Tudor-torsdag. Tudor Submariner 76100 Lollipop från 1984.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ägt en Tudor SG och var supernöjd med den. Det var i min mening en perfekt klocka för semester dels för den är lite roligare med tvåton guld/stål och givetvis även pga sina dykarkvalitéer. Dock kände jag att den var rätt svårburen i minimalistiska Sverige. Den var väldigt svår att komma undan med på jobbet tex. Men det beror såklart på vart man jobbar.För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.
Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.
Några modeller jag fastnade för:
Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos
Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?
Känns som att Tudor är klockorna "ingen" har medan "alla" har Rolex.
Hit me!
Grym! (Men så är jag såklart partisk också) Dock tycker jag inte att de är särskilt klumpiga - utan snarare perfekta i storleken. Och då har jag ändå ganska klena handleder.”Klumpen” åker på idag. Big Block från -93, semi-vintage.?.
Det här bandet är fan bra alltså!
Tack!jävla bra!
Bara att instämma, hur sjukt bra den är som toolwatchjävla bra!
Den är så ruskigt fin den där det där utförandet med LHD i typ 58:a size och jag skulle kunna betala långt över list
Störande, jag hade köpt det på en skx men inte på klocka över 5k. Har du väl sett det - åtgärda, garanti eller ej.Jag stör mig lite på att datumet på min GMT inte är helt vertikalt centrerat. Vad säger ni? Störande eller inom rimliga gränser?
Väldigt hög vill ha faktor på denna.Nyförvärvet
Nja, känns färglöst (no pun intended) på något sätt. Ett marinblått kanske?Hade en förhoppning att vitt canvas skulle bli en sommarkombo utan dess like, men vet i sjutton om det flyger...
Jo. Exakt. Köpte grönt och smoke grey också. Det gröna blev inte bra och jag tror inte det grå heller kommer fungera som jag tänkt... Bara att inse att det är länk eller gummi som gällerNja, känns färglöst (no pun intended) på något sätt. Ett marinblått kanske?
Fingret har hovrat över köpknappen på Chrono på din ref. ett bra tag nu. Ändå tvekar jag. Hur har det varit att ha den som enda klocka två veckor (om så nu är fallet)?Trevlig söndag!
Numera OWG med denna underbara pjäs.
Nej, inte vad jag tänkt på eller märkt av. Är OWG nu med SKX men får lyssna och rapportera senare.Låter era 76200or också högt?
Min låter faktiskt ganska högt när jag jämför med min Seiko 5, Seiko alpinist och Tudor Hydronaut. Du får gärna återkomma.Nej, inte vad jag tänkt på eller märkt av. Är OWG nu med SKX men får lyssna och rapportera senare.
Vad är det som låter?Låter era 76200or också högt?
Klockan. Låter ticktickticktick, vilket automatare gör. Men min 76200a låter lite högt jämfört med mina andra klockor.Vad är det som låter?
Ja, jag förstod att det var klockan. Men förstod inte vad det var som lät på den. Min låter inte mer än någon annan. Möjligtvis att rotorn låter lite mer.Klockan. Låter ticktickticktick, vilket automatare gör. Men min 76200a låter lite högt jämfört med mina andra klockor.