• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

F814130B-617F-468F-8B5C-F2A892C2B493.jpeg
Sett en del annonser på bb58, får man med en liten kniv eller vad de är från tudor?

Jag fick inte med någon sån när jag hämtade ut min BB58 förra veckan iaf :oops:

Ingen fällkniv som sagt. Men däremot låg detta värderingsintyg och väntade i brevlådan idag o_O Jag har absolut inte bett om något när jag plockade ut klockan och hade definitivt inte väntat mig det heller! Tror inte jag läst något om att man får med ett sånt så det kom som en rejäl överraskning. Är det alltid något de skickar med eller hur kommer detta sig??

Ingen fällkniv som sagt. Men däremot låg detta värderingsintyg och väntade i brevlådan idag o_O Jag har absolut inte bett om något när jag plockade ut klockan och hade definitivt inte väntat mig det heller! Tror inte jag läst något om att man får med ett sånt så det kom som en rejäl överraskning. Är det alltid något de skickar med eller hur kommer detta sig??
Dom brukar skicka dom. Bra att ha om du ska försäkra klockan m.m

Det är ju väldigt trevligt

Det är ju väldigt trevligt
Ja lite kul är det väl. Oerhört högkvalitativt, och snyggt, papper så man skulle ju kunna rama in det om man kände för det. Nackdelen i såna fall är väl mitt personnr och möjligtvis klockans serienr. Så det får nog ligga och vara lite coolt och snyggt längst in i mitt vapenskåp:) Däremot kan ju sånt vara jävligt roligt för mina efterlevande om det dröjer länge tills jag lämnar in.

Har blivit en hel del arbete i trädgården senaste veckorna så då åkte ett Zulu-band på. Var länge sen det var på och länge sen jag gillade nylon, men detta passar bra på både klocka och i trädgård.
Önskan är så klart att det ska bli så där riktigt härligt patinerat, men jag tror jag får vänta några årtionden på det
97BAEA80-F276-4BA6-8892-6FA7F65F286D.jpeg

Är det inte dags för Tudor att släppa lite nyheter snart? Det blev ju inget Basel i är.. :(
Sitter och hoppas på att dem släpper en bb58 med det röda bezelinlägget.
Har ni något som ni önskar att Tudor släpper? ;)

Ja lite kul är det väl. Oerhört högkvalitativt, och snyggt, papper så man skulle ju kunna rama in det om man kände för det. Nackdelen i såna fall är väl mitt personnr och möjligtvis klockans serienr. Så det får nog ligga och vara lite coolt och snyggt längst in i mitt vapenskåp:) Däremot kan ju sånt vara jävligt roligt för mina efterlevande om det dröjer länge tills jag lämnar in.

Jag hade gärna viljat haft ett sånt till min bb58:)

Jag fick ett likadant häromdagen ett par veckor efter att jag hämtat ut en annan klocka hos Nymans. Det var inte en Tudor men väl en "storebror" (Rolex 126600-0001)
Blev också uppriktigt glad när jag tömde brevlådan den dagen:)

Jag fick ett likadant häromdagen ett par veckor efter att jag hämtat ut en annan klocka hos Nymans. Det var inte en Tudor men väl en "storebror" (Rolex 126600-0001)
Blev också uppriktigt glad när jag tömde brevlådan den dagen:)
Värderingsintyg har alltid följt med vid nyköp hos AD.
har handlat av både rob engström, nymans, Erikssons ur i sundbyberg.
riktigt mysigt att ha till klockan, har iofs inte kvar en enda av dom klockorna men värderingsintygen ligger kvar hemma, haha

Ni som servat era gamla tudors med ETA-verk, vart gör ni det?
Jag har en prince oysterdate som jag nu för första gången måste serva.
Är det AD (typ Rob E) som gäller eller kan det göras av annan duktig uris, typ Farfars klocka? Hört att det kan vara rätt klurigt att få delar till Tudors ETA verk.
Vore mycket tacksam för lite svar från lite mer rutinerade rävar än mig själv :)

Bilagor

• IMG_3910.JPG
    IMG_3910.JPG
    274.8 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp