Gamla Bettan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där snackar vi.Gamla Bettan.
BB GMT är snygg på bild men jag upplever att den ligger ”ovanpå” handleden och blir lite klumpig. Tjockleken skrämmer mina bebishandleder.Har ägt en Black Bay 58 ett tag men börjar bli mer och mer sugen på Tudors BB GMT. Har någon av er ägt/provat båda modellerna?
Hur står dom sig mot varandra?
Den är ganska ful. Kolla på 74200 eller date-day 76200. Dessa är med slät glasring i stål. Finns räfflade i guld också.Hallå!
Vad tycker ni Tudor-mästare om Tudor 1926? Finns det någon här som har en sån, och vad tycker du om klockan i så fall? Har varit sugen på en sån ett tag, men det hade varit intressant att veta lite hur ni uppfattar kvalitén över tid.
Många köper ju 58an för sin fantastiska storlek så jag skulle säga att det är den stora skillnaden. ( ägt bb41 som är väl rätt lik gmt)Har ägt en Black Bay 58 ett tag men börjar bli mer och mer sugen på Tudors BB GMT. Har någon av er ägt/provat båda modellerna?
Tackar! Ja, 76200 är en riktigt fin modell. Visste dock inte att den fanns räfflad. Värt att kolla lite extra på!Den är ganska ful. Kolla på 74200 eller date-day 76200. Dessa är med slät glasring i stål. Finns räfflade i guld också.
Söker du på 1926 i tråden så finns det massor av inlägg.
Sök och du skall finna.Tackar! Ja, 76200 är en riktigt fin modell. Visste dock inte att den fanns räfflad. Värt att kolla lite extra på!
Skulle säga att GMTn upplevs på tok för tjock, i alla fall utav egen erfarenhet. Alla mått på BB58an är bättre.Har ägt en Black Bay 58 ett tag men börjar bli mer och mer sugen på Tudors BB GMT. Har någon av er ägt/provat båda modellerna?
Hej, jag har båda och gillar dom båda!Har ägt en Black Bay 58 ett tag men börjar bli mer och mer sugen på Tudors BB GMT. Har någon av er ägt/provat båda modellerna?
Hej, jag har båda och gillar dom båda!
Dom är väldigt olika, det jag märkt är att bb58:an kan kännas lite tråkig när jag haft gmt:n ett tag men sjysst när man vill ha en diskret klocka.
Storleken på gmt:n ser jag inte som något problem alls. Tvärtom kan bb58:an kännas lite liten. Men det är väl en smaksak och vad man har för handledsstorlek
Tror jag har 17-18 cm i omkrets. Handled alltsåHur stora handleder har du?
Har du kanske några olika bilder när du bär båda modellerna?
Tack för bilderna! Tycker inte storleken ser allt för skräckinjagande ut. Har en Sinn Ux också i samlingen och den är typ 44mm i diameter och den funkar fint.Tror jag har 17-18 cm i omkrets. Handled alltså
Same same but different.
Jepp!Tack för bilderna! Tycker inte storleken ser allt för skräckinjagande ut. Har en Sinn Ux också i samlingen och den är typ 44mm i diameter och den funkar fint.
Har även Gmt’n nitade armbandet?
Har ägt en Black Bay 58 ett tag men börjar bli mer och mer sugen på Tudors BB GMT. Har någon av er ägt/provat båda modellerna?
Äger båda. ADn hade båda inne när jag skulle handla. Tog BB58 för den har som många nämner en perfekt passform. Men sen köpte jag GMT i efterhand och den är verkligen roligare. Jag tänker behålla bägge. Såg att det fanns en riktigt billig GMT ute nu.
Jag gillar topptunga klockor har jag märkt. Bär ofta en MM300. Så ja man märker av den under dagen, om du tycker det kan vara besvärligt är den nog för stor.Många som nämner att GMT är hög och topptung jämfört med 58:an. Hur tycker du att GMT’n bärs på armen? Är det en klocka man kan bära hela dagen utan att den känns besvärlig?
Halloj! Du kan köpa nya orginal för ca 200 spänn styck hos AD så ingen katastrof .Tjena klocksnack, bytte nyligen armband på min BB36a och en springbar gick sönder. Känns orimligt att en del på en sådan klocka går sönder så enkelt. Använde verktyg som är gjorda för just detta. Klockan köptes ny på Krons sommarn 2017, ska jag ringa upp dem och fråga eller vad säger ni? Vad finns det för alternativ ifall man vill köpa en ny springbar?
Ledsen ifall detta inte är rätt tråd.
Tack på förhand!
Johan
Vad är det för ref på den där fina klockan?Ha en fin tisdag allesammans!
Det är 79180 - en "Big Block". @thomastheswede har gjort en fantastisk genomgång här: https://klocksnack.se/threads/tudor-big-block-en-översikt.105711/Vad är det för ref på den där fina klockan?
Så skönt att få vara på jobbet en stund.
Tack! Kvällsläsningen är räddad
Det är 79180 - en "Big Block". @thomastheswede har gjort en fantastisk genomgång här: https://klocksnack.se/threads/tudor-big-block-en-översikt.105711/
Tror du är inne på nåt där ska bli spännande hursomhelst!Frågan är vad Tudor kommer med i år...
Nya färger till BB är väl typ garanterat...men görs det något iom 50-årsjubileum?!
https://journal.hautehorlogerie.org/en/50-years-of-tudor-chronographs/
https://www.watchpro.com/tudor-hints-at-50th-anniversary-chronograph-taking-centre-stage-this-year/
Läcker. Vill minnas att även den kanadensiska marinen hade en Tudor Submariner Issued med snowflakevisare fast klassiska index.Sålde min Big Block I December förra året, kunde dock inte vara utan Tudor så jag skaffade mig en BB58 för ett par veckor sen
Vet om att Tudor hämtat inspiration från vintage modeller, blev dock lite förvånad när jag så den här på Vintage Rolex Forum:
Är en 7016 som ägaren säger är en "transitional" modell, mellan 7016 och 9401/0 - 94010 antar jag, som enbart tillverkades under 4 månader (service insert på bilden då han är rädd om originalet...). Hittade även en bild på en 9401/0 med snowflake visare men med runda index i boken "Tudor Anthology":
Tycker att de båda är väldigt lika en BB58