• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ångrade att jag sålde både min första 79220 och bb58 så köpte båda och jämförde. Kan nu konstatera att för min del klickar jag nog bäst med Eta-generationens black bay. Den är perfekt storleksmässigt för någon med lite större handleder samt länken tycker jag klart bättre om på 79220R (haft 58 på länken med) :)
IMG_20191220_120414.jpg

Senast ändrad:
Ångrade att jag sålde både min första 79220 och bb58 så köpte båda och jämförde. Kan nu konstatera att för min del klickar jag nog bäst med Eta-generationens black bay. Den är perfekt storleksmässigt för någon med lite större handleder samt länken tycker jag klart bättre om på 79220R (haft 58 på länken med) :)
IMG_20191220_120414.jpg

Saknar min blåa ETA lite faktiskt. Bb58 hade jag drygt i 2v i men kan tänka mig att ge den en chans till:)

Vad gör man åt detta? Spännet är snett.
Tror pinnarna på sidan är olika långa och därav är spännet sned.
94A194C2-C25A-4F37-BA2E-B1F664FC0829.jpeg
B4F4AA71-15D8-43EF-B148-5D0638F4F283.jpeg
Hur gammal är den? Tänker att den kan ha fått sig en kyss så att den blivit skev. Har du haft den sen ny så borde du veta om det är så. Är den tämligen ny borde det dock inte ha hänt. Men är den äldre och du inte har haft den hela tiden, skulle jag tippa på att den har fått sig en smäll, någonstans längs ytan vid den grå pilen. Avståndet har ju vuxit vid de gula pilarna och minskat vid de blå.
20191221_133043.jpg

Gå till en riktig uris så bör de kunna rikta spännet genom att pressa längs ytan vid den röda.

Senast ändrad:
Hur gammal är den? Tänker att den kan ha fått sig en kyss så att den blivit skev. Har du haft den sen ny så borde du veta om det är så. Är den tämligen ny borde det dock inte ha hänt. Men är den äldre och du inte har haft den hela tiden, skulle jag tippa på att den har fått sig en smäll.
Gå till en riktig uris så bör de kunna rikta spännet.

Okej, Tack för svar! Tittar förbi en butik

Vad gör man åt detta? Spännet är snett.
Tror pinnarna på sidan är olika långa och därav är spännet sned.
94A194C2-C25A-4F37-BA2E-B1F664FC0829.jpeg
B4F4AA71-15D8-43EF-B148-5D0638F4F283.jpeg
Jag vet inte exakt hur spännet är konstruerat men det skulle kunna vara så att den högra kulan/änden (inringat i rött) fastnat och inte fjädrar inåt som motsvarande del på vänstra sidan.
yTiMyWp.jpg

Jag vet inte exakt hur spännet är konstruerat men det skulle kunna vara så att den högra kulan/änden (inringat i rött) fastnat och inte fjädrar inåt som motsvarande del på vänstra sidan.
yTiMyWp.jpg

Den fjädrar, men såg att den sitter lite längre ut än den andra kulan. (Eller den andra kulan längre in. Det var min misstanke varför spännet är snett, men har inte hunnit åka in med den ännu :)

Tillbaka
Topp