• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Att medvetet repa en klocka för 40k känns fan snurrigt. Motsvarande summa köper väl även ganska fina klockor som tjänstgjort i valfritt krig.
Jag säger blä.
Det var dessutom en present från hans fru... Pengar tror jag inte är en särskilt begränsande faktor annars, om man tittar på hans övriga klockor (och bilar).

3E956CF9-25D2-4EF9-AD07-164DDEB0CAE1.jpeg

Stulen bild. Man ska alltid ha grått nato.:p
Väldigt förvånad att jag inte sett ngn P01 på tropic än. Så var ju originalet och det hade blivit otroligt mkt bättre

Kontrasten på gummi vs stålboett är det som gör det :)
Mao så ser det bra ut, men jag är lite osäker på den där linjen på gummit...
Bilder från andra vinklar? :snaphappy:

Måste säga att jag är lite skeptisk. Gummit känns alldeles för modernt på klockan. Nja, även jag är nog lite för konservativ för den combon.
Ja, linjen på gummit är mest sprunget ur att jag ville ha ett snabbt levererat och billigt gummi för att stämma av hur det ser ut. Så om ni kan så bortse från den. :)

Ja, linjen på gummit är mest sprunget ur att jag ville ha ett snabbt levererat och billigt gummi föra att stämma av hur det ser ut. Så om ni kan så bortse från den. :)
Om jag bortser från linjen = fullträff.
Kontrasterna gör det. Sen friheten att byta mellan länk, gummi, läder, nato, etc gör ju att man nästan får en ny klocka :)

Får vi se någon av dessa på KS framöver?
Fina allihopa!
Bukowskis som erbjuder
77B8B2D1-5A16-432E-99FA-0C7E8193FAB0.jpeg
6BD87CD6-1EF0-4A2D-9B31-3A18A8A61928.jpeg
DB5456C6-9DC6-41F1-AC1C-830A76EC421E.jpeg

Kvartsaren är ett mysig.

kvartsaren ser grovt polerad ut va?
Går Big Blocken för runt utrop är det ju ett rån. Iof är "Certet" inte alls ett cert och boxen är inte tidsenlig.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/622/2005-tudor-oysterdate-kronograf-big-block

Edit: Ser att den är såld via samma handlare som jag köpte min av :)

Går Big Blocken för runt utrop är det ju ett rån. Iof är "Certet" inte alls ett cert och boxen är inte tidsenlig.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/622/2005-tudor-oysterdate-kronograf-big-block

Nu kan jag inte vad dessa brukar gå för men kan tycka att det är lite löjligt ibland med utrop långt under marknadsvärde, men man får väl hålla isär att estimering och utrop inte är samma sak. Delar nog uppfattningen att det är en blandning av taktik och att auktionshuset inte vill att klockorna ska gå osålda samt att oinsatta kunder blir glada om det visar sig deras saker går för högre än vad dom först tänkt sig.

Big Block 79180 :)

Verkligen. Ofta man ser lockpriser eller så är auktionshusen väldigt dåliga på att värdera sina objekt

Nu kan jag inte vad dessa brukar gå för men kan tycka att det är lite löjligt ibland med utrop långt under marknadsvärde, men man får väl hålla isär att estimering och utrop inte är samma sak. Delar nog uppfattningen att det är en blandning av taktik och att auktionshuset inte vill att klockorna ska gå osålda samt att oinsatta kunder blir glada om det visar sig deras saker går för högre än vad dom först tänkt sig.
Jag förstår att det inte är samma sak men den där borde gå för ~55-60k.

Kändes ovanligt slarvigt av Buckan att inte skriva att det är fel box. Det är ju dessutom absolut inte med nåt cert (vilket det ju ALDRIG varit till denna modell, däremot kom den med ett Tudor garantipapper) utan snarare ett garantibevis från handlaren från förra året.

Tillbaka
Topp