• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sitter som gjuten med sina 39mm :)
727294D7-641A-4C12-B53F-BC048890F15B.jpeg

Hallo Tudor-lovers!
Jag har en kompis som är ny i klocksvängen och som vill köpa en BB58. Han har ringt runt till Nymans, Bergströms, Krons osv och får höra att de har stängda listor på denna modell. Jag blev lite förvånad när han berättade det. Jag förstår att den inte finns i lager, men såå svårt borde det väl inte vara att få tag i en ny hos AD eller?
Han har ju ingen historik hos någon AD, men ändå? Han lyckades iaf ställa sig i kö hos Engströms ur i Jönköping, men han fick nog ingen indikation på hur lång tid det kan ta.
Är det såhär illa alltså?

Hallo Tudor-lovers!
Jag har en kompis som är ny i klocksvängen och som vill köpa en BB58. Han har ringt runt till Nymans, Bergströms, Krons osv och får höra att de har stängda listor på denna modell. Jag blev lite förvånad när han berättade det. Jag förstår att den inte finns i lager, men såå svårt borde det väl inte vara att få tag i en ny hos AD eller?
Han har ju ingen historik hos någon AD, men ändå? Han lyckades iaf ställa sig i kö hos Engströms ur i Jönköping, men han fick nog ingen indikation på hur lång tid det kan ta.
Är det såhär illa alltså?
Kan nog vara så illa. Jag köar på GMTn (betalt handpenning) sedan september.

Vilken AD står du i kö hos?
Jag gissar utan att veta att GMT:n är mer eftertraktad än BB58...?
Såvitt jag vet (kan ha helt fel) är det bara Rob E som tar handpenning när man ställer sig på ”kö”
Och nej, GMT:n är inte mer eftertraktad än 58:an. Tvärtom. GMT:n finns oftare inne, med både länk och utan, än vad 58:an gör

Jag la 20%, förväntad leveranstid på ca 12 mån. Kändes bra då, men nu börjar jag bli sugen på andra klockor :banghead:
Intressant upplägg ändå, lägga 20% på en klocka man inte vet när den kommer att bli levererad, mycket kan hända på den tiden det tar innan den blir levererad och trist att binda upp kapitalet på obestämd tid. Men uppsidan för Rob är väl att de endast får seriösa personer som ställer sig på kö.

Intressant upplägg ändå, lägga 20% på en klocka man inte vet när den kommer att bli levererad, mycket kan hända på den tiden det tar innan den blir levererad och trist att binda upp kapitalet på obestämd tid. Men uppsidan för Rob är väl att de endast får seriösa personer som ställer sig på kö.
Tänker att de leverarar hyfsat runt uppskattad tid, men mycket kan ju hända. Framför allt finns ju risken att man själv ångrar sig. Jag var 100% säker på att GMTn var klockan jag verkligen vill ha men nu efter en tid har jag börjat bli sugen på en Pelagos eller kanske en Explorer 2. Går säkert säkert att switcha kö.... Får sova på saken ett tag till :)

Tänker att de leverarar hyfsat runt uppskattad tid, men mycket kan ju hända. Framför allt finns ju risken att man själv ångrar sig. Jag var 100% säker på att GMTn var klockan jag verkligen vill ha men nu efter en tid har jag börjat bli sugen på en Pelagos eller kanske en Explorer 2. Går säkert säkert att switcha kö.... Får sova på saken ett tag till :)
Lär ju inte heller vara något problem att då tillbaka handpenningen ifall man skulle ångra sig. Jag betalade handpenning när jag köpte min DJ på rob för några år sen. Inga problem med det då.

Jag köpte min bb58 i sommras och när jag kom tillbaka några månader senare berättare säljaren att dom inte hade fått in någon ny efter mig. Gissar på att det produceras det väldigt få BB58or

Tillbaka
Topp