• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hulk till blå Pelagos.
Någon som gått den vägen?

Vill byta, inte för att jag gillar Pelagos mer (Hulk är drömmen) utan för att ha råd med en bra bil till familjen.
Provade Pelagos igår och även om den är riktigt nice, så fick jag inte riktigt den känslan av att "Japp, denna skall jag ha!" Som jag fick när jag testade Hulken.
Provade också BB GMT som var rätt najs med men Pelagos var snäppet trevligare.

Ser inte särskilt många Pelagos i tråden här, är de inte så värst populära?
Tjock är den, hur bra anser ni att den går under skjortärmen? En Sub är mycket tunnare och fastnar ibland..

Hulk till blå Pelagos.

Vill byta, inte för att jag gillar Pelagos mer (Hulk är drömmen) utan för att ha råd med en bra bil till familjen.
Provade Pelagos igår och även om den är riktigt nice, så fick jag inte riktigt den känslan av att "Japp, denna skall jag ha!" Som jag fick när jag testade Hulken.

Tjock är den, hur bra anser ni att den går under skjortärmen? En Sub är mycket tunnare och fastnar ibland..

Jag skrev denna för en tid sedan, det kanske hjälper: https://klocksnack.se/threads/recension-6månader-med-tudor-pelagos-25600tn.84457/

Jag antar att du redan avfärdat bb58 så klockans mått är egentligen inte det viktigaste för dig. Jag har en Sub och en Pelagos. Är man en sån som kan bära sportstål till skjorta och slips kan man bära titan. Skitcoolt! Pelagosen är högre och bezeln är lite bredare och plattare så den kommer inte smita under lika enkelt som en rolex. Men det är ingen Suunto eller g-shock. Så det funkar, typ.. (du har säkert nått annat till de mer formella dagarna)

Hulk till blå Pelagos.

Har haft Pelagos. Bästa moderna Tudor med enda fel att den är för tjock och för stor (för mig). Allt annat enligt mig perfekt då det verkligen är en riktig dykare med genomtänkt funktioner och ett bra heritage utan att vara en vintagekopia.

Jag skrev denna för en tid sedan, det kanske hjälper: https://klocksnack.se/threads/recension-6månader-med-tudor-pelagos-25600tn.84457/

Jag antar att du redan avfärdat bb58 så klockans mått är egentligen inte det viktigaste för dig. Jag har en Sub och en Pelagos. Är man en sån som kan bära sportstål till skjorta och slips kan man bära titan. Skitcoolt! Pelagosen är högre och bezeln är lite bredare och plattare så den kommer inte smita under lika enkelt som en rolex. Men det är ingen Suunto eller g-shock. Så det funkar, typ.. (du har säkert nått annat till de mer formella dagarna)

Jag är injengör så med en skjorta och chinos är jag bäst klädd på firman.
Men jag kände att den var riktigt tjock, dock har jag burit AP ROO till skjorta så en Pelagos kan inte vara sämre :D
Vilken av sub eller pelagos föredrar du då?
Bb58 är avfärdade hekt enkelt pga avsaknaden av datum. Jag måste ha datum på klocka.
Snuskigt snygg annars.
Men Pelagos är speciell med sin urtavla som ser ut som legoklossar. Frän struktur.

Har haft Pelagos. Bästa moderna Tudor med enda fel att den är för tjock och för stor (för mig). Allt annat enligt mig perfekt då det verkligen är en riktig dykare med genomtänkt funktioner och ett bra heritage utan att vara en vintagekopia.

Kul att höra. Det är tjockleken främst jag också är oroad över. Det är en bra kloss och jag dunkar redan igen Sub i mycket saker så en Pelagos blir minst lika utsatt.

Hur repkänslig är en titan klocka jämfört med stål egentligen?
Och hur bra är lumen på Pelagos jämfört med Rolex?

Men jag kände att den var riktigt tjock, dock har jag burit AP ROO till skjorta så en Pelagos kan inte vara sämre :D
Bb58 är avfärdade hekt enkelt pga avsaknaden av datum. Jag måste ha datum på klocka.
Snuskigt snygg annars.
Men Pelagos är speciell med sin urtavla som ser ut som legoklossar. Frän struktur.

Kul att höra. Det är tjockleken främst jag också är oroad över. Det är en bra kloss och jag dunkar redan igen Sub i mycket saker så en Pelagos blir minst lika utsatt.

Lumen totalt krossar sub.

Seko bra eller bara bra? :)
Rolex lume är rätt värdelös.
Bäst :)
A1310AB2-5C1D-46FE-8BEB-8D259FD3EFD3.jpeg

bild stulen från det stora nätet

Snuskigt snygg annars.

Jag valde ju båda för att jag inte kunde utse en favorit så jag kan inte svara på den frågan.

Angående repor är det är lite samma som stål tycker jag. Allt är lika hopplöst. Lumen är sjukt bra. Med full-lumat vridringsinlägg är det en fackla.

