• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Läcker. Vill minnas att även den kanadensiska marinen hade en Tudor Submariner Issued med snowflakevisare fast klassiska index.
40A2A390-A6A1-433C-A20A-FA1456B6B0F4.jpeg
Coolt, har tidigare trott att det där med flingvisare och runda index var ett modernt påhitt av Tudor men ack så fel jag hade :D

Hej! Hur trivs du med den?
Hej! :) Vi trivs väldigt bra, det är nog troligen den 5e Pelagosen jag har ägt genom åren. Det är en otroligt användbar referens som fungerar på nato, gummi, länk, läder, canvas osv. Med tanke på att den är gjord i titan sitter den skönt på handleden!

Länken är fantastisk och låset innehåller ju både en form av glidelock men även en ”expanderbar” funktion. Smutt när man går mellan kall/varm och gärna vill ha den där snabba justeringen.

Sen som med många andra toolwatch så blir den ju som snyggast när den börjar få lite karaktär med repor osv. Tanken är att denna ska få åka med på en hel del äventyr så jag får till även den delen

Hej! :) Vi trivs väldigt bra, det är nog troligen den 5e Pelagosen jag har ägt genom åren. Det är en otroligt användbar referens som fungerar på nato, gummi, länk, läder, canvas osv. Med tanke på att den är gjord i titan sitter den skönt på handleden!

Länken är fantastisk och låset innehåller ju både en form av glidelock men även en ”expanderbar” funktion. Smutt när man går mellan kall/varm och gärna vill ha den där snabba justeringen.

Sen som med många andra toolwatch så blir den ju som snyggast när den börjar få lite karaktär med repor osv. Tanken är att denna ska få åka med på en hel del äventyr så jag får till även den delen
Vilka nackdelar ser du med den? Tänker att det måste finnas anledningar till att du gjort dig av med dem fyra ggr också.

Är det skönt t att ha den på "autoläget"? Har hört av vissa att fjädrarna är för starka och att den klämmer åt för hårt när man har låset I det läget.

tack för det informativa svaret!

Vilka nackdelar ser du med den? Tänker att det måste finnas anledningar till att du gjort dig av med dem fyra ggr också.

Är det skönt t att ha den på "autoläget"? Har hört av vissa att fjädrarna är för starka och att den klämmer åt för hårt när man har låset I det läget.

Jag använder bara min i "autoläget". Autoläget är ju det sista läget, dvs - längst ut. Så har man problem med att det klämmer för hårt i det läget så har man justerat länken helt fel ;)

Tillbaka
Topp