• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2.30 in i detta klipp sägs det att BB58 nya o gamla skiljer sig i ”ljusheten” på stålet.
Nu kommer jag till 99% INTE köpa den blå, nöjer mig gott med den svarta. Men precis när den blå släpptes hade jag kanske en liten tanke på att försöka få fatt i en på nato eller läder för kortare ledtid. Tänkte att då är det bara skifta länken emellan från min svarta 58:a. Kanske fler som tänkt göra detsamma som äger båda två?! Frågan är om nyansskillnaden är så marginell att man inte tänker på det eller om det blir en störande missmatch?!

Dubbelpostar

firar tudortorsdag med min Pelgos och vad jag tror är en Nässelfjärilslarv.
A21969F5-DAEB-4BC6-8B0F-AEEF16729921.jpeg

Letar efter en 75090/75190 nu men på sätt och vis skulle vilja glömma hela klockan.. 35-40k för en ETA 2824-2 är så himla mycket och nästan varje armband jag sett ser ut som någon har lyftat viktskivor med det. Men ändå kollar jag varje vecka (=dag) på KS, youtube och googlar på klockan. Faaan.

Här kommer en fråga till alla BB36 ägare och framförallt ni som även kört BB58.

kort bakgrund: ställde mig på lista för en BB58 inför sommaren med planen att detta skulle bli sommarklockan. Med tanke på att att man stängde ned fabriken i takt med att listorna också stängdes började det kännas omöjligt att hitta en. Skaffade därför en BB36 efter att ha följt tråden här på KS. Är nu riktigt förtjust i den.

Nu har en möjlighet till en BB58 dykt upp och (tyvärr) måste jag släppa 36:an för att kunna ta vara på den möjligheten.
Gör jag rätt om jag väljer 58:an istället? Ni som har ägt båda; vad är för och nackdelar?

Är riktigt sugen på en dykare men har kommit att gilla 36:an oerhört mycket. :(

Här kommer en fråga till alla BB36 ägare och framförallt ni som även kört BB58.

kort bakgrund: ställde mig på lista för en BB58 inför sommaren med planen att detta skulle bli sommarklockan. Med tanke på att att man stängde ned fabriken i takt med att listorna också stängdes började det kännas omöjligt att hitta en. Skaffade därför en BB36 efter att ha följt tråden här på KS. Är nu riktigt förtjust i den.

Nu har en möjlighet till en BB58 dykt upp och (tyvärr) måste jag släppa 36:an för att kunna ta vara på den möjligheten.
Gör jag rätt om jag väljer 58:an istället? Ni som har ägt båda; vad är för och nackdelar?

Är riktigt sugen på en dykare men har kommit att gilla 36:an oerhört mycket. :(
Jag har BB36 nu och har ägt en BB58 tidigare. Båda är ju väldigt bra men BB58 vinner nog faktiskt i mitt tycke! Den är snygg som tusan och har riktigt bra storlek för en dykare. Är ju dessutom trevligt med 70h gångreserv och inhouseverk (om man gillar sånt vill säga). Är ju ganska olika klockor ändå så beror ju lite på vad man vill ha. Jag gillar utseendet med fake-patina osv men finns ju tydligen starka åsikter kring detta :) 58an passar dessutom på en herrans massa band så den går att variera på många sätt. Det är en klocka jag troligtvis återvänder till någon dag. Jag tycker samtidigt inte att det är värt att betala premium, varken för den i svart eller den i blå. Men.. en otroligt bra klocka!

BB36 är ju en väldigt enkel och stilren klocka som funkar till allt. Enkelhet kanske vinner i längden, vad vet jag. Storleken är ju riktigt bra på denna också men jag älskar ju 36mm-klockor. Även om jag nyss har köpt min BB36 är jag lite osäker om den stannar så länge.. Gillar enkelheten men känns som att den kan bli lite för enkel också. Ska försöka ge den lite tid :D

Min slutsats är helt enkelt att du ska köra på BB58! :)

Jag har BB36 nu och har ägt en BB58 tidigare. Båda är ju väldigt bra men BB58 vinner nog faktiskt i mitt tycke! Den är snygg som tusan och har riktigt bra storlek för en dykare. Är ju dessutom trevligt med 70h gångreserv och inhouseverk (om man gillar sånt vill säga). Är ju ganska olika klockor ändå så beror ju lite på vad man vill ha. Jag gillar utseendet med fake-patina osv men finns ju tydligen starka åsikter kring detta :) 58an passar dessutom på en herrans massa band så den går att variera på många sätt. Det är en klocka jag troligtvis återvänder till någon dag. Jag tycker samtidigt inte att det är värt att betala premium, varken för den i svart eller den i blå. Men.. en otroligt bra klocka!

BB36 är ju en väldigt enkel och stilren klocka som funkar till allt. Enkelhet kanske vinner i längden, vad vet jag. Storleken är ju riktigt bra på denna också men jag älskar ju 36mm-klockor.

Min slutsats är helt enkelt att du ska köra på BB58! :)
Tack! Ja eftersom jag har ett par vintage med ”riktig” patina på lumen har jag lite svårt att vänja mig vid den vita. Även det en anledning till att jag inte fastnat för den blå 58:an.

CBO här är min reflexion. Båda BB58 och 36 är fantastiska klockor har båda. Jag uppskattar båda men de är trots allt olika trots samma familj. BB36 är, beroende på den färg du har, mer klinisk i sin design, det var någon som sa, kommer inte ihåg vem, att BB36 påminner om barnet till det lyckliga äktenskapet mellan en Rolex explorer och submariner. Det jag gillar med BB36, har en i svart, är just det den svart, vita och gråa tavlan kombinerat med stål. BB58 är mycket mer mjuk i sin framtoning lite mer dressad, inte lika allround, beroende på hur du ställer dig till faux patina. På stranden passar BB36 med Nato band bättre än BB58, enligt mig, medan BB58 passar bättre till lite mer dressad stil på jobbet eller en kväll ute på stan. BB58 passar iof även den till den lediga sommardressen, men inte lika bra. Däremot tror jag att den nya BB58 blå kommer att vara en kanon sommarklocka. Tja du har ett svårt val, men jag skulle nog satsa på en BB58 när du väl får tag i en, BB36 kan du alltid köpa senare och till en bra penning.

Senast ändrad:
Letar efter en 75090/75190 nu men på sätt och vis skulle vilja glömma hela klockan.. 35-40k för en ETA 2824-2 är så himla mycket och nästan varje armband jag sett ser ut som någon har lyftat viktskivor med det. Men ändå kollar jag varje vecka (=dag) på KS, youtube och googlar på klockan. Faaan.

Äsch, den är en stencool klocka. Fortsätt leta, de är inte så vanliga men du hittat nog ett bra exemplar snart. Är det svart eller blå du är på jakt efter?

Beställde ett blått gummi från Vanguard, kan nog bli bra. Någon som testat dessa?
IMG_20200717_145115_498.jpg
Har två stycken gummi från Vanguard. Prisvärda band. Har dock första generationen och jag förstår att de ska ha gjort denna generationen (andra) bättre så du ska nog bli nöjd. Den blå färgen ser ju ut att passa perfekt!

Tillbaka
Topp