Ja länkarna på Etsy är givetvis fake, kan dela med mig av min historia.
Köpte en 73290 Tudor Mini-Sub på chrono. Som vid nogrannare inspektion visade sig ha en fake länk. Jag gjorde det klassiska misstaget att jag köpte endast säljaren och kanske inte gjorde fullt så mycket research som jag bör ha gjort. Kort och gott hittade jag min länk på Etsy, hur? Vi får se om ni hittar det vid ett första kik.
Förutom att det inte är lasrat på originalet (utan stansat?) så kan ni säkert se att det står BENEVA, undrar vart det ligger. Glasklart för vissa, för en med bristande läsförmåga var det inte lika enkelt
Vill inte länka till objektet på etsy men här kommer en av deras bilder. Samma felstavning.. Convenient
Måste dock säga att kvalitén på länken faktiskt är över förväntan om man kollar på vad de faktiskt kostar, 500 spänn, hyfsad clasp och solida länkbitar med betydligt bättre fit på endlinks än vad man någonsin kommer att hitta för en klocka som min med lite udda dimensions.. (17mm lug width, 33/34mm diameter) - om man inte vill punga ut 5 lax för en gen länk.
Har givetvis kontaktat säljaren och fått ersättning, men med tanke på kvaliten på länken så går jag nu i tankar på att med en metallfil ta bort all branding och forstätta använda länken medans jag letar efter en äkta ersättare som inte flexar 90 grader.
Funderar faktiskt på att köpa en oysterlänk och fila bort all branding, om jag inte hittar en vettig aftermarket med rätt mått.