• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT.png

Tja,

Tänkte kränga min Tudor North Flag (igen), ångrade mig sist men nu har den legat i en låda i över ett år... Men har ingen aning om vad den är värd egentligen. Den är välanvänd i början så har lite smårepor efter användning så är en bruksklocka helt klart och inget samlarexemplar. Har både läderbandet och länken (båda original), boxen och allt som kom med osv. Inköpt på Bergströms i Göteborg.

Vad är ett rimligt pris för att sälja lätt och smidigt?
Sök på annonser på KS och Chrono24 så får du en aning. Vad begärde du för pris förra gången du skulle sälja? Eller kom du inte så långt?

Har börjat snegla på att lägga till en 79280 i stallet. Finns ju en uppsjö av olika tavlor. Men fastnade lite extra för den gröna tavlan, men då utan Tiger texten. Gillar personligen inte det gröna läderbandet den kommer på som standard men det är ju en lätt sak att ordna. Vad tycker ni experter? Grönt är skönt, eller är det för mycket.
29BB239B-02EB-449C-B18F-4E814B44F372.jpeg

Har börjat snegla på att lägga till en 79280 i stallet. Finns ju en uppsjö av olika tavlor. Men fastnade lite extra för den gröna tavlan, men då utan Tiger texten. Gillar personligen inte det gröna läderbandet den kommer på som standard men det är ju en lätt sak att ordna. Vad tycker ni experter? Grönt är skönt, eller är det för mycket.

Jag tycker att den med grön tävla är riktgt trevlig. Tyvärr så tror jag inte att den finns utan ”Tiger” men det är väl inte hela världen enligt mig. Jag tycker att det inte gör något att det står ”Tiger” på de färgglada tavlorna i grönt, blått och vinrött. Däremot stör jag mig lite på de tavlorna som är mer klassiska till Big Block.

Den gröna med svart eller marinblått skinnarmband är riktigt snyggt!

Grönt är skönt, men jag tror som @Duddee säger: ”TIGER” kommer man tyvärr inte ifrån på de färglada tavlorna. Snabb sökning visade bara en tavla som inte har ”TIGER” så de är nog rätt ovanliga...
3E066A8B-C77B-4387-B03D-3BC2DDD71F3A.jpeg

Jag tycker att den med grön tävla är riktgt trevlig. Tyvärr så tror jag inte att den finns utan ”Tiger” men det är väl inte hela världen enligt mig. Jag tycker att det inte gör något att det står ”Tiger” på de färgglada tavlorna i grönt, blått och vinrött. Däremot stör jag mig lite på de tavlorna som är mer klassiska till Big Block.

Den gröna med svart eller marinblått skinnarmband är riktigt snyggt!

Tack för din input, tycker den gröna tavlan sticker ut på ett härligt sätt. Marinblått läder kan bli en riktigt bra combo. Svårt att hitta info om den mängd olika varianter Tudor släppte mellan 1995 och 2000. Vad jag förstår så körde Tudor med Rolex krona och bakboett ett tag (osäker på årtal) Sen bara Rolex krona för att slutligen gå över helt till Tudor märkning. Drömmen vore att hitta en med grön tavla, Rolex krona och Rolex bakboett:)

Tack för din input, tycker den gröna tavlan sticker ut på ett härligt sätt. Marinblått läder kan bli en riktigt bra combo. Svårt att hitta info om den mängd olika varianter Tudor släppte mellan 1995 och 2000. Vad jag förstår så körde Tudor med Rolex krona och bakboett ett tag (osäker på årtal) Sen bara Rolex krona för att slutligen gå över helt till Tudor märkning. Drömmen vore att hitta en med grön tavla, Rolex krona och Rolex bakboett:)

Rolexmärkningen fasades ut mellan 1995 och 1998. I övergången till 792XX från 791XX byttes plexiglaset till safirglas. Det finns även en variant med polerade bandhorn och den har tilläggsnamnet ”P” efter referensnumret.

Här finns lite bra info från Tudor om 792XX
https://www.tudorwatch.com/en/inside-tudor/history/tudor-history-chronographs-1995-to-2000

Lite av en longshot - äntligen är det min tur i kölistan för den gröna Black Bay'en från Harrods. Dessvärre så är jag inte i London, dessutom så har jag en liten parvel på 6 veckor här hemma som jag ogärna åker ifrån just nu :)

Med tanke på ovanstående så undrar jag om det är någon som befinner sig i London då det går att lämna ett ombud som får hämta ut klockan. Jag skulle gärna vilja få klockan uthämtad men vet inte riktigt hur jag ska lösa det rent praktiskt, sen är det ju det här med att swisha någon ev. okänd också.

Någon som har vettig input eller några råd?

När vi ändå är inne på tavlor. Funderar på att köpa en ny tavla till min Hydronaut. Vilken tycker ni är finast?

A7A6A339-2E3E-4B4D-AE56-E82062B9DE63.png
Kul! Mina favoriter är 22 som är klassisk avskalad marinblå. 20 ger lite sköna 16570 polar-vibbar. 29 är det lite galna valet med pärlemorliknande lyster.

Vilken urtavla har du idag?

Kul! Mina favoriter är 22 som är klassisk avskalad marinblå. 20 ger lite sköna 16570 polar-vibbar. 29 är det lite galna valet med pärlemorliknande lyster.

Vilken urtavla har du idag?
Jag har 23 eller 31 (ser ingen skillnad) är dock sugen på något färgglatt, 24 eller 26. Vad tycker du? :)

BF084290-4350-455A-8E2F-AE6D6D695FCA.jpeg

Tillbaka
Topp