och mått det ändå inte till ett lätt val...

Vad tror ni? För visst borde de bredda BB58:an???
Säkert på Basel, dvs nästa vår tidigast. Tror väl mest Tudor släpper limiterat och samarbeten vid andra tider på året?
 
Säkert på Basel, dvs nästa vår tidigast. Tror väl mest Tudor släpper limiterat och samarbeten vid andra tider på året?
Det suger rejält i Tudor-tarmen, och har gjort sedan jag först såg 79230:n med ros-loggan.
254c3b688f386dd37eec8e8996aeb36c.jpg


Men, in-houseverket lockar starkt det också. Det är väl bara att vänta och hålla tummarna. Klockkontot mår såklart bara bra av tid, men frågan är om inte även sinnet har en del att vinna på att tuktas av långdragen åtrå :angel:
 
Det suger rejält i Tudor-tarmen, och har gjort sedan jag först såg 79230:n med ros-loggan.
254c3b688f386dd37eec8e8996aeb36c.jpg


Men, in-houseverket lockar starkt det också. Det är väl bara att vänta och hålla tummarna. Klockkontot mår såklart bara bra av tid, men frågan är om inte även sinnet har en del att vinna på att tuktas av långdragen åtrå :angel:
Klockorna med ros och smiley-texten har Ref: 79220 :)
 
Har en fråga till er som lämnat in era Tudor hos AD, min skickades via AD till Tudor och jag fick inte ett hårdare etui när jag hämtade ut den. Har Tudor slutat skicka med etuier?
 
Tillbaka
Topp