• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Njuter av gammelsmurfen.

BlackBay_Pine_Instagram.jpg
Vad är det för Nato?
 
Hur länge var din iväg? Min pelagos fick problem med rotorn och skickades iväg för två veckor sedan. Hade ju varit kul att ha den på sommaren iom att den är ful resten av året...
Min var tyvärr borta i ca 2.5 månad, men en del av den tiden hade Rolex/Tudor helt tomma fabriker och servicecenter, tror jag. Så är det antagligen inte nu.
 
Efter att ha sett mängder av bilder på Den blåa BB58 så måste jag säga att jag gillar den skarpt. Hade jag inte redan haft en blå Sub så hade jag nog slagit till (eller anmält intresse hos AD som nog tyvärr är tågordningen).

6B57DE52-6BF0-404B-AA3F-347F06C72799.jpeg
 
Tänkte höra lite med experterna här om service på min tudor black bay eta. Någon som har några bra tips/erfarenheter/pris och vart det är bra att lämna in i närheten av Örebro?
 
Isåfall blir det Nymans ur i Västerås. Någon som har erfarenhet hur länge man blir utan klockan? Antar att man får åka dit och lämna den och hämta den ett antal veckor senare?
Det går nog bra att posta den och få den tillbakapostad också. Dock körde Krons i Sthlm (ägs av Nymans) ej värdefrakt trots att jag bad dem eller snarade frågade vilken fraktmetod de använde och de sa "värde". Vilket betydde att min klocka gick som Rek till ett vanligt utlämningsställe i ett paket som helt uppenbart kom från Krons Ur. Paketet var förvisso stämplat som "service parts", men security by obscurity är ju ett rätt klent verktyg i sammanhanget när det ändå finns Postnords värdefrakt att tillgå.
 
Gillar att klädseln är utvald på morgonen efter vilken klocka som ska hämtas ut senare på dagen :D

Tycker att den ser riktigt bra ut, och för mig är den matta tavlan höjdpunkten.

Riktigt nice men just denna färg fungerar till nästan det mesta skulle jag säga. Klockan sticker inte ut i designen så mycket heller.
 
Tillbaka
Topp