• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ojojoj, Blev precis uppringd från lokala ADn. Vill jag så har jag BB58 Blue på armen i kväll. Köpte originalet för 4 veckor sedan och vi pratade då om nästa modell. Det kom dom ihåg dom jäklarna:) Vad gör man? Använda en vecka för att känna efter och sedan sälja vidare om man inte klickat. Någon som har en spåkula angående prisbeständighet (kortsiktig)?

Jättesvårt att spekulera i prisbilden men om jag tillåts gissa så bör du få tillbaka vad du har gett för den om du säljer den rätt så snabbt. Jag såg en Baby Smurf (om det nu är det rätta smeknamnet) till salu på Reddit idag för 4990 USD men den säljaren blev rätt hånad i kommentarerna och det priset lät lite väl saftigt i mina öron.
 
Jättesvårt att spekulera i prisbilden men om jag tillåts gissa så bör du få tillbaka vad du har gett för den om du säljer den rätt så snabbt. Jag såg en Baby Smurf (om det nu är det rätta smeknamnet) till salu på Reddit idag för 4990 USD men den säljaren blev rätt hånad i kommentarerna och det priset lät lite väl saftigt i mina öron.
Det jag är mest rädd för är att få samma dragning till den som för originalet i svart och inte kunna sälja den:( Jag är ny på flippande och har ingen större samling men Corona har gjort att AD här har en uppsjö av klockor "över" (Mallorca) Blev även erbjuden en Explorer efter 1 dags väntan!
 
Det jag är mest rädd för är att få samma dragning till den som för originalet i svart och inte kunna sälja den:( Jag är ny på flippande och har ingen större samling men Corona har gjort att AD här har en uppsjö av klockor "över" (Mallorca) Blev även erbjuden en Explorer efter 1 dags väntan!
Grattis till ditt nya jobb som KS-"kran"! Du börjar omedelbart och ITP1 eller 2 ingår enligt gällande kollektivavtal.
 
Det jag är mest rädd för är att få samma dragning till den som för originalet i svart och inte kunna sälja den:( Jag är ny på flippande och har ingen större samling men Corona har gjort att AD här har en uppsjö av klockor "över" (Mallorca) Blev även erbjuden en Explorer efter 1 dags väntan!
Den blåa passar sjukt bra in i solen och vattnet på Mallorca så det är bara att köpa :)
 
https://www.chrono24.se/tudor/tudor...lty--id15620663.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Millenary Watches slår nytt rekord i girighet!

6502084E-5A9F-45F6-BF0B-3D177315C64A.jpeg
 
Ojojoj, Blev precis uppringd från lokala ADn. Vill jag så har jag BB58 Blue på armen i kväll. Köpte originalet för 4 veckor sedan och vi pratade då om nästa modell. Det kom dom ihåg dom jäklarna:) Vad gör man? Använda en vecka för att känna efter och sedan sälja vidare om man inte klickat. Någon som har en spåkula angående prisbeständighet (kortsiktig)?
Kör säger jag!
annars kan jag ta den ;)
 
Men en uppmaning till alla som letar dyrgripar, testa hos Ads i städer/öar som lever på turism. Jag misstänker att dom får sin vanliga tilldelning men en stor del av köparskaran är frånvarande!
 
Men vad är en BB58 då? 39mm måttet? Varför inte göra ny, eller köpa en annan, klocka om man vill ha kronograf, datum, GMT och i övrigt vad gäller färgsättning m.m. som ser ut som det mesta annat gör numera? Allt måste väl inte heta Black Bay58 och om det blir helt väsensskilt är väl naturligt att det är nåt annat man vill ha.

Det jag uppskattar så mycket med BB58 är just måtten och dimensionerna. Den är perfekt i sin storlek, enligt mig.
Sedan finns det ju självklart andra klockor som prickar in mycket i det jag söker. Men jag hade gärna köpt ännu en "BB58" om den skiljde sig från den jag har med mer än färgsättningen. Alltså – annan mekanik.

Men som någon skrev ovan: det är ju inte så troligt att de tar fram ännu en GMT-modell då den kannibaliserar på den modell man redan tagit fram. Men man kan väl få drömma lite...
 
Håller med essGunnar, det är storleken som är själva grejen med BB58 (39). Frågan är om bretilingurverket som sitter i bb chrono får plats i en 39 boett. Tror inte det, men är ingen expert, någon som vet. Eller måste tudor vända sig till någon annan för att göra en en bb chrono i 39 case.

Ingen aning om det passar men om så är fallet tror jag man skulle ha en storsäljare direkt. En mindre BB Chrono skulle vara så jävla bra.
 
Ingen aning om det passar men om så är fallet tror jag man skulle ha en storsäljare direkt. En mindre BB Chrono skulle vara så jävla bra.
Det första stora ryktet om Tudors Basel-lanseringar var ju att 2020 är 50 årsjubileum för deras första kronografmodell. Jag har dock hela tiden antagit om man gör en satsning på någon modell som skulle fira detta så blir det utanför BlackBay familjen.
 
Det första stora ryktet om Tudors Basel-lanseringar var ju att 2020 är 50 årsjubileum för deras första kronografmodell. Jag har dock hela tiden antagit om man gör en satsning på någon modell som skulle fira detta så blir det utanför BlackBay familjen.
finns ju stor chans att det kan bli något mer nysläpp under hösten/vintern om inte coronan blir värre.
 
Tråkigt :/ Ungefär samma historia för undertecknad, hoppas för din skull att moderskeppet fått upp lite fart nu! (Min hamnade i lockdown)
Hur länge var din iväg? Min pelagos fick problem med rotorn och skickades iväg för två veckor sedan. Hade ju varit kul att ha den på sommaren iom att den är ful resten av året...
 
Tillbaka
Topp