• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Otroligt snyggt!

Önskar att Tudor kunde göra egna jubilee till black bay-serien. Har fastnat helt för bb36 på jubilee och är nu fast besluten om att 36'an ska bli mitt nästa köp, efter att ha snubblat över den här bilden på reddit:
q4diwf7ikwb21.jpg

Hur jag sen ska få tag på en passande jubilee-länk får bli ett senare problem, kommer nog få nöja mig med oyster ett tag.

Kan du tänka dig tvåton så är saken biff ;)

upload_2019-12-31_0-50-33.jpeg

BB36 upp ca 3tkr.

Internationellt verkar höjningarna betydligt mer modesta (ett par procent?) och merparten av svenska listprisökningarna borde vara för att kalibrera för den svaga kronan, dvs verkligheten som kommer ikapp...

Well, jag gnäller inte som köpte innan nyår ;)

Köpte ju min BB58 begagnad som jag fick hem igår för 35. Uttagen sista mars 2019. Var väl ett helt okej pris nu i efterhand då jag inte hade en aning om att priserna skulle höjas o_O

Såldes nyligen en på Chrono24 för 15124kr i UK. Tycker det är en av Tudors snyggaste day date, dock verkar den vara den mest opopulära day date:en efter deras Classic-serie.
Ja den går ner i värde som bara den! Man borde inte göra som jag och köpa hos AD utan att pruta men jag kommer inte sälja min ändå så det spelar ingen större roll. Jag ville göra det propert så att säga ;)

Denna var jag sugen på men nu vet jag inte efter prishöjningen. Den blev dyr tycker jag. Fick -12% rabatt från AD i Skottland med den enkla frågan, finns rabatt? Men i Sverige tror jag det är svårare men inte försökt. Upp till 45 000kr är väl ok, men över 50 och mot 60-70 finns det annat som skulle vara intressant.

95A67B2E-464F-4C78-A16D-22986984BF0A.jpeg

Denna var jag sugen på men nu vet jag inte efter prishöjningen. Den blev dyr tycker jag. Fick -12% rabatt från AD i Skottland med den enkla frågan, finns rabatt? Men i Sverige tror jag det är svårare men inte försökt. Upp till 45 000kr är väl ok, men över 50 och mot 60-70 finns det annat som skulle vara intressant.

95A67B2E-464F-4C78-A16D-22986984BF0A.jpeg
Dem är fortfarande prisvärda iom denna prisökning tycker jag, och denna ökning är ganska väntad.
En kronograf med guld detaljer och inhouse verk hos andra märken hade väl kostat ännu mer (t.ex. omega, breitling m.m.?)

Jo visst är det helt ok pris fortfarande och en höjning var väntad, men det var lite väl hög höjning när det är närmare 15% än 5%. Andra märken har höjt ett par gånger och relativt ofta, vilket gör det mindre uppseendeväckande per gång. Surt sa räven. Borde köpt i november...

Jo visst är det helt ok pris fortfarande och en höjning var väntad, men det var lite väl hög höjning när det är närmare 15% än 5%. Andra märken har höjt ett par gånger och relativt ofta, vilket gör det mindre uppseendeväckande per gång. Surt sa räven. Borde köpt i november...
Ja, det är ju lätt att säga så i efterhand :D
Gillar du klockan så köp, du borde säkert kunna pruta ner den lite hos en svensk AD :)

Tillbaka
Topp