Pacta sunt servanda
Silver
Någon som vet vad för länk och ändlänkar som sitter som original på en Tudor Submariner 7016/0?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tudor submariner, eller daydate.Felformulerat av mig. Menar givetvis, vilken typ av modell som ni skulle vilja se? Typ av klocka dvs.
Helt rätt formulerat. Jag förstod.Felformulerat av mig. Menar givetvis, vilken typ av modell som ni skulle vilja se? Typ av klocka dvs.
tudor submariner, eller daydate.
Någon som vet vad för länk och ändlänkar som sitter som original på en Tudor Submariner 7016/0?
7836 med 280 ändlänkar hade min Swiss only från ca 1970.
280 och 380 har väl samma fit mot boetten men olika koppling till länken' 280 lösa och 380 fasta? Inte 100 men tror så är fallet.Tror du det funkar med 380 ändlänkar?
Tror du det funkar med 380 ändlänkar?
Gott om info här:Tror du det funkar med 380 ändlänkar?
Blir något förvirrad på vissa länkar som ligger ute, typ denna https://www.chrono24.se/rolex/armband-78360-end-link-380--id12761374.htm?checkoutId=17973237836 med 280 ändlänkar hade min Swiss only från ca 1970.
Jag har ett från @Feskarn till min 76100.Är det någon som satt en Sub 79090 på gummiband? Jag är lite sugen på att prova. Jag tänker typ everest.
Jag har ett från @Feskarn till min 76100.
Det passar bra.
https://klocksnack.se/threads/gummi-i-20mm-med-”curved-ends”-även-21mm-i-svart.116097/
Jag har en, som jag haft typ ett år nu. Fin, men rejält stor, hög och ”lång”. Jag har haft både större och mindre klockor men men är enligt mig stor. Se till att prova den. Min uppfattning är att original-natot blir sladdrigt, med att den på skinn känns bra. Allra bäst är min på ett AM-cordura.Hejsan!
Funderar på Black Bay i brons. Nån som har en o kan dela med sig om erfarenheter?
Tack! Har provat den vid två tillfällen och då jag gillar större klockor är storleken inget problem.Jag har en, som jag haft typ ett år nu. Fin, men rejält stor, hög och ”lång”. Jag har haft både större och mindre klockor men men är enligt mig stor. Se till att prova den. Min uppfattning är att original-natot blir sladdrigt, med att den på skinn känns bra. Allra bäst är min på ett AM-cordura.
Sedan, en ”skitgrej”, originalspännet skar in i handleden på mig, riktigt obekvämt. Jag moddade det, och då blev det kalasbekvämt.
Helgrym tavla på den där!Från i lördags, inte mindre läcker för det
Du får vara snabb på avtryckaren, dom dyker upp titt som tätt på köp&sälj till rimliga priserHelgrym tavla på den där!
Önskar att dessa kom till AD:s i övriga världen. Men det kanske förstör lite av mystiken och charmen med klockan
Den är riktigt braFrån i lördags, inte mindre läcker för det
Har en annan Tudor Date Day, blir lite överflödigt med tvåDu får vara snabb på avtryckaren, dom dyker upp titt som tätt på köp&sälj till rimliga priser
Nejdå! Helt olika klockor Klart du ska ha tvåHar en annan Tudor Date Day, blir lite överflödigt med två
Tack, nu har du rättfärdigat mitt behovNejdå! Helt olika klockor Klart du ska ha två
Hej Bullen,
Jag har ett problem, sedan jag skaffade GMT:n har jag slutat tittat på andra klockor. Är jag normal?
Mvh
/Orolig
Vad är det för fel på date day?Detta vorre trevligt.
Jag tänkte på submarinern, date day är jag väldigt sugen på att skaffa enVad är det för fel på date day?
Ja dom verkar sjukt prisvärda, klart finaste Tudor i mitt tycke! (Sedan felciterade jag nog föv.... Det var nog någon innan som tyckte Tudor skulle göra en day date.) Suben håller jag förstås med om!Jag tänkte på submarinern, date day är jag väldigt sugen på att skaffa en