EA00B03E-E6E5-4B39-9711-E020361BB2DD.jpeg

Du kommer bli nöjd med en Pelgos. Den har många ingenjörs-kompatibla drag. OM du kan leva med en större klocka!

Bäst :)
A1310AB2-5C1D-46FE-8BEB-8D259FD3EFD3.jpeg

bild stulen från det stora nätet

Riktigt mäktigt med lumen i bezeln med :cigar:

Jag valde ju båda för att jag inte kunde utse en favorit så jag kan inte svara på den frågan.

Angående repor är det är lite samma som stål tycker jag. Allt är lika hopplöst. Lumen är sjukt bra. Med full-lumat vridringsinlägg är det en fackla.

EA00B03E-E6E5-4B39-9711-E020361BB2DD.jpeg

Du kommer bli nöjd med en Pelgos. Den har många ingenjörs-kompatibla drag. OM du kan leva med en större klocka!

Förstår det.
Bra lumen är fränt!

Ja den är lite mer "tool" av sig än Rolex.
Jag har haft större klocka förr och givetvis vänjer man sig alltid.
40mm är perfekt storlek, men Pelagos med 42mm kändes inte för stor i diameter. Men tjock.

Snuskigt snygg annars.

Har haft flera Pelagos och Sub. Har idag en blå Pelagos.

Så mycket mer Bang for the bucks tycker jag inte man kan få. Bär min till allt. Grym lume, särskilt som bezeln har lume också.

067BC5D9-6A66-4F57-ABFF-EEC694C2C371.jpeg

Har haft flera Pelagos och Sub. Har idag en blå Pelagos.

Så mycket mer Bang for the bucks tycker jag inte man kan få. Bär min till allt. Grym lume, särskilt som bezeln har lume också.

067BC5D9-6A66-4F57-ABFF-EEC694C2C371.jpeg

Ja jag börjar verkligen luta mig åt det.
Vilken skulle vara min sista riktiga klocka, en "exit watch". Men den börjar bli så jävla värdefull nu för tiden med, nästan så att man inte kommer våga använda den som man bör.
Så känns nog bättre med en billigare klocka som ändock håller samma höga kvalitet.

Lume vill man ha, saknat det ända sedan jag gick från Seiko till Rolex.

Ja jag börjar verkligen luta mig åt det.
Vilken skulle vara min sista riktiga klocka, en "exit watch". Men den börjar bli så jävla värdefull nu för tiden med, nästan så att man inte kommer våga använda den som man bör.
Så känns nog bättre med en billigare klocka som ändock håller samma höga kvalitet.

Lume vill man ha, saknat det ända sedan jag gick från Seiko till Rolex.

Kan nästan tycka att Pelagos har vassare lume än Subc. Kanske större index?

Är det fler här som har Pelagos, posta gärna :D
Fick hem en Pelagos LHD idag, min tredje i ordningen, har tidigare haft svart och blå. Klockan är som du säger, tjock, men man vänjer sig rätt snabbt vid det.
Länken är grym, sen gör den sig riktigt bra på gummi också. Bilden nedan så sitter den på ett crafter blue-gummi.
Bra AR, häftig tavla och sjukt bra lume.

Jag vill minnas att jag tyckte att denna satt bättre på handleden än t.ex en black bay.
4546DF96-BF1D-4D9D-BF91-3FE31E10331F.jpeg
0F991D9B-1899-4FC4-ABC6-721ABCF06FC0.jpeg

Kan nästan tycka att Pelagos har vassare lume än Subc. Kanske större index?

Det mesta har väl vassare lume än vilken Rolex som helst? :D

Fick hem en Pelagos LHD idag, min tredje i ordningen, har tidigare haft svart och blå. Klockan är som du säger, tjock, men man vänjer sig rätt snabbt vid det.
Länken är grym, sen gör den sig riktigt bra på gummi också. Bilden nedan så sitter den på ett crafter blue-gummi.
Bra AR, häftig tavla och sjukt bra lume.

Jag vill minnas att jag tyckte att denna satt bättre på handleden än t.ex en black bay.
4546DF96-BF1D-4D9D-BF91-3FE31E10331F.jpeg
0F991D9B-1899-4FC4-ABC6-721ABCF06FC0.jpeg

Tack! Får mig mer sugen på Pelagos :D

@BadkarsPiraten har du tittat på Tudor submariner och Tudor Hydronaut 89190?

Inte helt sugen på gamla klockor längre. Gillar moderna av någon konstig anledning nu för tiden.... (Vet inte vad som hänt mig)

På tal om Pelagos. Jag har tyvärr inte sett den blåa i verkligheten utan endast på bild. Jag tycker att den blåa kulören är lite väl ljus. Upplevs den som klarblå i verkligheten? Det är ofta svårt att se på bild hur färgen upplevs i verkligheten.

Tillbaka
Topp