• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags att tapetsera! Blir kul att se hur den står sig mot BB58 Blue.

5E24D8AE-796C-41F5-802D-7F8707977740.jpeg

Hur många här hade Tudor som sin första "lyxklocka" och känns det som mycket bang for the bucks så att säga?
Hade inte Tudor som min ”första” utan börjde med Omega och fick mha KS och Hodinkee upp ögonen för Tudor. Efter att både ha läst igenom spaltmeter av artiklar och timmar med videoklipp (manlig OCD ;)) köpte jag min första (BB36). Kan utan problem säga att det är ett helt klart prisvärt köp.
De är riktiga all rounders och levererar i kvalitet, historia, vattentålighet etc. etc.
Kan absolut tipsa om Tudor som insteg in i mellan nivån.

Hur många här hade Tudor som sin första "lyxklocka" och känns det som mycket bang for the bucks så att säga?
Jag hade fram tills för ca 1 månad sedan en Longines Hydroconquest och är numera glad ägare av GMT. Var tidigare helt inne på att köpa en Omega Planet Ocean. Precis som @CBO fick jag upp ögonen för Tudor via Hodinkee och KS. Efter några timmars läsande och tittande på youtube kändes plötsligt Omega PO helt otänkbart. Grymt nöjd med mitt köp och det känns verkligen som bra bang for the bucks.

Står att dom skeppas först 20 aug därifrån, stod det så även när du beställde? Hade vart trist att behöva vänta så länge. Klockan kommer ju snart :D
Såg det nu också. Stod inte när jag beställde, så mailade och frågade. Inväntar svar.
Ok! Få se lite. En av många bra saker på BB58 är ju länken. Bekväm, smalnar av och snygg. Nato , lädret o gummi är iof kul att variera med
Om jag får mitt snart så kan du få känna på mitt innan du bestämmer dig.

Här har vi en GMT från April -19 som blivit lite krasslig med datumproblem, blir att lämna in efter sommaren.

Så vilken Tudor AD i stockholm skulle folket själva välja att gå till?
95E88D62-E5C7-4DAB-9B73-02AE091C9F35.jpeg

Senast ändrad:
Här har vi en GMT från April -19 som blivit lite krasslig med datumproblem, blir att lämna in efter sommaren.

Så vilken Tudor AD i stockholm skulle folket själva välja att gå till?
95E88D62-E5C7-4DAB-9B73-02AE091C9F35.jpeg
Verkar råda lika många åsikter om det som antal på namn på BB58 väntlistan ;)
Själv skulle jag tagit det med Krons eller Nymans (har bara erfarenhet av Omega reperationer inhouse och via Omega med dem, men det har fungerat grymt varje gång).

Krons. Men vart är den köpt och är det världsgaranti?
Vad spelar det för roll var den är köpt menar du? Tudor har inget annat än världsgaranti.
https://www.tudorwatch.com/en/inside-tudor/watchmaking/tudor-guarantee
Uttagen April -19 på Nymans (inte av mig), jag antog att alla Tudor som säljs har deras ”International Guarante” sålänge den har ett korrekt cert, och jag skulle inte göra affär utan ett.
Se ovan.

Tillbaka
Topp