• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor torsdag!
A1904B3B-191B-443F-836D-834C41568593.jpeg
 
Vad är en rimlig tid för service på en bb58 (gången) skickad till rudors fabrik i Schweiz(eller hur de stavas:)

Den har vart borta i 3 veckor nu behöver ha den till 31 mars(resa)
 
Hej, Har fått i present av min fru att få köpa en klocka med en budget på 20k. Och jag har tittat på Tudor 1926 vilket jag fastnade för. Ville bara slänga ut frågan vad ni anser om den. Är det en bra första ”riktig” klocka dvs automatare ?
Tudor 1926 är fin men kolla Tudor Prince 76200 också.
B60927D9-FAFA-4838-918D-46C89C64A9E2.jpeg
Tycker den känns riktigt bra, denna ligger på 36 mm, diffar max 2 sek/dag
Jättefint! Vad har du för handledsomkrets?
 
Är det någon som kan tipsa om något bra ställe där man kan köpa nya läderband/gummi som passar till Black Bay's viklås? Mitt "aged leather" känns ibland mer aged än leather så jag skulle vilja variera med något annat men samtidigt kunna använda viklåset:)
 
Är det någon som kan tipsa om något bra ställe där man kan köpa nya läderband/gummi som passar till Black Bay's viklås? Mitt "aged leather" känns ibland mer aged än leather så jag skulle vilja variera med något annat men samtidigt kunna använda viklåset:)
I stort sett var som helst. Finns en hel del på Köp & Sälj. Annars har du tex Royal Straps, Tidochting, Singularstraps, etc
Se bara till bredden på bandet stämmer överens med viklåsets bredd
 
I mina egna efterforskningar för en tidig Tudor Chronograph så sammanställdes nedan, genom diverse sidor så jag hoppas infon stämmer.
Tyckte att Tudor själva kunde haft bättre information kring sin historik. Nedan text är direkt snodd från webben.

Series 1, or the 7000 Series (Refs 7031 & 7032) was made between 1970 and 1972. It’s a dual register, manual wind (Valjoux 7734) with a date window at 6 o’clock and a Rolex cyclops date magnifier. They featured square crown guards similar to the first 7920 Submariners and was offered on the same folded link Oyster bracelet (7836). These were not Big Blocks.
Series 1.jpg

Series 2
, was the 7100 Series (Refs 7149, 7159, 7169) made from 1971 to about 1976. The production years overlapped with the Series 1. These too were manual wind (Valjoux 234) with the date window at 6 o’clock and offered with more dial and bezel combinations - rotating and fixed bezels in stainless steel or Bakelite with tachymeter or minute markers. These were offered on solid link Oyster bracelets (78360). These were not Big Blocks.
Series 2.jpg

Series 3
was introduced in 1976 and the first of the authentic Big Blocks with an enlarged Oyster case to accommodate the winding rotor of the new automatic movement (Valjoux 7750). This 9400 Series introduced the now iconic three sub registers and the date window at 3 o’clock.
Series 3.jpg

While the Exotic Dials of the Series 2 were available, the now iconic Panda dial was added and featured in promotional catalogs. An enamel Panda was also made in very small numbers, as was the “albino” with silver dial and white sub-dials (good luck finding one of these unicorns).

The exact end of production for the Series 3 is not known but thought to have run into the late 1980s. Some time in the early 1980’s the 94300 emerged (this is distinct and not to be confused with the 9430/0). The production years of the 9430 and 94300 overlapped.
Like the series before it the 94300 was the last to feature the engraved Rolex Oyster case back and the last to offer as an option, a Rolex bracelet and deployant clasp with the coronet.

Series 4 (refs. 79100) were only available in two colors with no exotic dials. The three references are differentiated by their bezel. These were the last of the Big Blocks. All Series 4 feature the same design cues as the 94300 it replaced — OYSTERDATE next to the date window and “Automatic — Chrono Time” above the hour sub-register. Early Series 4 also had the applied, beveled hour markers from the 94300 but these were phased out before the series came to an end. As did the border around the date aperture and the Rolex engraved case back and bracelet clasp with Rolex coronet.
Series 4.jpg

The 79100 series was superseded by the 79200. These were not Big Blocks with their slimmer and more rounded cases.

In 1995, with the introduction of the series of 79200 references, the appearance of the Prince Oysterdate self-winding chronograph was rethought subtly but significantly. To begin with, the case, which over three generations of chronographs had essentially retained its famous imposing, sharp presence, became more refined and softer. Keeping a highly recognisable silhouette, it now presented to the eye softer lines consisting of curves and rounded configurations.
79200.jpg

Three more notable changes marked the design of this fourth generation: a new characteristic dial, silver with cream-coloured counters, was introduced, a black anodised aluminium insert with a transfer replaced the traditional Plexiglas tachymetric-scale bezel insert, and a sapphire crystal with a Cyclops lens was adopted to replace the Plexiglas crystal.

Its movement remained the self-winding Valjoux calibre 7750 in a substantially improved version. Its finishing was characteristic and benefitted from a particular aesthetic effort. Entirely refreshed, its decor was called “special TUDOR”. Its rotor was no longer decorated with transfer marking, but engraved and gilded. Its screws were now polished rather than matt.
In 1996, the company Montres TUDOR S.A. celebrated its 50th anniversary. Having attained its maturity, the brand was now known in all markets. Thus the direct references to Rolex were gradually disappearing from the cases, winding crowns and bracelets of TUDOR watches.

Någon som vet om det till exempel går att sätta en 79160 bezel på en 79280?
 
Är det bara jag som tycker det är okej av Tudor att i princip kopiera Rolex, syftar främst på submariner och daydate.
Medan jag anser det är mindre okej när märken som tex Steinhart gör liknande.
 
Är det bara jag som tycker det är okej av Tudor att i princip kopiera Rolex, syftar främst på submariner och daydate.
Medan jag anser det är mindre okej när märken som tex Steinhart gör liknande.
Halva poängen med Tudor från början var väl gissningsvis att kunna utnyttja skalfördelar i den maskinella produktionen . Plus att när man kopierar sig själv så är det ju rätt okontroversiellt. Tror inte att någon nånsin blivit så moraliskt upprörd över den uppenbara kopplingen mellan märkena.
 
Halva poängen med Tudor från början var väl gissningsvis att kunna utnyttja skalfördelar i den maskinella produktionen . Plus att när man kopierar sig själv så är det ju rätt okontroversiellt. Tror inte att någon nånsin blivit så moraliskt upprörd över den uppenbara kopplingen mellan märkena.
Hade faktiskt en diskussion med en bekant som påstod att Tudor är rent av skit eftersom de kopierar mycket från Rolex. Därför ställde jag frågan i tråden.
 
Tillbaka
Topp