• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20191101_132115.jpg

Kommer befinna mig i Bangkok efter nyår och tänkte då ta ett besök i Siam Swiss Tudor Boutique på Siam square för att kika på deras utbud och se om det går att göra några fynd där. Möjligtvis inte någon som varit där och kan ge en hint om vad man kan förvänta sig när det gäller utbud och priser?
Tips på andra bra klockbutiker i Bangkok mottages med tacksamhet.

Haha, tack. Ja, det finns det säkert. Får se hur länge man har denna I sin ägo. Tror inte jag kommer förlora pengar den dagen jag vill sälja den vidare dock. Målet är en Black Bay eller Pelagos, och därefter vidare mot Omega klockorna! :):)
Måste fråga, varför vill du vidare till Omega? Tudor är mer klass, och minst samma kvalité. När du vrider upp en BB så glider det som smör. Rokexfeeling

Kommer befinna mig i Bangkok efter nyår och tänkte då ta ett besök i Siam Swiss Tudor Boutique på Siam square för att kika på deras utbud och se om det går att göra några fynd där. Möjligtvis inte någon som varit där och kan ge en hint om vad man kan förvänta sig när det gäller utbud och priser?
Tips på andra bra klockbutiker i Bangkok mottages med tacksamhet.

Jag kom hem i söndags efter en månad i Thailand.
De hade BB58 på länk, GMT på länk osv när jag var där.

Räknade på en BB58 på länk och då thai bathen är så pass stark i dagsläget landade den på ca 40k sek.

Måste fråga, varför vill du vidare till Omega? Tudor är mer klass, och minst samma kvalité. När du vrider upp en BB så glider det som smör. Rokexfeeling

En ung Kai som såg James Bond någon gång som nioåring och ryckte att klockan han hade på armen glänste finare än något annat.
Jag tycker även att det är det armbandsuret som är mest astetisk vackrast att kolla på. Vågorna på urtavlan är ju helt fantastiskta.
Kalla mig annorlunda, men det är tur att folk tycker olika inom detta område :cigar:

Har en Pelagos LHD och en blå Seamaster PO 43.5mm. Båda har sina kvaliteter. De har hög kvalitet i utförandet, fina material etc. Båda drar på sig repor som fan :) Ser man till gången är båda riktigt bra, men Pelagosen är den klocka med överlägset högst precision jag ägt. Den går -0,46spd i blandad användning och vilande i klocklådan. Seamastern ligger några sek plus per dag... Jag rekommenderar klart bägge :)

Tjenare alla Tudor-fantaster!
Har mig en liten BB36a och funderar på att införskaffa ett läder/mockaband till den. Funderar på ett band från Colareb, men dessa görs enbart i storlekarna 18 och 20mm, inte 19mm. Har ni 20mm band på era tudors? Funkar det?
Allt gott,
Johan
IMG_0540.jpg

Har mig en liten BB36a och funderar på att införskaffa ett läder/mockaband till den. Funderar på ett band från Colareb, men dessa görs enbart i storlekarna 18 och 20mm, inte 19mm. Har ni 20mm band på era tudors? Funkar det?
Allt gott,
Johan
IMG_0540.jpg
Tjena, jag testade 20mm canvas på min och det går. Ev kan man behöva skära bort en ytterst liten bit av bandet för att det inte ska skavas sönder. Går att göra med tex en vass mattkniv.

19mm Shell cardovan vill jag minnas. Köpte ett Tudorspänne till det men var inte helt hundra på om det var orginal eller inte

Haha, tack. Ja, det finns det säkert. Får se hur länge man har denna I sin ägo. Tror inte jag kommer förlora pengar den dagen jag vill sälja den vidare dock. Målet är en Black Bay eller Pelagos, och därefter vidare mot Omega klockorna! :):)
Helt rätt, fast i fel ordning! Omega är inte dumt alls, men smäller det högre än Tudor? Tveksamt. Framför allt känns Tudor som mer klocka per krona, tycker jag iaf.
Oavsett vilket har du uppenbarligen en härlig tid framför dig!

Helt rätt, fast i fel ordning! Omega är inte dumt alls, men smäller det högre än Tudor? Tveksamt. Framför allt känns Tudor som mer klocka per krona, tycker jag iaf.
Oavsett vilket har du uppenbarligen en härlig tid framför dig!

Tudor är ett otroligt fint märke. Just pelagos är väldigt högt rankad i mina ögon, och kort därefter BB58. Någon gång så kanske möjligtvis :cool:

Allt gott,
Johan
IMG_0540.jpg
Jag testade ett Crafted canvas från Barton Watch bands på en Grand Seiko. Gillade kvalitén, så kolla in, de har en del 19mm i sortimentet: https://www.bartonwatchbands.com/collections/19mm-watch-bands-from-barton

Tillbaka
Topp