• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej på er Tudors, har en fundering, någon av er som har en Black Bay chrono, är sugen på en men jag gissar att den är för stor för mig. Bor uppe i norr så det finns ingen att prova på hundra mils avstånd. Någon som vill dela med sig av foton, gärna info om handledsstorlek, era intryck, allt jag har läst och de jag pratat med tycker den är stor...andra erfarenheter. Jag tycker den ser jävligt bra ut.

Hej!
Att du har så långt till närmaste AD tror jag inte. Bor du 100 mil norr om Stockholm så borde du inte ha särskilt långt till finska gränsen ;)

Å andra sidan kräver väl det att man måste muta Finska gränspolisen för att komma in ;)

Just ja. Det har du märkligt nog rätt i.
Många finländare som är här och fiskar men vi kan inte åka över till dom och handla Tudor’s.

Hej! Bra idé att åka till Finland för att Prova BB chrono. Måste ta reda på vart de säljer Tudor;-)

Finns i Uleåborg. Jag bor själv uppe i norr och har bara varit i kontakt med dom online. Måste säga att bemötandet har varit gott.
Växlingskursen är däremot inte fördelaktig.

Hej!
Att du har så långt till närmaste AD tror jag inte. Bor du 100 mil norr om Stockholm så borde du inte ha särskilt långt till finska gränsen ;)

Å andra sidan kräver väl det att man måste muta Finska gränspolisen för att komma in ;)

Hej! Bra idé att åka till Finland för att Prova BB chrono. Måste ta reda på vart de säljer Tudor;-)
Nyheterna har missuppfattat. Är inte reserestriktionerna, det är Tudor-restriktioner
E5EB1EBC-290E-4598-B48E-51969230BC5B.jpeg

Kass jämförelse då det är olika ljus på bilderna och kanske inte syns så tydligt men här är min gamla svarta samt den nya. Men visst är det skillnad helt klart.
Screenshot_20200716_134407.jpg

IMG_20200714_204811_164.jpg
Även där är den blåa bättre då :rolleyes:
Undra om det är olika behandlingar eller bara att man gjort om nåt i produktionen. 2 helt nya med typ samma tillverkningsdatum...skiljer de sig tro?

Tillbaka
Topp