• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor-torsdag. Tudor Submariner 76100 Lollipop från 1984.

Tudor-Submariner-76100-Lollipop.jpg

För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.

Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.

Några modeller jag fastnade för:

Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos

Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?

Känns som att Tudor är klockorna "ingen" har medan "alla" har Rolex.

Hit me!
Har ägt en Tudor SG och var supernöjd med den. Det var i min mening en perfekt klocka för semester dels för den är lite roligare med tvåton guld/stål och givetvis även pga sina dykarkvalitéer. Dock kände jag att den var rätt svårburen i minimalistiska Sverige. Den var väldigt svår att komma undan med på jobbet tex. Men det beror såklart på vart man jobbar.

Jag stör mig lite på att datumet på min GMT inte är helt vertikalt centrerat. Vad säger ni? Störande eller inom rimliga gränser?
A6C62671-9A9F-46EB-9521-6C7B76C18DFE.jpeg

Bilagor

• 0FC3C01C-B023-4D01-A8E9-A70AD2F55AD9.jpeg
    0FC3C01C-B023-4D01-A8E9-A70AD2F55AD9.jpeg
    117.9 KB · Visningar: 0
Klockan. Låter ticktickticktick, vilket automatare gör. Men min 76200a låter lite högt jämfört med mina andra klockor.
Ja, jag förstod att det var klockan. Men förstod inte vad det var som lät på den. Min låter inte mer än någon annan. Möjligtvis att rotorn låter lite mer.
Manuella mekaniska klockor låter också. Att den är automatisk har endast med uppdragningen att göra.

Tillbaka
Topp