• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Igår la jag äntligen vantarna på denna pärla! SÅ NÖJD :p

upload_2020-2-18_15-16-18.png

Hej, Har fått i present av min fru att få köpa en klocka med en budget på 20k. Och jag har tittat på Tudor 1926 vilket jag fastnade för. Ville bara slänga ut frågan vad ni anser om den. Är det en bra första ”riktig” klocka dvs automatare ?

Hej, Har fått i present av min fru att få köpa en klocka med en budget på 20k. Och jag har tittat på Tudor 1926 vilket jag fastnade för. Ville bara slänga ut frågan vad ni anser om den. Är det en bra första ”riktig” klocka dvs automatare ?
Om ditt enda kriterie för att köpa en "riktigt klocka" är automatiskt verk så ja.
Släng ett getöga på Black bay 36 eller Date-day 76200 om det just är Tudor du vill ha. Klockor jag föredrar framför 1926. 36mm är odödligt.

Om ditt enda kriterie för att köpa en "riktigt klocka" är automatiskt verk så ja.
Släng ett getöga på Black bay 36 eller Date-day 76200 om det just är Tudor du vill ha. Klockor jag föredrar framför 1926. 36mm är odödligt.

Nej, det är inte det enda kriteriet. Menade mer från att gå upp från min timex för 400kr. Har kikat på Black Bay och gillar dom med men faller tyvärr utanför budget av vad jag kan finna.

Ni som har 1926, vad säger ni. Är ni nöjda ? Ser väldigt vacker ut på bilderna och med urtavlans mönster

Hej! Vet ni om man kan beställa nya urtavla hos AD till äldre modeller? Jag har en guldstål Classic Day Date 41 och vill ha en guld linen urtavla istället för den guld sunburst. Jag undrar om denna serien kom med blå urtavlan också eller bara svart, guld och silver?

Nej, det är inte det enda kriteriet. Menade mer från att gå upp från min timex för 400kr. Har kikat på Black Bay och gillar dom med men faller tyvärr utanför budget av vad jag kan finna.

Ni som har 1926, vad säger ni. Är ni nöjda ? Ser väldigt vacker ut på bilderna och med urtavlans mönster
Black bay 36 säljs för runt och under 20k på forumet.

Senast igår för 18200.
https://klocksnack.se/search/11724727/?q=tudor+black+bay+36&o=date&c[node]=11

Hej alla Tudor-frälsta,
Har länge varit sugen på en Pelagos LHD och nu har jag äntligen bestämt mig för att slå till. Dessvärre verkar det vara sex månaders väntetid hos Bergströms och ca 2-3mån från gråhandlarna(?) På C24. Har hittat en beggad på Blocket, uttagen 2017/10 i UK, för 32' vilket jag tycker känns lite dyrt med tanke på vad de beggade gått för på KS den senaste tiden. Har dock inte undersökt varken skick, tillbehör, kvitto eller prutmån ännu. Har ni något råd att ge? Något speciellt att tänka på vid köp från C24? Tack på förhand

Är gåvan 20k från din fru att köpa klocka för eller att få köpa en klocka för era eller dina pengar? Det första är mer rimligt men har en vän som fick tillåtelse att köpa med egna pengar som gåva av sin fru.

Tycker 1929 är ett klokt val, har bara sett på bild dock.

Är gåvan 20k från din fru att köpa klocka för eller att få köpa en klocka för era eller dina pengar? Det första är mer rimligt men har en vän som fick tillåtelse att köpa med egna pengar som gåva av sin fru.

Tycker 1929 är ett klokt val, har bara sett på bild dock.

Gåvan är 20k att köpa en klocka för. Tycker också att 1929 verkar vara ett klokt val efter vad jag läst. Men alltid bra att höra av folk som äger en säger.

• Like
Reactions: F32
Tillbaka
Topp