• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

FF5E38F8-1F07-479C-B508-ED9744905650.jpeg

(Står stilla)

Jag upplever att min hyffsat nya Tudor med ETA är trög att att dra upp, är de generellt de? Försökt att googla och det kan vara så. Har en 114060 som dras upp mycket mjukt och fint.

Älskar verkligen min 79090, perfekt med högt plexi och slimmat case, har den oftast på läder nu för tiden då jag inte längre badar med den vilket jag gjorde första åren efter inköp, vill inte heller slita på den vikta länken då den är i nästan perfekt skick utan stretch ..... Tudor rocks :)

AADE2B50-8AB4-463F-8B94-062D0760299E.jpeg

Jag upplever att min hyffsat nya Tudor med ETA är trög att att dra upp, är de generellt de? Försökt att googla och det kan vara så. Har en 114060 som dras upp mycket mjukt och fint.

Jag har två klockor med ETA 2824-2, varav den ena är min Tudor Sub. Upplever ingen av dem som tröga att dra upp på något sätt. Upplever du det tröga som att det ”fjädrar” emot eller ”raspar” emot (dålig förklaring kanske..)?
/J

Jag har två klockor med ETA 2824-2, varav den ena är min Tudor Sub. Upplever ingen av dem som tröga att dra upp på något sätt. Upplever du det tröga som att det ”fjädrar” emot eller ”raspar” emot (dålig förklaring kanske..)?
/J
Tack för svar. Kanske inte fjädrar emot utan mer att det är trögare än vad jag är vad vid. Lite ”sandigt” kanske.

Den översta: alltför mycket snott från Rolex
Den nedre: gör en Blueberry så blir det riktigt bra (en Pelagos måste dock ha crown-guards)
Tror inte Tudor kommer lansera en klocka med keramisk bezel på ett bra tag. Isåfall inte i Black Bay utan en ny modell. Det är vad jag tror iallafall. Black Bay ska vara vintage:ig.

Det är bara frustrerande. Pelagosen hade ju varit helt fantastisk i 39-40 mm men man vet ju att det är osannolikt att den kommer som GMT och skulle den komma så blir det 100% en 42 mm.
Eftersom Pelagos är deras utpräglade dykare kan jag inte tänka mig att den kommer i GMT. Hade varit helknäppt och ologiskt... Fult också faktiskt :) men en Pelagos i 39 däremot! :hungry:

Eftersom Pelagos är deras utpräglade dykare kan jag inte tänka mig att den kommer i GMT. Hade varit helknäppt och ologiskt... Fult också faktiskt :) men en Pelagos i 39 däremot! :hungry:
GMT i en dykare är inte så tokigt som man kan tro. För mig som redan har en Pelagos vore det en grym uppdatering då den blir verkligen allt i ett klocka.

Däremot att de skulle få ner ett 500M WR case med HEV till 39mm är inget jag tror man ska hoppas för mycket på..

GMT i en dykare är inte så tokigt som man kan tro. För mig som redan har en Pelagos vore det en grym uppdatering då den blir verkligen allt i ett klocka.

Däremot att de skulle få ner ett 500M WR case med HEV till 39mm är inget jag tror man ska hoppas för mycket på..
Tror verket (GMT som passar i en mindre boett) kanske är största problemet? HEV/500m hade man ju säkert fimpat om man verkligen ville expandera Pelagos till en bredare serie. På det viset är ju Analogues förhoppning långt mer rimlig eftersom man lätt skulle kunna se det som ett rimligt sätt att få ut mer av sitt nya "BB58-verk" genom att även erbjuda Pelagos i mindre size. Fast å andra sidan, om vi accepterar det som sanning att Tudor inte kan producera tillräckligt med BB58 för att hinna med efterfrågan så måste det ju vara verket som är flaskhalsen. Och då lär man väl inte lansera en massa fler modeller som kräver samma verk.

Tjena mors.

Nån som har nått info om den här modellen? Verkar vara en nyproduktion i klassisk design av Prince Day Date. Finns även som Prince Date.
Och lite andra färgkombinationer och urtavlor.

Problemet är att jag hittar knappt nån info om modellen, inget på Tudor.com inga recensioner , inget. Bara nån kort tråd på reddit med samma funderingar.
Och den enda säljaren som verkar finnas är denna från Hong Kong som säljer genom Chrono och sin egna hemsida.

https://www.chrono24.se/tudor/princ...al-automatic-m76200-0009--id13446611.htm#gref

Enda info jag hittat är att det kan röra sig om en modell som Tudor endast säljer i Asien. En "discontinued" modell som de dumpat på en diskret marknad?

Ligger en uppe på Tradera nu med. Prince Date i two-tone med annan urtavla. Det var här jag fick upp ögonen för den.
https://www.tradera.com/item/341996/386202004/tudor-prince-date

Tänkte maila Tudor och fråga, men de verkar inte gärna lämna ut kontaktuppgifter...

13446611_xxl_v1578450756313.jpg

Tjena mors.

Nån som har nått info om den här modellen? Verkar vara en nyproduktion i klassisk design av Prince Day Date. Finns även som Prince Date.

Problemet är att jag hittar knappt nån info om modellen, inget på Tudor.com inga recensioner , inget. Bara nån kort tråd på reddit med samma funderingar.
Och den enda säljaren som verkar finnas är denna från Hong Kong som säljer genom Chrono och sin egna hemsida.

https://www.chrono24.se/tudor/princ...al-automatic-m76200-0009--id13446611.htm#gref

Enda info jag hittat är att det kan röra sig om en modell som Tudor endast säljer i Asien. En "discontinued" modell som de dumpat på en diskret marknad?

Ligger en uppe på Tradera nu med. Prince Date i two-tone med annan urtavla. Det var här jag fick upp ögonen för den.

Tänkte maila Tudor och fråga, men de verkar inte gärna lämna ut kontaktuppgifter...

Borde kunna hitta info här: https://klocksnack.se/threads/tudor-jumbo-date-day-en-översikt.117620/

Tjena mors.

Finns en del information här i tråden. Sök på 76200.

Jag har en.
IMG_20200215_161625.jpg

Tillbaka
Topp