Samma här egentligen.Jag är alldeles för konservativ (läs: gammal) för det där gummit men klockan är super.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här egentligen.Jag är alldeles för konservativ (läs: gammal) för det där gummit men klockan är super.
Det var dessutom en present från hans fru... Pengar tror jag inte är en särskilt begränsande faktor annars, om man tittar på hans övriga klockor (och bilar).Att medvetet repa en klocka för 40k känns fan snurrigt. Motsvarande summa köper väl även ganska fina klockor som tjänstgjort i valfritt krig.
Jag säger blä.
Väldigt förvånad att jag inte sett ngn P01 på tropic än. Så var ju originalet och det hade blivit otroligt mkt bättre
Stulen bild. Man ska alltid ha grått nato.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker men det lutar nog ändå åt det positiva hållet. Vad säger ni andra?
Ping @thomastheswede @Back
Kontrasten på gummi vs stålboett är det som gör detJag vet inte riktigt vad jag tycker men det lutar nog ändå åt det positiva hållet. Vad säger ni andra?
Måste säga att jag är lite skeptisk. Gummit känns alldeles för modernt på klockan. Nja, även jag är nog lite för konservativ för den combon.Jag vet inte riktigt vad jag tycker men det lutar nog ändå åt det positiva hållet. Vad säger ni andra?
Kontrasten på gummi vs stålboett är det som gör det
Mao så ser det bra ut, men jag är lite osäker på den där linjen på gummit...
Bilder från andra vinklar?
Ja, linjen på gummit är mest sprunget ur att jag ville ha ett snabbt levererat och billigt gummi för att stämma av hur det ser ut. Så om ni kan så bortse från den.Måste säga att jag är lite skeptisk. Gummit känns alldeles för modernt på klockan. Nja, även jag är nog lite för konservativ för den combon.
Om jag bortser från linjen = fullträff.Ja, linjen på gummit är mest sprunget ur att jag ville ha ett snabbt levererat och billigt gummi föra att stämma av hur det ser ut. Så om ni kan så bortse från den.
En favorit!
Får vi se någon av dessa på KS framöver?
Fina allihopa!
Bukowskis som erbjuder
Fina allihopa!
Bukowskis som erbjuder
kvartsaren ser grovt polerad ut va?Kvartsaren är ett mysig.
kvartsaren ser grovt polerad ut va?
Fina allihopa!
Bukowskis som erbjuder
Kvartsaren är ett mysig.
Går Big Blocken för runt utrop är det ju ett rån. Iof är "Certet" inte alls ett cert och boxen är inte tidsenlig.kvartsaren ser grovt polerad ut va?
Kul! Håller medOckså ägare av en BB GMT. Fantastiskt härlig klocka
Jag vet inte riktigt vad jag tycker men det lutar nog ändå åt det positiva hållet. Vad säger ni andra?
Riktigt snygg klocka. Vad heter modellen ?
Har för mig det gått ett rykte att den slutas produceras...Är det någon mer än jag som reflekterat över att Heritage Ranger försvunnit från Tudors omdesignade hemsida?
Ahaa, den skulle vara en riktig ”killer” med inhouse verk och 36mmHar för mig det gått ett rykte att den slutas produceras...
Verkligen. Ofta man ser lockpriser eller så är auktionshusen väldigt dåliga på att värdera sina objektGår Big Blocken för runt utrop är det ju ett rån. Iof är "Certet" inte alls ett cert och boxen är inte tidsenlig.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/622/2005-tudor-oysterdate-kronograf-big-block
Edit: Ser att den är såld via samma handlare som jag köpte min av
Nu kan jag inte vad dessa brukar gå för men kan tycka att det är lite löjligt ibland med utrop långt under marknadsvärde, men man får väl hålla isär att estimering och utrop inte är samma sak. Delar nog uppfattningen att det är en blandning av taktik och att auktionshuset inte vill att klockorna ska gå osålda samt att oinsatta kunder blir glada om det visar sig deras saker går för högre än vad dom först tänkt sig.Går Big Blocken för runt utrop är det ju ett rån. Iof är "Certet" inte alls ett cert och boxen är inte tidsenlig.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/622/2005-tudor-oysterdate-kronograf-big-block
Verkligen. Ofta man ser lockpriser eller så är auktionshusen väldigt dåliga på att värdera sina objekt
Jag förstår att det inte är samma sak men den där borde gå för ~55-60k.Nu kan jag inte vad dessa brukar gå för men kan tycka att det är lite löjligt ibland med utrop långt under marknadsvärde, men man får väl hålla isär att estimering och utrop inte är samma sak. Delar nog uppfattningen att det är en blandning av taktik och att auktionshuset inte vill att klockorna ska gå osålda samt att oinsatta kunder blir glada om det visar sig deras saker går för högre än vad dom först tänkt sig.
Går Big Blocken för runt utrop är det ju ett rån. Iof är "Certet" inte alls ett cert och boxen är inte tidsenlig.
Verkligen.Kändes ovanligt slarvigt av Buckan att inte skriva att det är fel box. Det är ju dessutom absolut inte med nåt cert (vilket det ju ALDRIG varit till denna modell, däremot kom den med ett Tudor garantipapper) utan snarare ett garantibevis från handlaren från förra året.