• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

stämmer. har även läst på något forum att länkbitar skall vara solida. Men det tror jag inte är helt sant.

Det bör du väl kunna se från sidan? Min gissning är att de inte är solida.

Här är Tudors senaste S&G som är ”capped”
upload_2019-12-29_0-44-38.png

Solida eller ej, grattis till en mycket fin dinka!

Edit: Kom att tänka på att det lär du kanske inte alls se från sidan om det är en ”old fashioned” plätering.

Det bör du väl kunna se från sidan? Min gissning är att de inte är solida.

Här är Tudors senaste S&G som är ”capped”
upload_2019-12-29_0-44-38.png

Solida eller ej, grattis till en mycket fin dinka!

Edit: Kom att tänka på att det lär du kanske inte alls se från sidan om det är en ”old fashioned” plätering.
Tack gubben!
Får ingen bra närbild.
Men det är guld på framsidan, sidan och baksidan av länkbitarna.
12672E72-4FFD-4DFE-8692-47B61F23BAA1.jpeg
1A0FC3F7-1D7A-4CF2-8786-366697D194DD.jpeg

Tack gubben!
Får ingen bra närbild.
Men det är guld på framsidan, sidan och baksidan av länkbitarna.
12672E72-4FFD-4DFE-8692-47B61F23BAA1.jpeg
1A0FC3F7-1D7A-4CF2-8786-366697D194DD.jpeg

Precis, därför jag tänker att det är en vanlig plätering, känns som att modellen hade varit dyrare om de vore solida. Om vi jämför med nya BB 41 s&g som listar typ 37, den är ”capped” vilket betyder, om jag inte fått allt om bakfoten, att guld böjs runt länkbitarna och således är mycket tjockare än en vanlig plätering. Dock är glasring solid även på den, kronan vet jag inte.

Du får helt enkelt skrapa lite på en överbliven länkbit så vet du säkert :D

Precis, därför jag tänker att det är en vanlig plätering, känns som att modellen hade varit dyrare om de vore solida. Om vi jämför med nya BB 41 s&g som listar typ 37, den är ”capped” vilket betyder, om jag inte fått allt om bakfoten, att guld böjs runt länkbitarna och således är mycket tjockare än en vanlig plätering. Dock är glasring solid även på den, kronan vet jag inte.

Du får helt enkelt skrapa lite på en överbliven länkbit så vet du säkert :D
Instämmer , alldeles för lågt pris om det skulle vara solitt guld på länken.
Krona och bezel är solida, det duger för mig:rolleyes:
Haha, ge mig inga dumma idéer nu:banghead:

@FreddeM

Läcker! Ju längre jag glor på bilden desto mer gillar jag den. Har tidigare föredragit champagnetavlan på denna, och även om jag kanske inte svängt helt så krymper avståndet rejält. Fördelen med det svarta är att det bättre matchar och kompletterat klockans sportigare grunddrag. Nackdelen är att man blandar in en tredje färg (stål+guld+svart) vilket gör designen något gyttrigare - dock avtar detta intryck ju längre jag tittar på den... kanske föredrar svart urtavla ändå o_O Beror på hur man vill matcha den med övrig stil också - denna passar bra till den sportiga svarta jackärmen.

Otroligt snyggt!

Önskar att Tudor kunde göra egna jubilee till black bay-serien. Har fastnat helt för bb36 på jubilee och är nu fast besluten om att 36'an ska bli mitt nästa köp, efter att ha snubblat över den här bilden på reddit:
q4diwf7ikwb21.jpg

Hur jag sen ska få tag på en passande jubilee-länk får bli ett senare problem, kommer nog få nöja mig med oyster ett tag.

Tillbaka
Topp