Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För mig jag printa 7600Nån som vet hur mycket en lös länk till 58:an kostar?
Bra blå färg blev det!
![]()
Förlåt för en stressad entusiast, men hur är låset på länken? Samma repande pil som på den tidigare 58an?
Allt samma som den svartaFörlåt för en stressad entusiast, men hur är låset på länken? Samma repande pil som på den tidigare 58an?
Kolls på första länken under låset.Repad pil? Tycker BB58 låset är exemplariskt. Där har du 1 år av deskdive.
![]()
Ja det är 20mmFin blå färg! Är det 20mm mellan luggarna på 58:an? Hittar inte infon på Tudors hemsida?
Flinga är såklart alltid mkt fetare! Och önskade ju det hade kommit en mindre Pelagos... Men blir faktiskt lite sugen på den blå BB58 då jag misstänker att min önskan ej kommer uppfyllas.![]()
Boom. Inga fejknitar och med fyrkantiga index, jävla bra släpp.
Men BB58an var väl jäkligt bra också. Inte mycket att klaga på, bara hoppas att de kan leverera rimligt för efterfrågan kommer finnas där.
Denna bild säger mig en grej, ”Det var bättre förr”.Det saknas något...Snowflake har en charm (kan ju visserligen vara historiken kring den) medans BlueBerry känns lite...kan inte sätta ord på det
Blir ju att kolla in den IRL helt enkelt![]()
![]()
Boom. Inga fejknitar och med fyrkantiga index, jävla bra släpp.
Men BB58an var väl jäkligt bra också. Inte mycket att klaga på, bara hoppas att de kan leverera rimligt för efterfrågan kommer finnas där.
Bra där!
Vill man bums ha blått och fyrkantiga index så har vi lösningen här;
![]()
Exakt vad jag tänkte. Gillade den nya fram till jag såg den bilden...Denna bild säger mig en grej, ”Det var bättre förr”.![]()
Helt ärligt, se om du kan provlåna en 58 några dagar och jag kan nästan* garantera att du i stort sett inte kommer att märka fejknitarna när du bär klockan i verkliga livet. Jag upplevde att de var en mycket större grej på bild än i verkligheten. Rent objektivt, hade klockan varit bättre med den "gamla" släta länken: ja. Men de få procenten som de försämrar klockan är verkligen försumbara IMHO.Flinga är såklart alltid mkt fetare! Och önskade ju det hade kommit en mindre Pelagos... Men blir faktiskt lite sugen på den blå BB58 då jag misstänker att min önskan ej kommer uppfyllas.
Jag ogillar såklart fejknitarna men jag gillar att dne inte har fejkpatina eller feljkgilt. Man inspireras av vintage men försöker inte vara det (bortsett från länken då som var mkt bättre på första generationens BB).
Överlag positivt mao från mig men alltid svårt att veta hur färgen är. Har blivit besviken på både BB36 och Pelagos när det kommer till färgen då de varit mkt mesigare än produktbilderna.
Typ så!Denna bild säger mig en grej, ”Det var bättre förr”.![]()
En sådan i 39mmPrecis!
![]()
Jag ber om ursäkt för att jag la upp bildenExakt vad jag tänkte. Gillade den nya fram till jag såg den bilden...
Helt ärligt, se om du kan provlåna en 58 några dagar och jag kan nästan* garantera att du i stort sett inte kommer att märka fejknitarna när du bär klockan i verkliga livet. Jag upplevde att de var en mycket större grej på bild än i verkligheten. Rent objektivt, hade klockan varit bättre med den "gamla" släta länken: ja. Men de få procenten som de försämrar klockan är verkligen försumbara IMHO.
Sen sålde jag till slut min BB58 iaf men det var för att jag har en tät, hyggligt vardagsanpassad flinga och i slutändan så föll valet oftast på den lite charmigare vintageklockan när jag valde mellan de två på morgonen. Länken och nitarna var dock aldrig anledningen.
* Man ska ju aldrig underskatta hur små detaljer vi kan hänga upp oss på i klocksvängen.
Måste ju vara verket som är den stora flaskhalsen. Ska man verkligen satsa på att ta fram ytterligare ett GMT verk bara något år senare i förhoppningen att en lite mindre variant skulle boosta försäljningen så dramatiskt att det skulle berättiga utvecklingskostnaderna? Gissningsvis skulle ju en 41a och en 39a mest kannibalisera på varandra. Snarare bättre chanser att bygga andra varianter kring det verk man redan tagit fram.Jag tycker att den blå färgen är bra! Jag tycker dock att originalet är bättre. (Kanske för att jag äger den och inte vill köpa ännu en...)
Det jag gillar mest med den här releasen är att Tudor gjort en ny version av BB58.
Känslan är ju att man nu kanske kan få se en GMT-variant i den här, perfekta, storleken. Eller kanske till och med en chronograph?
Vad tror ni – är det att hoppas på för mycket?
Ska fundera på detJag ber om ursäkt för att jag la upp bilden![]()
Håller med dig!Alltså den blå 58an är ju bra, men känns lite som att första var en riktig fullträff (bortsett från länken).