![]()
Är inte Tudor date day det givna alternativt om man egentligt vill ha en DJ? Det är ju så nära man kommer typ.
Nja, det är väl närmre dd, men det är också verket jag är ute efter, vill gärna ha inhouse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Är inte Tudor date day det givna alternativt om man egentligt vill ha en DJ? Det är ju så nära man kommer typ.
Det är väl priserna som fått mig att snegla på Tudor, annars hade jag bara kört på en sub eller ej eller ännu hellre för master
Gmt gillar inte ymMenar du gmt eller yacht master. För en yacht går att få för rimliga pengar. Då är det ju bara köra det om du gärna vill ha rolex.
Själv har jag haft så många olika och tröttnat väldigt mycket på rolex. Känner att Tudor är ett roligt märke som växer mycket inom kort.
Jag ser det som värda klockor för du får mycket för pengarna. Dock är dom ju påväg upp som allt annat.
Jo det är ju dagvisning så visst är den mer lik dd på ett sätt. Jag tycker ändå att den är det mest nära alternativet till dj som jag kan komma på. Men... Rolex verk har den ju inte. Å andra sidan är nog skillnaden i kvalitet jämfört ett ETA top grade i praktiken ganska obefintlig. Men visst, det är ju liksom ett av skälen att köpa en Rolex. Däremot skulle jag inte värdera Tudors inhouse som mer intressant än deras ETA.Nja, det är väl närmre dd, men det är också verket jag är ute efter, vill gärna ha inhouse
Den är så bra!Inleder veckan med Tudor
![]()
Det tråkiga svaret är att skippa nato/perlon. Tycker den polerade glasringen blir en mismatch gentemot det tooliga i nato. Annars så prova leta på ebay alt hör för i Speedytråden då det är 19mm som gäller där med väl?En fråga till er som har bb36. När ni köper Nato/perlon köper ni i 18 eller 20mm (såvida 19mm inte finns)? Vad blir snyggast?
Upplever 19mm som en bråkig storlek att hitta snygga band till.
Tack för tips! skall snoka därDet tråkiga svaret är att skippa nato/perlon. Tycker den polerade glasringen blir en mismatch gentemot det tooliga i nato. Annars så prova leta på ebay alt hör för i Speedytråden då det är 19mm som gäller där med väl?
En fråga till er som har bb36. När ni köper Nato/perlon köper ni i 18 eller 20mm (såvida 19mm inte finns)? Vad blir snyggast?
Upplever 19mm som en bråkig storlek att hitta snygga band till.
Den "vanliga" speedmaster (månklockan) har 20mm. Eventuellt kan FOIS vara 19mm.Det tråkiga svaret är att skippa nato/perlon. Tycker den polerade glasringen blir en mismatch gentemot det tooliga i nato. Annars så prova leta på ebay alt hör för i Speedytråden då det är 19mm som gäller där med väl?
Tack Nicke!Den är så bra!
För att förvirras lite mer så såg jag denna video på Youtube precis. Enl dom är det helt fullt med Tudor klockor överallt. Är ju iofs USA men ändå. Är det bara jag som tycker det är lite konstigt?Lutigt att GMT finns i lager. Rob E har 12 mån kö och Nymans har stängt kölistan. Får ringa Krons och kolla![]()
Dåligt ljus. Men igår tog jag den i besittning. Inleder också veckan med Tudor.Inleder veckan med Tudor
![]()
Snyggt, grattis! Hur känns den tycker du?Dåligt ljus. Men igår tog jag den i besittning. Inleder också veckan med Tudor.
![]()
Känns bra. Låset och länken är ju ganska rasslig och billig. Men när den väl sitter på tänker man inte på det.Snyggt, grattis! Hur känns den tycker du?
Man ser dessa "ur-Pelagosar alldeles för sällan.Tudor för dagen![]()
Bara att buda/köpaMan ser dessa "ur-Pelagosar alldeles för sällan.![]()
Kul! Ja, håller med kring lås och länk.Känns bra. Låset och länken är ju ganska rasslig och billig. Men när den väl sitter på tänker man inte på det.
Plockade ut den ny trots att den nya med inhouse hade kommit, eftersom att jag tycker att den är snyggare som tvåradersMan ser dessa "ur-Pelagosar alldeles för sällan.![]()
Helt rätt! testade den nya flerraders på femårsfesten och kände ingenting.Plockade ut den ny trots att den nya med inhouse hade kommit, eftersom att jag tycker att den är snyggare som tvåraders![]()