Darabont
Basic
Ja precis. Finns mycket att diskutera om detta men kanske bättre att ta någon annan stans. Blir galen på den delen i den här hobbynKan bara hålla med!
Antar att det är ett steg i att göra sitt varumärke ännu mera exklusivt. Det medför också högre begpriser.
Bilbranchen har gjort likadant länge. Specialmodeller eller limiterade modeller från fina märken går bara att köpa om du är stor kund sedan tidigare.
Alla vill vara unika, man vill ha något som ingen annan har. På så sätt spenderar folk mer för att nå den där limiterade modellen.
Lite off topic, sorry

Såg en youtubevideo av Bruce Williams (tips) där han pratade om en AD i spanien har jag för mig som lät personer köpa en viss Rolex, men bara om de köpte en annan klocka samtidigt. Att det händer på riktigt är helt sjukt. Ännu märkligare var att personen som utsattes för det gick med på det, flera gånger.. (!)Kunde inte hållit med dig mer!
Känns som en väldigt märklig approach..
Är inte mina 100tkr isch lika mycket värda som killen som varit in och handlat av er tidigare tro?
Men ja då jobbar man med att sätta en exklusiv stämpel på varumärket helt klart.. någon som hört något liknande tidigare?