Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Villen söt rackare, köpte du från Chrono?Årets första köp, underbar liten rackare, ska bara leta rätt på någon härlig läk som inte smalar av lika grovt!
Yes! Var privatsäljare så kändes lite sketchy, men efter telefonkontakt och lite verifikation så vågade jag beställaVillen söt rackare, köpte du från Chrono?
Får man fråga hur mycket kalaset gick på?Yes! Var privatsäljare så kändes lite sketchy, men efter telefonkontakt och lite verifikation så vågade jag beställa
15 + 400 frakt. Lägsta låg på 18-19 hos handlare. Skulle säkert gått att pruta ytterligare.Får man fråga hur mycket kalaset gick på?
Jäkligt bra pris?!15 + 400 frakt. Lägsta låg på 18-19 hos handlare. Skulle säkert gått att pruta ytterligare.
Är lite av en glömd modell, de andra mini subbarna har ju målade index tyvärr.
Definitivt, det tackar vi corona förJäkligt bra pris?!
Kan nog vara så illa. Jag köar på GMTn (betalt handpenning) sedan september.Hallo Tudor-lovers!
Jag har en kompis som är ny i klocksvängen och som vill köpa en BB58. Han har ringt runt till Nymans, Bergströms, Krons osv och får höra att de har stängda listor på denna modell. Jag blev lite förvånad när han berättade det. Jag förstår att den inte finns i lager, men såå svårt borde det väl inte vara att få tag i en ny hos AD eller?
Han har ju ingen historik hos någon AD, men ändå? Han lyckades iaf ställa sig i kö hos Engströms ur i Jönköping, men han fick nog ingen indikation på hur lång tid det kan ta.
Är det såhär illa alltså?
Vilken AD står du i kö hos?Kan nog vara så illa. Jag köar på GMTn (betalt handpenning) sedan september.
Såvitt jag vet (kan ha helt fel) är det bara Rob E som tar handpenning när man ställer sig på ”kö”Vilken AD står du i kö hos?
Jag gissar utan att veta att GMT:n är mer eftertraktad än BB58...?
Såvitt jag vet (kan ha helt fel) är det bara Rob E som tar handpenning när man ställer sig på ”kö”
Och nej, GMT:n är inte mer eftertraktad än 58:an. Tvärtom. GMT:n finns oftare inne, med både länk och utan, än vad 58:an gör
Vad får man lägga i handpenning? 10%?Jepp, stämmer
Jag la 20%, förväntad leveranstid på ca 12 mån. Kändes bra då, men nu börjar jag bli sugen på andra klockorVad får man lägga i handpenning? 10%?
OCH(!) utan rivet bracelet....BB58 med ceramic bezel og dato i 2020?
Kryssar fingrarna
Intressant upplägg ändå, lägga 20% på en klocka man inte vet när den kommer att bli levererad, mycket kan hända på den tiden det tar innan den blir levererad och trist att binda upp kapitalet på obestämd tid. Men uppsidan för Rob är väl att de endast får seriösa personer som ställer sig på kö.Jag la 20%, förväntad leveranstid på ca 12 mån. Kändes bra då, men nu börjar jag bli sugen på andra klockor
Tänker att de leverarar hyfsat runt uppskattad tid, men mycket kan ju hända. Framför allt finns ju risken att man själv ångrar sig. Jag var 100% säker på att GMTn var klockan jag verkligen vill ha men nu efter en tid har jag börjat bli sugen på en Pelagos eller kanske en Explorer 2. Går säkert säkert att switcha kö.... Får sova på saken ett tag tillIntressant upplägg ändå, lägga 20% på en klocka man inte vet när den kommer att bli levererad, mycket kan hända på den tiden det tar innan den blir levererad och trist att binda upp kapitalet på obestämd tid. Men uppsidan för Rob är väl att de endast får seriösa personer som ställer sig på kö.
Snyggt. Var köpte du lädret? Tudor egna viklås?Satte på läderband med viklås igår.
Förstärker vintage-looken och känslan. Gillar det!
Köpte på Etsy, komplett med både läder o viklåsetSnyggt. Var köpte du lädret? Tudor egna viklås?
Riktigt snyggt, har du länk till säljaren?Köpte på Etsy, komplett med både läder o viklåset
piratkopia?Köpte på Etsy, komplett med både läder o viklåset
Kanske, har jag faktiskt inte ens tänkt påpiratkopia?
Är inte det bästa att den saknar datumOtrolig fin klocka, men stör mig något otroligt på att den saknar datum.
Går att diskutera, personligen är jag förälskad i dag/datumkomplikation.Är inte det bästa att den saknar datum
Är väl ingen piratkopia om det inte är brandat?piratkopia?
Lär ju inte heller vara något problem att då tillbaka handpenningen ifall man skulle ångra sig. Jag betalade handpenning när jag köpte min DJ på rob för några år sen. Inga problem med det då.Tänker att de leverarar hyfsat runt uppskattad tid, men mycket kan ju hända. Framför allt finns ju risken att man själv ångrar sig. Jag var 100% säker på att GMTn var klockan jag verkligen vill ha men nu efter en tid har jag börjat bli sugen på en Pelagos eller kanske en Explorer 2. Går säkert säkert att switcha kö.... Får sova på saken ett tag till